ההורים, צלע חשובה במשולש החינוכי (צילום: אמיל סלמן)
ההורים, צלע חשובה במשולש החינוכי (צילום: אמיל סלמן)

יום המורה החיפאי יוקדש השנה להורים

בעקבות רעיון של רחל ויינברג ז"ל, המנהלת לשעבר של בית הספר חוגים, יופיעו השנה על לוחות המודעות העגולים של עיריית חיפה תמונות של הורים כהוקרה על תפקידם במערכת החינוך

פורסם בתאריך: 22.10.17 11:26

יום המורה החיפאי שיחול ב-11 בדצמבר יוקדש השנה להורים – זאת בעקבות רעיון של מנהלת בית הספר חוגים רחל ויינברג ז"ל שנפטרה בחודש שעבר. במסגרת זו יופיעו השנה בלוחות המודעות העגולים ברחבי העיר תמונותיהם של הורי תלמידים במקום תמונות של מורים כפי שהיה מאז שהתחילו לציין את היום. במסגרת ההכנות העלתה העירייה בשבוע שעבר פוסט בפייסבוק שבו מוזמנים הורים לילדים הלומדים בגני הילדים ובבתי הספר להצטלם לקמפיין שסיסמתו תהיה "חינוך עם חיוך".

ראש מערכת החינוך העירונית אילנה טרוק: "צר לנו מאוד שויינברג לא נמצאת אתנו היום לראות את הרעיון המבורך שלה מתגשם".

 

 

ביחס ליום המורה אמרה טרוק: "לפני כשבע שנים יזם מנהל החת"ר בעירייה את רעיון יום המורה החיפאי שהפך לימים למודל ארצי. המטרה היתה לחזק את המוטיבציה של מורים ועובדי מערכת החינוך, להביע הוקרה כלפי העבודה היומיומית שלהם ולחזק את תחושת השייכות שלהם לחיפה. השנה יום המורה הופך ליום החינוך החיפאי והוא כולל בתוכו גם את הגננות, הסייעות ועובדי המינהלה בבתי הספר. באותו היום יתקיימו אירועים רבים הקשורים לחינוך ברחבי העיר שילוו בקמפיין הוקרה".

ספרי על המפגש שבו העלתה ויינברג את הרעיון.

"לויינברג היה קשר מיוחד מאוד עם הורי התלמידים בכל מקום שאותו היא ניהלה. כשהיא התחילה לנהל את בסמ"ת בשנת 2007 היא הצליחה בסיוע ההורים לגייס את כל הקהילה בהדר לטובת בית הספר. היא אמרה לנו 'מה שצריך להיות בקמפיין הזה הם הורי תלמידים כי הם חלק בלתי נפרד ממערכת החינוך'".

שלמה ויינברג, בעלה של רחל: "כאיש חינוך אני חושב שהרעיון שרחל הגתה הוא נהדר. מערכת החינוך עובדת במשולש בעל שלוש צלעות – התלמידים, המורים וההורים – וכל צלע חשובה לקיום אותו משולש. הגשמת הרעיון של רחל מרגשת אותי מאוד".

יצוין שביום שישי קיימה משפחת ויינברג טקס גילוי מצבה בבית העלמין בקרית טבעון.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר