הפגנת ההורים מול עיריית חיפה
הפגנת ההורים מול עיריית חיפה

הורים הפגינו מול העירייה בדרישה לפתוח צהרון

ההורים המתגוררים בשכונת חליסה בחיפה מתלוננים על כך שהצהרון שהובטח להם לא נפתח. לטענתם, הילדים נותרים ללא פתרון והדבר פוגע בתעסוקתם של ההורים

פורסם בתאריך: 31.10.17 15:05

עשרות הורים לילדים בגן ירדן המתגוררים בשכונת חליסה בחיפה הפגינו הבוקר (שלישי) מול היכל העירייה לאחר שהצהרון שהובטח להם לא נפתח בשל מחסור בסייעות ובגננת. הפעילות בגן מסתיימת בשעה 14:00 והילדים נותרים ללא פתרון, והורים שהשתתפו בהפגנה סיפרו שהיעדר הפתרון פוגע במהלך יומם ומשבש את עבודתם.

אין מדובר בצהרון רגיל אלא במסגרת של תוכנית מיל"ת (מסגרות יום לימודיות תוספתיות), המיועדות למשפחות בשכונות מוחלשות. בשונה מהתשלום לצהרון רגיל, העומד על 900 שקל בחודש, משלמים ההורים לילדים בתוכנית מיל"ת כ-600 שקל לשנה. הילדים בגן הם כולם ילדי עולים חדשים יוצאי אתיופיה ומדינות ברית המועצות לשעבר.

טלי דניאו, אם ליד בגן: "במהלך ההפגנה אמרו לנו שהגננת שנמצאת כרגע בגן הסכימה להישאר עד השעה 16:00 בשבועיים הקרובים, אבל זה פתרון זמני ואנחנו מבקשים פתרון קבוע. תוכנית מיל"ת אמורה לתת פתרון למשפחות שאין להן אפשרות לשלם את המחיר שנדרש לשלם עבור צהרון, אז למה לא עוזרים לנו? אם היתה לנו אפשרות כלכלית לשלם לצהרון היינו עושים זאת מזמן".

לדבריה של דניאו, בעירייה מתייחסים להפגנה הבוקר כאילו היא נועדה לאפשר להורים ליהנות מבייביסיטר, וזאת בזמן שההורים מעוניינים במסגרת המשך נחוצה: "לנו קשה להשלים לבד את השכלתם של ילדינו".

 

 

קרן, אם נוספת לילד בגן שהפגינה היום: "העירייה הבטיחה שהיא תיתן לנו מענה ואנחנו רוצים לראות שזה אכן קורה. הבטיחו שאחרי החגים יימצא פתרון אבל זה לא קרה. אני חייבת לעבוד ולא יכולה למצוא עבודה כי אני לא יודעת מה יקרה עם הצהרון".

ממשרד החינוך ומהעירייה נמסר בתגובה: "אנחנו עושים מאמצים רבים לאיתור גננת שתפעיל את התוכנית. החל ממחר תופעל מסגרת מיל"ת על ידי גננת זמנית".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר