ד"ר ירמיהו (ירי) רימון (צילום: יח"צ מוזיאוני חיפה)
ד"ר ירמיהו (ירי) רימון (צילום: יח"צ מוזיאוני חיפה)

נפתח מקבץ התערוכות "לאסוף חיפה" במוזיאון העיר חיפה

מקבץ התערוכות התאפשר בעקבות רכישת אוסף ייחודי ונדיר שכולל כ-7,000 פריטים מתחומי ההיסטוריה, התרבות והאמנות של העיר מהאספן החיפאי ד"ר ירמיהו (ירי) רימון

פורסם בתאריך: 23.7.17 18:55

אירוע פתיחה חגיגי נערך אתמול (מוצ"ש) למקבץ התערוכות החדשות "לאסוף חיפה" במוזיאון העיר חיפה. מקבץ התערוכות התאפשר בעקבות רכישת אוסף ייחודי ונדיר שכולל כ-7,000 פריטים מתחומי ההיסטוריה, התרבות והאמנות של העיר מהאספן החיפאי ד"ר ירמיהו (ירי) רימון. בתערוכה מוצגים תצלומים, גלויות, מסמכים, כרזות, סקיצות נדירות של סמל העיר חיפה וחפצים המשקפים פרק מהותי בהיסטוריה האדריכלית והתרבותית של העיר.

אוספיו של ד"ר רימון בן ה-84, יליד חיפה, הם בין האוספים הפרטיים הגדולים והחשובים לתולדות ארץ ישראל והציונות, והם תוצר של עשרות שנות אספנות נלהבת ודקדקנית. רימון הקדיש אוסף ייחודי לעיר חיפה, ובו אלפי פריטים המתעדים את תולדותיה מהתקופה העות'מאנית ועד שלהי המאה ה-20.

כחלק מהמקבץ נפתחו שתי תערוכות נוספות: "מזכרות היומיום" – תערוכה המתייחסת לתרבות הצריכה ולאספנות המקומית מאז שנות ה-80, ושבה עבודות אמנות ואוספים יומיומיים, מסחריים, תיירותיים ופלסטיים יוצרים יחדיו חדר צבעוני ורב קסם; ו"בחזרה לפלאות" – תערוכה המציגה יצירות אמנות לא ידועות ונשכחות ויצירות בעלות מעמד תרבותי והיסטורי שהן תוצרים של מלאכות יד מקוריות מתוך האוספים של מוזיאוני חיפה.

אוצרות התערוכה הן עינבר דרור לקס וליאת מרגלית, והיא תינעל באפריל 2018.

באירוע הפתיחה השתתפו כ-400 מבקרים, ובהם האספן ד"ר רימון, מנכ"ל מוזיאוני חיפה נסים טל, ד"ר מאג'ד חמרה, אדר' גיל הר-גיל, אדר' וליד כרכבי ואשתו האמנית אירינה כרכבי, האמנים אליהו אריק בוקובזה, עדי נחשון והדר קפלן, האוצרות אסתי רזניץ ואביטל אפרת, האספן טוני אשקר, הצלם צביקה רוגר ואיתנה אלקיים שמוצגת בתערוכה והשתתפה בלהקת המחול העירונית בשנת 1968.

 

איתנה אלקיים ושלט הפרסומת של התערוכה הכולל את תמונה משנת 1968 (צילום: יח"צ מוזיאוני חיפה)

איתנה אלקיים ושלט הפרסומת של התערוכה הכולל את תמונה משנת 1968 (צילום: יח"צ מוזיאוני חיפה)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסף האוסף

    אפרופו פריטי אספנות, רוב האנשים לא יודעים, אבל הרוב המוחלט של פריטי האספנות היקרים ביותר החלו את דרכם בפינוי תכולת דירה ונקנו בפרומיל משווים האמיתי. אם יש לכם פריט אספנות כמו ספר קודש ישן, פריט יודאיקה, מסמכים, או כל פריט ישראלי משנות החמישים, יש מצב שהם שווים לא מעט כסף. אם אתם רוצים לבדוק באופן עצמאי את השווי של הפריטים הישנים שלכם, חפשו בגוגל "פינוי ירושה יוסף האוסף" וגלו מה הערך של הפריטים שבידכם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר