ערן לוי משחרר בחזרה לים את הצבה לוי (צילום: גידי לוי, חברת חשמל)
ערן לוי משחרר בחזרה לים את הצבה לוי (צילום: גידי לוי, חברת חשמל)

אחרי חודשיים: הצבות לוי ורן הוחזרו לים

מחלקת ים של חברת החשמל השיבה לים שתי צבות ים צעירות שהועברו לפני כחודשיים לטיפול במרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים. שתי הצבות נמצאו כשהן צפות ומסובכות בפסולת פלסטיק. מצאתם צב ים מסובך בפסולת, אין להסיר את הפסולת ולא לשחרר את הצב חזרה לים, אלא להתקשר למוקד

פורסם בתאריך: 7.11.22 10:21

מחלקת ים של חברת החשמל השיבה לים שתי צבות ים צעירות שהועברו לפני כחודשיים לטיפול במרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים. שתי הצבות נמצאו בים בחודש אוגוסט, כשהן צפות ומסובכות בפסולת פלסטיק. עונת הקיץ זו העונה שבה מפלס הזיהום בים עולה בגלל הנופשים הרבים, והתופעה של הסתבכות צבי ים צעירים בשקי פלסטיק עולה בהתאם.

שתי הצבות אותרו וחולצו במהלך פעילות ימית של חברת החשמל סמוך לתחנת הכוח אורות רבין בחדרה. השתיים זכו לשמות רן (צבת ים ירוקה) ולוי (צבת ים חומה) נקראו על שמם של המוצאים שלהן – ערן לוי, רן גריהוייז ורן לוסטיגר.

 

 

בארבע השנים האחרונות נרשמה עלייה דרסטית במספר צבי הים הצעירים המטופלים במרכז ההצלה בעקבות הסתבכות בשקי פלסטיק. לאחר ההסתבכות בשק, כל מאמץ של הצב לשחות או לצלול גורם לו לחתכים, לשברים ולנמקים בגפיים, ובסופו של דבר למוות כתוצאה מחיכוך איטי של חוטי הפלסטיק. הצבים המסובכים סובלים גם מתשישות ומתת תזונה שכן הם מתקשים לצוד, ולכן הם ניזונים מחוטי השק ומחומרים צפים אחרים כמו חלקיקי פלסטיק.

אנשים שמוצאים את צבי הים הצעירים חשים במצוקתם וממהרים להתיר אותם מהפסולת ואף לשחרר אותם בחזרה לים, אך יש לציין כי התרת הפסולת משולה להתרה של חסם עורקים – היא גורמת לשחרור נוזלי לימפה, רעלנים ופתוגנים (גורמי תחלואה) למחזור הדם של הצב, ואלה עשויים לגרום לזיהום מערכתי אשר ללא התערבות רפואית מסתיים לרוב במוות. בנוסף, הצב נמצא במצב גופני ירוד, ואין לשחרר אותו בחזרה לים.

לכן, אם מוצאים צב ים מסובך בפסולת, אין להסיר את הפסולת ולא לשחרר את הצב חזרה לים. יש לדווח מיד למוקד רשות הטבע והגנים בטלפון 3639* ולהעביר את הצב לטיפול רפואי במרכז הארצי להצלת צבי ים, כשהוא מחובר לפסולת כפי שנמצא. במרכז ההצלה דואגים שהצבים יקבלו טיפול רפואי מקצועי ויעברו תקופת שיקום שתאפשר להם לשוב אל הים מחוזקים ובריאים.

 

"רן" צבת הים הירוקה הוחזרה לים (צילום: גידי לוי, חברת החשמל)

רן, צבת הים הירוקה, מוחזרת לים (צילום: גידי לוי, חברת החשמל)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר