העבודות ליצירת קווי החיץ בקרית טבעון (צילום: דוברות המועצה המקומית קרית טבעון)
העבודות ליצירת קווי החיץ בקרית טבעון (צילום: דוברות המועצה המקומית קרית טבעון)

הסתיים השלב הראשון בהכשרת אזורי החיץ בקרית טבעון

העבודות כללו דילול של עצי חורש, ניקוי סבך מטפסים וכריתת אורנים, והן בוצעו סמוך לרחוב האורנים

פורסם בתאריך: 24.2.17 10:50

המועצה המקומית קרית טבעון סיימה את ביצוע השלב הראשון של תוכניתה להכשרת אזורי חיץ לבלימת שריפות ביישוב. העבודות כללו דילול של עצי חורש, ניקוי סבך מטפסים וכריתת אורנים המהווים בסיס אנרגטי חזק לליבוי שריפה, והן בוצעו לאורך ציר הביוב הסמוך לרחוב האורנים.

כדי למנוע התפשטות שריפות בחורש היער המקיף את שכונות קרית טבעון הכינה המועצה את התוכנית, אשר כוללת יצירת חיץ ברוחב של 60 מטר לאורך כל שטחי היער המקיף את היישוב. עלות הפרויקט כולו מוערכת בשמונה מיליון שקל, כאשר עלות העבודות של השלב הראשון הסתכמו ב־300,000 שקל.

בעקבות סיום השלב הראשון של הפרויקט נמסר מהמועצה: “העבודות בוצעו בהתאם לדרישות הרשות הארצית לכבאות והצלה. הטיפול המקיף בשטח יקטין את רגישות היישוב לשריפות באזור שבו בוצעו העבודות ויצמצם את פוטנציאל הבעירה. יש להדגיש כי נעשה שימוש בדרכי ביוב קיימות שהורחבו, ובכך צומצמה ככל הניתן הפגיעה בסביבה הנופית. הטיפול בשטח, מעבר לשמירה על בטיחות התושבים, מאפשר לצמחייה הטבעית שהיתה מכוסה בסבך מטפסים לשוב ולצמוח. הפרויקט חולק לכמה אזורים והוא מבוצע בשישה שלבים, כאשר שלב המקטע הראשון, שהוא פיילוט, הסתיים בימים אלה”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר