עו"ד שי פינקלשטיין
עו"ד שי פינקלשטיין

יו"ר חדש לוועד המנהל של הריאלי

עו"ד שי פינקלשטיין נבחר לעמוד בראש הזרוע המבצעת של חבר הנאמנים של בית הספר. לדבריו, הוא יפעל כדי לשמר את האפשרות לקלוט לריאלי תלמידים שהוריהם אינם יכולים לשלם את שכר הלימוד הגבוה

פורסם בתאריך: 24.8.17 13:50

עו"ד שי פינקלשטיין נבחר לתפקיד יו"ר הוועד המנהל של בית הספר הריאלי – הזרוע המבצעת של חבר הנאמנים של המוסד. פינקלשטיין, שייכנס לתפקידו ביום ראשון ויחליף את ד"ר איתן אדרס, הוא בוגר הריאלי, מחזור ס"ג (1982), ומכהן בחבר הנאמנים של בית הספר ובוועד המנהל משנת 1995. במקביל לתפקידו בריאלי שימש פינקלשטיין עד אתמול (רביעי) כמנהל מחלקת הנוער של הפועל חיפה בכדורגל.

"אני רואה בתפקיד הזה שליחות, ולכן הסכמתי להעמיד את עצמי לבחירה", אמר פינקלשטיין היום (חמישי) ל"כלבו – חיפה והצפון".

אתה נכנס לתפקיד בשנה הקשה ביותר לריאלי, שבה לראשונה הוא יתפקד בחלקו כבית ספר עצמאי עם תמיכה מופחתת של משרד החינוך. איך אתם נערכים למצב החדש?

"אכן, בכיתות א'–ח' יפעל בית הספר כמוסד עצמאי מבחינה תקציבית. כשנפגשתי בשנת הלימודים שעברה עם הורים סיפרתי להם שאני ילד רפורמה, כלומר הצטרפתי לריאלי בכיתה ז'. אם לא היתה רפורמה, הורי לא היו יכולים לממן את לימודי ואת לימודיה של אחותי בריאלי. לכן בעיני אנחנו צריכים לנסות ולשמר את האפשרות של קליטת תלמידים טובים גם אם ידם של הוריהם אינה משגת ולעזור להם במידת האפשר, במיוחד עכשיו, בסיטואציה החדשה שנוצרה. אני זוכר את עצמי באותה סיטואציה, ולכן אני לא רוצה שכאלה שהיו במצבי לא יוכלו להירשם לריאלי".

איך מיישמים את השאיפה הזאת בפועל?

"אכנס לתפקידי רק ביום ראשון, ומעבר להיותי דירקטור אני צריך ללמוד את הדברים לפני שאצא בהצהרות ובתוכניות גרנדיוזיות. למרות שלריאלי יש ערך מוסף גדול מבחינת פעילות, חינוך וערכיות, אין לי ספק שבשנה הקרובה נצטרך לתת עוד יותר מבחינה פדגוגית כדי שההורים שמשלמים עכשיו יותר יקבלו גם יותר תמורה".

לדבריו של פינקלשטיין, בהנהלת הריאלי כבר חושבים איך לקדם תוכניות פדגוגיות נוספות: "לא מדובר בתוכניות שייצאו אל הפועל מהיום למחר, כי כל דבר שקשור לחינוך כרוך בתהליך ולכן זה ייקח זמן. יש כבר תוכניות שבפיתוח, וכשהשלב הזה יסתיים יגיעו התוכניות אלינו לאישור".

מה עלה בגורלה של העתירה שהגיש הריאלי לבג"ץ נגד משרד החינוך ועיריית חיפה באשר להפחתת התקציב מצד המדינה?

"לפני כמה ימים ביקשנו למחוק את העתירה בהסכמת המדינה. זה לא מונע מאיתנו להמשיך ולהידבר עם משרד החינוך. המשרד הוציא לאחרונה נייר עמדה שבו נכתב שהוא רוצה לבחון את כל נושא בתי הספר המוגדרים מוכרים שאינם רשמיים. יכול להיות שהמשרד הגיע לתובנות שהוא לא הגיע קודם לכן, ואנחנו נרצה לשמוע".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פראיירים לא מתים. הם רק משלמים יותר היום

    עוד עסקן לניהול הריאלי. עייפנו מעסקנים, חברים שממנים חברים.
    בי"ס רציני היה מבין שהוא במשבר ומוצא אנשים מבחוץ לניהול פדוגוגי ומקצועי ולא ממשיכי דרכם של ההורסים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר