מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר)
מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר)

כנס מדעי-הנדסי בנושא אמוניה ייערך בטכניון

בכנס, שיתקיים ב-15 וב-16 בנובמבר ביוזמת הפקולטה להנדסה כימית בטכניון, ידונו מומחים מכל העולם בסוגיות הקשורות לאמוניה, ובהן בטיחות והערכת סיכונים, הסעת אמוניה באטמוספירה, ייצור אמוניה והשוק העולמי

פורסם בתאריך: 24.10.17 15:39

כנס מדעי-הנדסי בנושא אמוניה יתקיים ב-15 וב-16 בנובמבר בטכניון. בכנס, שאותו יזמה הפקולטה להנדסה כימית ע"ש וולפסון בטכניון, ידונו מומחים בעלי שם מכל העולם בסוגיות שונות הקשורות לאמוניה, ובהן בטיחות והערכת סיכונים, הסעת אמוניה באטמוספירה, ייצור אמוניה והשוק העולמי. הכנס יכלול מיצג תלת מימדי וירטואלי של מפעל לייצור אמוניה, שפותח על ידי חברת לינדה הגרמנית. מהטכניון נמסר כי הכנס הוא רלוונטי מאוד לסוגיית מיכל האמוניה במפרץ חיפה וחלופותיו.

מומחים בין לאומיים יציגו מידע עדכני בהיבטים שונים הנוגעים לאמוניה, ובהם ראש מרכז המחקר לסיכונים כימיים באוניברסיטת ארקנסו פרופ' תומס ספייסר על אחסון בטוח של אמוניה; מנהל המרכז לאנרגיה באיווה (IEC) נורמן אולסון על שימוש יעיל באמוניה להנעה, לדישון ולאחסון אנרגיה; פרופ' בלן קרטיקיאן מאוניברסיטת מדרס בהודו על ייצור, אחסון ושינוע אמוניה; ורוברט טיקובסקי מחברת לינדה הגרמנית על תכנון נכון ויעיל של מפעלי אמוניה.

 

 

את הכנס מארגנים דיקן הפקולטה להנדסה כימית ע"ש וולפסון פרופ' גדעון גרדר וחבר הסגל פרופ' דני לוין.

"אמוניה היא משאב חיוני לחקלאות, שכן היא הפלטפורמה המביאה אל הצמח את החנקן החיוני לו", נמסר מהטכניון, "למעשה, החקלאות המודרנית לא היתה אפשרית ללא האמוניה אשר מגדילה את הייבול החקלאי במאות אחוזים. רוב האמוניה המיוצרת כיום – כ-90 אחוז ממנה – משמש לדישון חקלאי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר