להקת WIRE (צילום: דודו בכר)

"ההמשכיות והצמיחה הן נקודות מפתח"

בן ריפתין, המנהל האמנותי של פסטיבל האינדי "SoLow" בעיר התחתית, לא נח על זרי הדפנה אחרי הפסטיבל המוצלח, והוא עסוק כעת בהפקת לקחים, בשיפור של עניינים טכניים ובבנייה של התוכנית האמנותית לקראת פסטיבל 2018

פורסם בתאריך: 27.1.18 17:39

"הפסטיבל היה די מוצלח", אומר בקוליות אופיינית בן ריפתין על האירוע המוזיקלי החשוב שהתקיים השנה בעיר התחתית והציב את חיפה על מפת אירועי האינדי הישראליים. לירושלים יש את "אינדי סיטי", לדרום את "אינדינגב" ולחיפה את "SoLow" שהחליף את פסטיבל "חיפה 100 לייב". שינוי הקונספט והקו האמנותי היה בדיעבד החלטה נכונה מאין כמוה.

ההימור על מתחם מצומצם במקום התפרשות על פני כל הברים בעיר התחתית תרם לאווירה הפסטיבלית. החלל שבין רחוב שער פלמר לרחוב קדושי בגדד התאים היטב למשימה והמעבר בין שתי הבמות היה קל, גם אם אפשר היה לשפר את הסאונד. מחיר הכניסה היה הוגן, מחירי האלכוהול היו סבירים, ומעל לכל — בחירת האמנים היתה מדויקת, קוהרנטית וקולעת.

“הלהקות נתנו הופעות טובות”, אומר ריפתין, האחראי לכל החגיגה, “היתה אווירה מיוחדת וכמות הקהל היתה יפה. כל הכרטיסים נמכרו לשני ימי האירוע”.

ההופעה של להקת WIRE הבריטית היתה פסגה ראויה לפסטיבל – הרכב שהתחיל את דרכו עם סאונד של שוליים בועטים ולא שינה מדרכו במשך כל שנות קיומו. בחיפה, שבעבר הגיעו אליה כמה וכמה אמנים בין לאומיים בעלי שיעור קומה, לא היתה זמן רב הופעה של הרכב זר עם זכויות היסטוריות בסדר הגודל הזה. העובדה שהפסטיבל כלל אירוע מרכזי בולט בפרופיל גבוה סייעה להפוך אותו מהתרחשות מקומית למוקד משיכה לקהל מערים אחרות.

 

בן ריפתין (צילום: רמי שלוש)

בן ריפתין (צילום: רמי שלוש)

 

 

באיזו מידה הפסטיבל עורר משהו חדש ברמה המקומית?

“בשביל שהפסטיבל ישנה משהו ברמה המקומית צריכה להיות לו המשכיות. כשנכריז על הפסטיבל הבא נשפר דברים טכניים מהקודם ונתחיל לבנות את התכנית האמנותית של 2018, תיווצר ההרגשה שיש פסטיבל שנתי משמעותי קבוע בחיפה. ההמשכיות והצמיחה הן נקודות מפתח בביסוס הפסטיבל”.

בשנת 1993, כשניק קייב הופיע בפסטיבל הבלוז בנמל חיפה, התגוררתי בתל אביב. את הנהירה לחיפה אפשר היה לזהות כבר כשיצאתי מפתח הבית. הזרימה הורגשה הרבה לפני האוטובוסים והרכבת, ואנשים נעו ברחובות בקבוצות כשהמטרה היא חיפה. כמה מאותם אנשים זיהיתי גם בפסטיבל הנוכחי. שאלתי את ריפתין כיצד תרם הפסטיבל לכך שאנשים מחוץ לעיר יראו את חיפה בצורה אחרת.

“באירוע היו די הרבה אנשים מחוץ לעיר”, הוא אומר, “היה מפתיע מאוד לראות שועלי ברים תל אביביים מגיחים פתאום לעיר התחתית עם מבט סקרני בעיניים. זה היה כיף ומלמד על הפוטנציאל הקיים ועל כך שחיפה יכולה למשוך קהל מגוון מבחוץ”.

עד כמה העובדה שהפסטיבל מתקיים בחיפה השפיעה על בחירת האמנים?

“קיומו של הפסטיבל בחיפה לא השפיעה בצורה משמעותית על בחירת האמנים. כל המופיעים היו מעניינים וראויים. כמובן שחשוב לכלול אמנים מקומיים, אבל לא יצאנו מגדרנו כדי לעשות את זה. כל האמנים החיפאים שהופיעו הם כאלה שיכולים ומשתתפים גם כך במגוון של אירועים. לא נכלול להקות לא מתאימות רק בגלל שהן חיפאיות”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר