הטכניון (צילום: דוברות הטכניון)
הטכניון (צילום: דוברות הטכניון)

הטכניון מדורג ברשימת הטופ 100 במדד המוסדות האקדמיים הטובים בעולם

הטכניון רשם עלייה של 11 מקומות והוא מדורג השנה במקום ה-83 הכללי במדד שנגחאי, הבוחן את רמת המוסדות האקדמיים בעולם. אוניברסיטת חיפה מדורגת בתחתית רשימת האוניברסיטאות הישראליות במקומות ה-600-501, אך עם זאת, מובילה בכמה תחומים על פני האוניברסיטאות האחרות בארץ

פורסם בתאריך: 15.8.22 14:14

הטכניון רשם עלייה של 11 מקומות בדירוג במדד 500 האוניברסיטאות הטובות בעולם שמפרסמת אוניברסיטת ג'יאו טונג בשנגחאי. הטכניון דורג השנה במקום ה-83, כשבשנה שעברה הוא דורג במקום ה-94. מקדימה אותו בדירוג האוניברסיטאות הישראליות רק האוניברסיטה העברית בירושלים שדורגה במקום ה-77.

מאז 2012 (למעט בשנת 2020, אז רשם הטכניון ירידה של 16 מקומות כשדורג במקומות ה-150-101) מדורג הטכניון בהתמדה ברשימת הטופ 100 של מדד שנגחאי. בנוסף, בדירוג הנושאי דורג השנה הטכניון ברשימת 50 המוסדות המובילים בעולם בשלושה תחומים: הנדסת אווירונאוטיקה וחלל במקום ה-22, הנדסת תקשורת במקום ה-40 ואוטומציה ובקרה במקום ה-49. בכימיה ובמדע והנדסה של תחבורה מדרג מדד שנגחאי את הטכניון במקומות ה-75-51. הדירוג הנוכחי הוא הגבוה ביותר שקיבל הטכניון בארבע השנים האחרונות.

אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)

אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)

אוניברסיטת חיפה מדורגת בתחתית רשימת האוניברסיטאות הישראליות במקומות ה-600-501. עם זאת, בדירוג הנושאי מובילה האוניברסיטה בכמה תחומים על פני האוניברסיטאות האחרות בארץ, ובהם: חינוך במקום ה-75-51 וסיעוד במקום ה-100-76. אוניברסיטת חיפה היא גם האוניברסיטה הראשונה בארץ שמדורגת במדעי הים בין המקומות ה-200-151. בתקשורת מדורגת אוניברסיטת חיפה במקום גבוה, 45, שהוא השני באיכותו לאחר האוניברסיטה העברית המדורגת במקום ה-17.

מדד שנגחאי, המתפרסם מאז שנת 2003, בוחן את רמת המוסדות האקדמיים בעולם על פי קריטריונים אובייקטיביים, ובהם מספר הזוכים בפרס נובל ופרסים יוקרתיים אחרים, מספר המאמרים המדעיים שפורסמו בכתבי העת המובילים Nature ו-Science וביצועים אחרים באופן יחסי לגודלה של האוניברסיטה. המחקר הסיני היסודי מקיף 1,200 אוניברסיטאות, שמתוכן נבחרות 500 האוניברסיטאות המובילות.

את שלושת המקומות הראשונים במדד תופסות גם השנה שלוש אוניברסיטאות אמריקאיות: הרווארד, סטנפורד ו-MIT. במקום הרביעי – אוניברסיטת קיימברידג' הבריטית.

 

 

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון: "הימצאותו של הטכניון בנבחרת 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם והעלייה במיקומו במשך שנתיים רצופות הן הישג משמעותי וחשוב. זו הכרה בינלאומית במצוינותו האקדמית והמחקרית של הטכניון, ואני גאה מאוד בחברי הסגל המצוינים שלנו. הטכניון ימשיך להשקיע מאמצים ומשאבים, כדי להמשיך ולהשתפר בשנים הבאות. כוחו והצלחתו של הטכניון טמונים במשאב האנושי המעולה, המוביל את הישגיו הרבים ואת פריצות הדרך במחקר ובהוראה. זו תוצאה של עבודה מאומצת ומסורה של חברות וחברי הסגל האקדמי והמנהלי, דיקניות ודיקני הפקולטות והנהלת הטכניון. הטכניון יוסיף לחתור למצוינות בכל הכלים העומדים לרשותו. אני שמח ומברך על הימצאותם של שלושה מוסדות אקדמיים ישראליים (האוניברסיטה העברית, הטכניון ומכון ויצמן; ש"מ) ברשימת 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם, אך חשוב שנזכור שללא תמיכה ממשלתית וגלובליזציה של מוסדות המחקר, נתקשה להישאר שם".

נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין: "ההישגים שלנו במדד שנגחאי מצטרפים לדירוג השיא שלנו במדד הקיימות של times higher education ומעידים על המחקר המצטיין שמתקיים באוניברסיטת חיפה. המדדים חשובים מאוד, אבל חשוב יותר להבטיח שהעשייה המחקרית שלנו תתרום לחברה ולקהילה שבה אנו פועלים. נמשיך בחתירה בלתי מתפשרת להישגים מחקריים לאור חזון הקיימות, הסביבה והחברה, המשתלב במצוינות האקדמית, ונוסיף לחתור להיות אבן שואבת לחוקרים ולסטודנטים במטרה להוביל לעולם טוב יותר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר