מתוך הסרט “העדות” (צילום: דוריס ארבן)
מתוך הסרט “העדות” (צילום: דוריס ארבן)

הזוכה בפסטיבל הסרטים הבין לאומי: "העדות"

פרס בסך של 100,000 שקל הוענק לסרטו של עמיחי גרינברג שזכה בתחרות הקולנוע העלילתי הישראלי. הפרס לסרט ביכורים הוענק לדניאל מן על הסרט “מוצא אל הים”

פורסם בתאריך: 17.10.17 13:49

בפרס הראשון בתחרות הקולנוע הישראלי העלילתי בפסטיבל הסרטים הבין לאומי זכה הסרט “העדות” בבימוי עמיחי גרינברג. הפרס, בסך של 100,000 שקל, הוענק לסרט העוסק בחוקר שואה, שאותו מגלם אורי פפר, שנלחם בהכחשת השואה ועוסק בפרשה של טבח יהודים באוסטריה בשלהי מלחמת העולם השנייה. במהלך חקירת הפרשה הוא נחשף לעדות חסויה שמערערת את זהותו. חבר השופטים אמר בנימוקים להענקת הפרס: “זהו סרט המגולל סיפור של גיבור ישראלי אובססיבי המתמודד באומץ עם משבר זהות, עם מקומה של ההיסטוריה היהודית הטרגית בחייו ועם הצורך להגיע לאמת כתנאי להמשכיות”.

הפרס לסרט ביכורים עלילתי בסך של 50,000 שקל הוענק ליוצרי הסרט “מוצא אל הים” שביים דניאל מן. מדברי השופטים: “בסרט זה מעמיד הבמאי דמות של אנטי גיבור, חייל ישראלי מיוסר הנסוג מכל חובותיו האישיות והלאומיות כדי לשקול מחדש את מקומו, ובונה עולם אלים ומנוכר, מוכר ולא מוכר בו זמנית”.

פרס השחקן הטוב ביותר הוענק לצחי גראד על הסרט “הבן דוד”, שבו, לדברי השופטים, “הוא מעמיד דמות רבת פנים, מגוונת וקומית, הנקלעת למשבר אידיאולוגי ומאתגר בחן רב את ייצוגו הקולנועי של הגבר הישראלי”.

פרס השחקנית הוענק לנעה בירון על משחקה בסרט “מונטנה” שבו, לדברי השופטים “היא משחקת דמות של אשה החוזרת לבית ילדותה ובאומץ רב חושפת שקרים וסודות. לאורך הסרט כולו מצליחה השחקנית לשמור על מתח, תשוקה ואיפוק, ומשרטטת דמות אמינה ומעוררת כבוד”.

בפרס הסרט התיעודי הישראלי בסך של 40,000 שקל זכה סרטו של שלומי אלדר “ארץ זרה” שלדברי השופטים “מציג את האבל על המציאות הישראלית דרך הסיפור האישי של היוצר וגיבורו השחקן רסאן עבאס”.

הזוכה בתחרות כרמל לקולנוע בין לאומי, בפרס בסך של 40,000 שקל, הוא הסרט “הפרעה בקצב הלב” של הבמאי בוריס חלבניקוב. הסרט עוסק במשבר ביחסיהם של בני זוג — פרמדיק בצוות אמבולנס ואחות במחלקת מיון. השופטים: "הסרט מסופר בגובה העיניים וחושף במקביל את סיפורם של אנשים מן השורה ואת המציאות החברתית המעיקה על חייהם ביום יום. הסרט אורג את שני העולמות בהצלחה, בקסם רב ובעוצמה קולנועית מפעימה ומעוררת מחשבה”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר