אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה

אפשרות: תלמידי תיכון מהפריפריה ילמדו באוניברסיטה

אוניברסיטת חיפה בוחנת את האפשרות לשלב תלמידי תיכון מבתי הספר אורט אלון ביקנעם ואורט רונסון בעוספייה בתוכנית אקדמית מיוחדת שתקנה להם תואר ראשון לפני גיוסם לצה"ל

פורסם בתאריך: 25.1.18 11:22

אוניברסיטת חיפה בוחנת את האפשרות לשלב תלמידי תיכון מבתי הספר אורט אלון ביקנעם ואורט רונסון בעוספייה בתוכנית אקדמית מיוחדת שתקנה להם תואר ראשון לפני גיוסם לצה"ל – כך אמר ל"כלבו – חיפה והצפון" נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין.

בשבוע שעבר ביקרו נשיא האוניברסיטה ודיקן הפקולטה לחינוך הפרופ' חנן אלכסנדר בבית הספר. השניים נענו לבקשתו של מנכ"ל רשת אורט ישראל צביקה פלג לבדוק את האפשרות לשלב את תלמידי שני בתי הספר בתוכנית. פלג מעוניין לקדם ברשת אורט תוכנית דומה לזו שכבר קיימת בפקולטה למדעי המחשב באוניברסיטה משנת 2006 ונקראת תוכנית אתגר. זהו מסלול אקדמי ייחודי לתואר ראשון במדעי המחשב המיועד לתלמידי תיכון מצטיינים בעלי מוטיבציה ונכונות לעמוד באתגרים אקדמיים. התלמידים מתחילים את לימודיהם בכיתה י' וממלאים את חובותיהם האקדמיות במקביל ללימודיהם בתיכון. עם תום לימודיהם בתיכון הם נשארים ללמוד שנה נוספת באוניברסיטה כדי להשלים את חובותיהם לקבלת התואר הראשון ומתגייסים לצה"ל בגיל 19.

 

 

לדבריו של רובין, המסלול שייבנה עבור תלמידי אורט אלון ואורט רונסון לא יהיה בהכרח בתחום מדעי המחשב: "האוניברסיטה נענתה לבקשתו של פלג לקיים פיילוט של תוכנית דומה לתוכנית אתגר. לדעתנו אפשר לאתר תלמידים מצטיינים לתוכנית בבתי ספר בסביבת חיפה, ויקנעם ועוספייה הן דוגמאות טובות לכך".

אלו תלמידים יתקבלו לתוכנית?

"התנאי הראשון שלתלמיד תהיה יכולת אינטלקטואלית ללמוד במקביל באוניברסיטה ובבית הספר לתעודת בגרות. תנאי נוסף ולדעתי יותר חשוב הוא בשלות נפשית. חלק מהרעיון של התוכנית הוא לאפשר לתלמידים ללמוד אצלנו גם ככיתה אורגנית וגם שישתלבו בכיתות הרגילות עם הסטודנטים, כמובן עם עזרה צמודה, וזאת כדי לחשוף אותם למציאות האוניברסיטאית גם מבחינת החומר הדידקטי וגם מבחינת הסביבה האקדמית. התלמידים יצטרכו להבין שהלימודים באוניברסיטה הם לא המשך של הלימודים בתיכון אלא משהו אחר לגמרי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר