התאונה במנהרות הכרמל ב-2016 (צילום: רמי שלוש)
התאונה במנהרות הכרמל ב-2016 (צילום: רמי שלוש)

נהג האוטובוס ממנהרות הכרמל ירצה 14 חודשי מאסר

מלבד מאסר בפועל גזר שופט בית משפט השלום על הנהג ביילין מקונן מקו 101, שביצע את התאונה שבה נהרגה הנערה אור אלבז ז"ל, עשר שנות פסילת רישיון ו-14 שנות פסילת רישיון לרכב מעל 3.5 טון

פורסם בתאריך: 3.10.17 17:00

14 חודשי מאסר נגזרו על ביילין מקונן, נהג קו 101 של אגד שהורשע בגרימת מותה ברשלנות של הנערה אור אלבז בחודש אפריל 2016. סגן נשיא בית משפט השלום גיל קרזבום גזר על מקונן גם פסילת רישיון לעשר שנים ופסילה מלנהוג ברכב מעל 3.5 טון ל-14 שנה.

מקונן הואשם בכך שבעת הנסיעה במנהרות הכרמל, באוטובוס שהיה עמוס בנוסעים רבים, הוא סטה מסיבה לא ברורה מהנתיב הימני והתנגש בעוצמה בדופן המנהרה. בפרטי האישום צוין כי הכביש היה יבש, הראות היתה טובה, תאורת המנהרה פעלה באופן תקין ושדה הראייה היה פתוח. בנוסף לאלבז נפצעו בתאונה 14 אנשים, ושניים מהם עדיין מאושפזים בבית לוינשטיין. יצוין כי מקונן הורשע לפי הודאתו והביע חרטה עמוקה.

התביעה דרשה להחמיר עם הנהג ראשית בגלל הטענה שמדובר במכת מדינה ובגלל הצורך בהרתעה. עוד טענה התביעה כי יש להטיל על מקונן אחריות מוגברת בשל היותו נהג ציבורי של כלי רכב גדול. בנוסף הצביעה התביעה על התוצאות הקשות של התאונה.

ההגנה ציינה את הצער שהביע הנהג, את מצבו הנפשי הקשה ואת העובדה שלא היו לו עבירות קודמות.

השופט קבע כי מידת הרשלנות של הנהג אינה מצויה ברף הנמוך, אך גם לא ברף הגבוה. הוא השתכנע בצערו הכן של הנהג, אך גם בכך שהוא נהג ברשלנות. גם התוצאות הקשות של התאונה גרמו לכך שהשופט קבע כי בעונש חייב להיות מרכיב של מאסר בפועל.

בתגובה לגזר הדין אמר יוסי אלבז, אביה של אור: "אני ורעייתי נמנענו מלהגיע לדיונים ולבית המשפט מכיוון שהעדפנו להשאיר את זה למשטרה, לפרקליטות ולבית המשפט. אנחנו לא יודעים מהי רמת האחריות של הנהג, וגם אם כן היינו יודעים זה כבר לא יעזור לנו בשום דבר. באשר לעונש, אלו הסטנדרטים בהתייחסות של בית המשפט להרוגים בתאונות דרכים. בית המשפט אמר את דברו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר