יוזם הפרויקט איתן נוימן (צילום: גל ישראלי)
יוזם הפרויקט איתן נוימן (צילום: גל ישראלי)

מהלכים להקמת נגרייה קהילתית בהדר

תושב השכונה איתן נוימן יוזם הקמה של נגרייה שבה יתקיימו קורסים למתחילים ולמתקדמים ותפעל סדנה פתוחה לציבור בתשלום סמלי. המדריכים יהיו מתנדבים שיקבלו בתמורה גישה חופשית לנגרייה

פורסם בתאריך: 30.10.17 09:45

איתן נוימן, תושב הדר, יוזם פתיחת נגרייה קהילתית בשכונה. נוימן, שהתנדב במשך שנתיים בנגרייה קהילתית בירושלים, צפוי להיפגש עם מנכ"ל התאגיד העירוני קהילת הדר יעקב ברודר כדי לבחון את הדרכים למימוש הרעיון.

לפי התוכניות, בנגרייה ייפתחו חוגים לעבודה בעץ למתחילים ולמתקדמים וסדנה פתוחה שבה יתאפשר לעבוד על פרויקטים אישיים בהנחייתו של מדריך מקצועי. לפי המודל המתוכנן, ההשתתפות בסדנה תעלה 50 שקל לכיסוי הוצאות הביטוח, ההוצאות השוטפות והחומרים שיסופקו על ידי הנגרייה כמו דבק, מסמרים, ברגים ומוצרי פרזול, והמשתתפים יתבקשו להביא את העץ בעצמם. את הנגרייה יפעיל צוות של מדריכים מתנדבים בעלי ניסיון בעבודה בעץ, ובתמורה להתנדבותם הם יוכלו להשתמש בנגרייה באופן חופשי.

נוימן: "אני מקווה שהמגעים עם העירייה יישאו פרי ושהרעיון יקרום עור וגידים. אשמח מאוד אם הנגרייה תהיה בהדר, בשכונה שבה אני מתגורר, ואם לא זה אפשרי גם בשכונות אחרות. ביחד איתי שותפים לרעיון גם גן הדר – מרכז הקיימות של השכונה".

נוימן הוא בוגר החינוך האנתרופוסופי, שבמסגרתו הוא רכש את החיבה לעבודה בעץ. "אין לי ספק שלחינוך האנתרופוסופי יש אחריות להתמכרות הקשה שלי", הוא אומר, "וכעת אני חדור מוטיבציה להפיץ את הבשורה".

 

איתן נוימן בפעולה (צילום: ישי יפרח)

איתן נוימן בעבודה (צילום: ישי יפרח)

 

 

ספר קצת על חזון הנגרייה הקהילתית.

"הרעיון הוא ליצור מרחב עבודה קהילתי על כל המשתמע מכך. זה יהיה מקום שבו גם אמנים בתחילת דרכם יוכלו להתנסות, ליצור, לרכוש מיומנות ולהתפרנס. זה יהיה מקום שיהיו בו סדנאות וחוגים עם תוכן המיועד לכל רמות הידע – מסדנאות קצרות לרכישת מיומנות ספציפית ועד לסדנאות מקצועיות ולסדנאות אמן של גילוף, חריטה ועבודה עם עץ ממוחזר. זה יהיה מקום שכל אחד יוכל להביא אליו את היכולות שלו. אני מסתובב בשכונה ורואה שיש כאן כל כך הרבה ידע ואנשים שרק רוצים להעביר אותו הלאה, ואני רוצה לתת להם את המרחב לכך".

לדבריו של נוימן, המקום יהיה פתוח לכל הגילאים, אם כי בשל צורכי בטיחות, ילדים ובני נוער עד גיל 18 יהיו חייבים בליווי של מבוגר: "אני בעד עבודה עם ילדים, כפי שזה קורה בחינוך האנתרופוסופי. אני מבין את הערך שזה נתן לי ורוצה מאוד להעביר אותו הלאה, אבל מדובר בעבודה מורכבת, ולכן נוכחות צמודה של מבוגר היא הכרחית. עם זאת, אשמח אם בתי ספר, מתנ"סים ומועדוני נוער יגיעו לכאן עם ילדים לפעילות בצורה מאורגנת".

למרות שהרעיון נמצא עדיין בחיתוליו, הרישום לפעילות כבר החל והוא מתקיים בעמוד הפייסבוק "איתן נוימן – אמנות בעץ".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר