אוטובוס של אגד (צילום: דוברות אגד)
אוטובוס של אגד (צילום: דוברות אגד)

בגלל מוזיקה ערבית באוטובוס: נוסע התפרץ על הנהג

תמרה דנה, חיפאית בת 77, מתארת תקרית במהלך נסיעה באוטובוס: "הנהג השמיע בשקט מוזיקה ערבית. אדם שישב לידו צעק עליו ודרש ממנו לכבות את המוזיקה. הנהג הנמיך את המוזיקה והציע לו לעבור מקום. התפתח דין ודברים כשהנוסע מתלהם והנהג מגיב בעדינות. הוא ציין גם ששירת בצה"ל"

פורסם בתאריך: 18.11.22 13:43

"התלבטתי אם להעלות את הפוסט, רואה כבר את חלק מההשמצות שאקבל ובכל זאת", כך החלה תמרה דנה את הפוסט שהעלתה היום (שישי) בדף הפייסבוק "חיפאים מצייצים". בהמשך היא תיארה את החוויה שהיא היתה עדה לה ביום רביעי בערב, כשעלתה על אוטובוס בקו 51 מהגרנד קניון לביתה: "הנהג השמיע בשקט מוזיקה ערבית. אדם שישב לידו התחיל לצעוק עליו ולדרוש ממנו לכבות את המוזיקה כי הוא לא מעוניין לשמוע אותה. הנהג הנמיך עוד את המוזיקה והציע לו לעבור מקום. לא אאריך, התפתח דין ודברים בין השניים כשהנוסע מתלהם והנהג מנסה להגיב בעדינות. הוא ציין גם ששירת בצה"ל. כל הנוסעים באוטובוס ניסו להשתיק את הנוסע, שהתעקש לא לעבור מקום. התביישתי. לפני שירדתי ניגשתי לנהג וציינתי שלא כולם כמו אותו נוסע ושאני מתביישת בהתנהגותו. מיואשת מהצפוי לנו, לילדינו ונכדינו בעתיד".

הפוסט צבר בתוך זמן קצר מאות לייקים ותגובות. מן הסתם, חלקן שיבחו אותה על התנהגותה האמיצה בהצפת הנושא, אחרים הצדיקו את בקשת הנוסע שלא להשמיע מוזיקה בערבית באוטובוס.

דנה, 77, היא חיפאית שאוהבת מאוד את העיר שבה נולדה. כאן היא נישאה, גידלה את שלוש בנותיה, עבדה בעסק של אביה שעלה לפני קום המדינה מביירות, וכאן היא מבלה. "כל כך מזעזע אותי לגלות שחיפה, העיר שאני כל כך אוהבת, היתה בטוחה והיא כבר לא", היא אומרת ל"כלבו – חיפה והקריות", "כואב לי לראות את הגזענות מרימה את הראש, מכל צד של המפה, גם מצד הערבים. חיפה זו עיר מעורבת שידועה בדו קיום ובסובלנות. חונכתי להיות חברה של כולם, לא משנה מאיזו דת, צבע וגזע, כי בן אדם הוא בן אדם".

 

 

תארי מה קרה באוטובוס.

"ישבתי באוטובוס, והאמת- לא שמעתי את המוזיקה בכלל. כן שמעתי גבר כבן 50 שישב ליד הנהג וצרח עליו שיסגור את הרדיו. הנהג החליש את המוזיקה, שגם ככה היתה חלשה מאוד, לא לפני שהציע לנוסע לעבור לשבת במקום אחר שבו הוא לא ישמע מוזיקה. האיש סירב בכל תוקף. באוטובוס היו באותו זמן כ-20 נוסעים, ולפי התגובות, כולם היו נגד הנוסע שהתפרץ ככה על הנהג. הם ניסו להרגיע אותו והציעו לא מקום חלופי, אבל הוא התעקש לשבת ליד הנהג, כאילו הוא עושה דווקא כדי לחרחר מריבה".

וכשהנהג החליש את המוזיקה, הנוסע נרגע?

"בסופו של דבר הנהג סגר את הרדיו. ניגשתי אליו, ניסיתי לעודד אותו ואמרתי לו שלא כולם כאלה. הוא אמר לי שהוא כבר רגיל לתגובות כאלו. אני חייבת לציין שהוא היה עדין ונחמד מאוד. הוא אמר שהוא היה בצבא, ונדמה לי שהוא בכלל דרוזי. אבל זה לא משנה מה הוא, אלא רק שיש פה עניין עקרוני שאנשים פשוט לא מקבלים את האחר. לי היה חשוב שהוא יידע שלא כולם כאלה, למרות ההקצנה. שכחתי לשאול לשמו, אז התקשרתי לאגד כי אם הנוסע יתלונן על התקרית, שיהיו איתי בקשר כי הייתי עדה וכי ההתנהגות של הנהג היתה מעל ומעבר. לא מגיע לו שיתפרצו עליו ככה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

21 תגובות
  1. דני

    לאחר הפרעות שהיו בשומר חומות, יכול להיות שיש אנשים מבוגרים בטראומה.

  2. יואש

    לפי החוק מספיק שנוסע אחד מבקש לכבות את הרדיו צריך לכבות את הרדיו.
    זה ממש לא קשור לאיזו מוזיקה משמיעים.

  3. בן

    שלום דנה
    ניתן לשמוע מוזיקה ערבית בעזה בכיף.
    פה זאת מדינת היהודים.
    יתרה מכך, אני ביקשתי מנהגי אוטובוס (יותר מפעם אחת) לכבות את המוזיקה בעברית ששמעו.
    למה? זה אוטובוס שמשמש את הציבור ולא משרדו הפרטי של הנהג.

  4. שולי

    לא צריך להתנהג בברוטליות אבל אנחנו מדינת ישראל ושישים מוזיקה עברית או לועזית
    פה זה לא ג". שימו בכפריםנין

  5. רעות

    חיפה היא עיר מעורבת, שלא דוחקת הצידה אף קבוצה מתושביה. זו אחת הסיבות שאני נשארת בה. מי שלא טוב לו – שיעבור ליישוב אחר (ויבדוק את עצמו. גזענות זה לא קול בשום מקום, אבל במיוחד לא בעיר רב תרבותית שמתגאה בזהות הזו).

  6. יהודה צורף, חיפה

    גם אני נוסע בקו 51, וגם בקווים אחרים בעיר, ומידי פעם אני שומע נהג פותח מוזיקה ערבית ברדיו. בריוני הסמארטפון מפריעים לי הרבה יותר מאשר מוזיקה שקטה ששומע נהג. הנרקמונים של המסך הסלולרי, שאיבדו לחלוטין את הכללים הבסיסיים ביותר של דרך ארץ, מקשקשים במכשיר כאילו הם יחידים בעולם. הנגע הסמארטפוני הפך להיות מכת מדינה, מגיפה שיש לעקור מהשורש….

  7. ישראל ישראלי

    לפטר את הנהג!!!!!
    סע לעזה יא כלב!
    זאת המדינה של היהודים ואתה תכבד את זה

  8. שניר

    בואי נראה אותך מכבדת חרדים יגזענית שכמותך. כולכם צבועים שתומכים במחבלים ובתומכי הטרור. שילך להשמיע שירים בערבית בעזה מחכים לו אחרי המחסום

  9. יהודי

    אשה בת 77 עוד לא אבינה שצריך לאהוב כל יהודי לרשום דברים שיחזקו את השלום ואהבת חינם בן היהודים לא ךתת לליצר הרע לסכסך בננו אני מקוו שאנחנו ניסלח לה כי היא עוד לא למדה היא בסך הכל בת 77

  10. מוסטפה כהן

    נבעיה היא עם הערסים המסריחים שלא מבינים שהם גם ערבושים אבל מהסוג הכי נחות, ושבחיים הם לא יגיעו לרמה של הדרוזים… וגם לא של כל יתר הערבים.

  11. יעל

    אנחנו בפשיטת רגל מוסרית. אנשים שונאים את אלה שהתעללו בהורינו בשואה, אבל לא שמים לב שהם מתעללים באנשים אחרים מאותן סיבות.

  12. Noa

    אני נוסעת באוטובוס ששמים שם לא מוזיקה אלא הרצאות דתיות וצעקניו שלא נעימות למ לאותם. ואז שמה לי באוזניות מוזיקה שאני אוהבת. זה מה שנוסעים צריכים לעשות אם המוזיקה לא לטעמם. תמיד תקלו אתכם אייפוד או מכשיר עם מוזיקה שאתם אוהבים וככה לא תסבלו , ודרך אגב אני גם שונאת מוזיקה ערבית אז בגלל זה אני אשמע לי בשקט את המוזיקה שלי למה להתעמת בכלל

  13. נוסעת באותו קו תמיד והנהגים מנומסים ואדיבים

    כמה שנאה ורוע יש בחלק מהתגובות כאן
    תפנימו כבר!! אנחנו חיים במדינה ובעיר מעורבת
    אז מה? שמע מוזיקה בערבית.. מה קרה?!
    התבקש והנמיך …
    בכל מגע ובכל פינה אנחנו חשופים להכל לא רק למוזיקה ערבית.. ואנחנו לומדים לחיות ביחד ובכבוד הדדי..
    רוצה להגיד ומקווה שיקראו שאפו לנהג ששמר על קור רוח ונהג בזהירות כל הדרך ולא הפנה שום מילה לא במקום לאותו נוסע.. ההפך המשיך לחייך ולתת שירות אדיב לכולם ואין לתאר המרמור והכעס שעבר על אותו נוסע
    במיוחד שכל הנוסעים היו נגדו וניסו להשתיק
    ושמחתי לראות אותך גברת נחמדה איך פנית והתנצלת בפני הנהג ועידדת אותו.. שירבו אנשים כמוך וכמו הנהג

  14. ערבי שאוהב בני אדם

    אני נהג שמבצע נביעות בינעירוניות. משמיע כל יום ברשת ערבית מקול ישראל קאן בערבית שיר של אום כולתום. נוסעים. רבים אפילו חרדים ביקשו לא פנם להגביר כגי שישמעו.
    גזען לא צריך סיבה כדי לספר על עצמו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר