סגן ראש העיר אביהו האן, המשמש מחזיק תיק הבטיחות בדרכים בעיריית חיפה, חתם על מכתב תמיכה להסדרת נסיעת כלי רכב דו גלגליים בנתיבי תחבורה ציבורית. במכתב, שאותו שלחו סגני ראש העיר של ארבע הערים הגדולות – תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע – לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, כתבו הארבעה, הממונים על הבטיחות בדרכים בארבע הערים כי הם "מבקשים להביע את תמיכתנו המלאה בהצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה (אישור שימוש לרכב מנועי דו גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית)".
הארבעה ציינו כי "לשימוש בכלי הרכב הדו גלגלי יתרונות רבים, ועיקרם הפחתת הגודש בכבישים, במיוחד בישראל שהיא המדינה הצפופה ביותר מבחינה תחבורתית ב- OECD. לפני כשמונה שנים החל במשרד התחבורה הליך לאישור נסיעת כלי רכב דו גלגליים בנתיבי תחבורה ציבורית בתקנות התעבורה, כפי שקיים במדינות רבות בעולם. כחלק מתהליך העבודה, מחקר שבוצע בטכניון מצא כי נסיעת דו גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית אינה מעכבת את קצב הנסיעה בנתיב מחד, ומפחיתה חיכוך בין כלי הרכב הדו גלגלי לשאר כלי הרכב על הכביש מאידך – דבר התורם לבטיחות הרוכבים ולהפחתת תאונות".
לטענתם, בשנים 2021 ו-2022 הוצבו בנתיבי תחבורה ציבורית תמרורים הכוללים סימון של אופנועים באזורים שבהם הותרה נסיעה של דו גלגליים, אך "על אף תוצאות הניסוי המוצלח ואישור התמרורים, בעשור האחרון נמנע משרד התחבורה מלהסדיר באופן מלא נסיעת דו גלגלי בנת"צ. בכל הקשור לנת"צ עירוניים השאיר המשרד את הסמכות להענקת היתר נסיעה לכלי רכב דו גלגליים לרשויות המקומיות – דבר שמותיר את התחום לא מטופל באופן גורף ואחיד, ויוצר חוסר בהירות גדולה. למעשה, עיריית תל אביב היא הרשות המקומית היחידה שהציבה תמרורים אלו בשטחה. הסדרה זו תורמת הן לגודש והן לבטיחות הרוכבים והרכבים. הדבר נכון שבעתיים לרשויות האחרות שבאחריותן נתיבי תחבורה ציבורית כגון נתיבי איילון ונתיבי ישראל".
את מכתבם סיימו הארבעה בבקשה: "על מנת לייצר בהירות בקרב הרוכבים שחוצים גבולות מונציפליים בנסיעתם ולהקל על הגודש בערים ובכבישים נדרש להשלים את המהלך באופן ארצי, ובנדון מקודמת הצעת חוק מבורכת של ח"כ משה סולמון. ללא ספק, משרד התחבורה בראשותך יכול להביא בשורה גדולה למשתמשי הכביש ברחבי הארץ ולהתיר באופן אחיד שימוש של כלי רכב דו גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית לסוגיהם כפי שהיה קיים בתוכנית המקורית שאליה יצאנו לדרך בשנת 2016".





גל
הטעות הכי גדולה שעשיתי בזמן הבחירות לעיר חיפה היתה לנצביע עבור אביהו האן.איש הירוקים במשך שנים,פשוט איש שקרן.
אבנר.ט
לא מבין איפה הבעיה של חיפה?
תאפשרו ואל תאכפו דו גלגלי בשוליים ובנת"צים.
כרוכב אופנוע ברחבי ירושלים וישובי בנימין,עיריית ירושלים אינה אוכפת שנים,נסיעת דו גלגלי בנת"צ פסגת זאב ובגין,מה שגורם לתושבי בנימין/ירושלים לעבור לדו גלגלי,ולהפסיק לגרום לעומס בכבישים.
וכנ"ל בתל אביב.