הכיתה הלא מונגשת בחטיבת הביניים בבית הספר עירוני ה'
הכיתה הלא מונגשת בחטיבת הביניים בבית הספר עירוני ה'

מדוע תלמידה לקוית שמיעה לומדת בכיתה לא מונגשת?

אמה של התלמידה, הלומדת בחטיבת הביניים בעירוני ה', טוענת שהכיתה אינה מותאמת לצרכיה למרות שעיריית חיפה קיבלה תקציב מיוחד ממשרד החינוך להנגשת הכיתה

פורסם בתאריך: 23.1.18 14:20

תלמידה לקוית שמיעה בחטיבת הביניים של בית הספר עירוני ה' לומדת בכיתה שאינה מותאמת לצרכיה למרות שעיריית חיפה קיבלה תקציב מיוחד ממשרד החינוך להנגשת הכיתה – כך טוענת אמה של התלמידה שבדקה את הנושא מול משרד החינוך והעירייה. לדבריה של האם, הדבר פוגע בבתה שאינה מצליחה להתרכז בלימודים. עוד טוענת האם כי העירייה קיבלה בשנה שעברה תקציב ייעודי אינדיבידואלי בסך של 30,000 שקל להנגשת הכתה עבור בתה, אך דבר לא נעשה.

"משרד החינוך מתקצב כל תלמיד לקוי שמיעה בעיר", אומרת האם, "ואני שואלת – לאן נעלם הכסף?".

מומחה נגישות פרטי שהביאה האם לכיתה קבע שהכיתה הונגשה לפני שנים לפי סטנדרטים שאינם מתאימים לתקן המאושר כיום. באתר משרד החינוך מצוין שרשות מקומית חייבת לזמן לבית הספר יועץ אקוסטי פרטי וקלינאי תקשורת מומחה בתחום ליקויי השמיעה כדי שהם יקבעו איפה תמוקם הכיתה ומהן ההתאמות הנדרשות. באתר מפורטים גם הדרישות לכיתה מונגשת: תקרה אקוסטית, דלת עם פסי אטימה, מערכת הגברה, רצפה רכה, ציפוי בולע קול בקירות, פעמון מהבהב בחצרות, אטימה של פרצות המעטפת בכיתה והחלפת המזגן בכיתה לסוג שקט.

 

 

אמה של התלמידה מתארת התלאות בהתנהלותה מול העירייה: "המאבק בעירייה החל כבר בכיתה א', שם לא היתה לבתי כיתה מונגשת למרות שהעירייה קיבלה תקציב לכך. לאחר שעמדתי על זכותי הונגשה הכיתה. המאבק לא הסתיים עד סוף כיתה ו'. לפני הכניסה לכיתה ז' הבטיחו לי שבתי תלמד בכיתה מונגשת, אבל זו היתה הבטחה ללא כיסוי. בעירוני ה' מותקנים מקרנים בתקרות, והאקוסטיקה נפגעת. למרות שהתרעתי על כך, המצב לא השתנה. אפילו מתווכחים איתי שזה לא משנה".

השנה, כך קיוותה האם, יבוא קץ על המאבק, אך היא התבדתה. "בכיתה ח' העבירו את בתי כיתה, אבל כשהגעתי אחרי שבועיים לבית הספר חשכו עיני", היא מספרת, "ראיתי שזו כיתה רגילה לגמרי, כלומר לא מונגשת. עשיתי מהומה ואז החליפו לכיתה של הבת שלי חדר לכיתה אחרת שהיתה מונגשת בעבר הרחוק. אני לא מבינה – משרד החינוך העביר תקציב להנגשה, אז מה קרה איתו? למה הבת שלי לא יכולה לקבל את מה שמגיע לה על פי חוק?".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "בכיתה שבה לומדת התלמידה נעשו התאמות לפי צרכיה בהתאם לתקציב שהתקבל. במסגרת זו הותקנה בכיתה תקרה אקוסטית והוצבה בה דלת פלדלת חדשה. לפי הנחיית יועץ אקוסטיקה, בשבועות הקרובים יותקנו בכיתה שני מזגנים חדשים שפועלים בצורה שקטה".

 

המקרן שפוגע באקוסטיקה של התקרה

המקרן שפוגע באקוסטיקה של התקרה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר