חתימת הסכמי שיתוף הפעולה בין חיפה לסנט פטרסבורג (צילום: הדס סולומון)
חתימת הסכמי שיתוף הפעולה בין חיפה לסנט פטרסבורג (צילום: הדס סולומון)

נחתמו הסכמי שיתוף פעולה בין חיפה לסנט פטרסבורג

ההסכמים נחתמו במהלך החגיגות לציון עשור להסכם הידידות בין שתי הערים, והצדדים התחייבו להעמיק את ההתקשרות בתחומי התרבות, המסחר והכלכלה

פורסם בתאריך: 13.11.17 20:00

החגיגות לציון עשור להסכם הידידות בין סנט פטרסבורג לחיפה, שנמשכו ארבעה ימים, הסתיימו במוצאי שבת. במהלך ימים אלה נפגש ראש העיר יונה יהב עם שגריר רוסיה בישראל אלכסנדר שיין, עם הקונסול הרוסי בחיפה איגור פופוב ועם קונסול הכבוד של רוסיה משה מנו.

בימי החגיגות ביקרה בחיפה משלחת של 35 אישי ציבור וממשל בראשותו של דימטרי שטסריקוב, נציגו של מושל סנט פטרסבורג. שסטריקוב חתם עם יהב על שלושה הסכמי שיתוף פעולה שבהם התחייבו הצדדים להעמיק את ההתקשרות בין הערים בתחומי התרבות, המסחר והכלכלה ולהרחיבה לתחום המחקר הרפואי. בעירייה התקיים גם פורום כלכלי שבמסגרתו הוצג הפוטנציאל העסקי של סנט פטרסבורג בפני אנשי עסקים ויזמים מחיפה.

חברי המשלחת נפגשי עם יוצאי עירם ששרדו את המצור שאותו הטילו הנאצים על העיר בזמן מלחמת העולם השנייה, אז נקראה העיר לנינגרד.

 

 

אלפים מתושבי העיר, חלקם יוצאי סנט פטרסבורג, השתתפו באירועים, ובהם קונצרט גאלה חגיגי באודיטוריום בהשתתפות זמרי אופרה מסנט פטרסבורג ומישראל, תערוכת צילומים שהתקיימה במבואה של האודיטוריום, סדנה בנושא השפה הרוסית, הקרנה של סרטים חדשים שהופקו על ידי אולפנים בעיר הרוסית, וטורניר סמבו (אמנות לחימה) שנערך בחוף ליאונרדו.

בעירייה מציינים שחיפה היתה העיר הראשונה בישראל שחתמה על הסכם ידידות עם סנט פטרסבורג – העיר השנייה בגודלה ברוסיה אחרי מוסקבה והרביעית בגודלה באירופה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר