התוכנית למבנה החדש של בסמ"ת (הדמיה: משרד צמיר אדריכלים ומתכנני ערים)
התוכנית למבנה החדש של בסמ"ת (הדמיה: משרד צמיר אדריכלים ומתכנני ערים)

משכן הקבע של בסמ"ת: כדור זכוכית המחולק למשושים

קרן חיפה מחפשת תורמים לבניית מבנה הקבע של בית הספר, שאותו תכנן האדריכל פרופ' יגאל צמיר. עלות בניית המבנה הייחודי, בצורה של מולקולת הננוטכנולוגיה פולירין, מוערכת ב-65 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 4.2.18 08:01

עיריית חיפה באמצעות קרן חיפה החלה בחיפוש אחר תורמים לבניית מבנה הקבע של בית הספר בסמ"ת בשכונת נוה דוד. בשבוע שעבר אמנם התקיים טקס רשמי לציון מעברו של בית הספר למרכז הטכנולוגי בשכונה, אך מדובר בשהות זמנית בלבד מכיוון שהמרכז מיועד לשימוש תלמידי מגמות המדע והטכנולוגיה מכל העיר.

כיום תופס בסמ"ת שתי קומות מתוך השלוש של המרכז, ועם המעבר למבנה החדש יישארו במרכז רק המעבדות המשוכללות של בית הספר לטובת תלמידי העיר. לפי אומדן שערכה הקרן, עלות הבנייה והכשרת השטח הציבורי, כולל הכשרת גן צמוד, היא 65 מיליון שקל.

לפני יותר משנתיים, בהמלצתו של ראש העיר יונה יהב, פנתה עמותת בוגרי בסמ"ת לאדריכל החיפאי פרופ' יגאל צמיר, שנחשב לאחד מבכירי האדריכלים בארץ, כדי שיסייע בהקמת בית הספר החדש. צמיר, בוגר הטכניון ומרצה בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, נרתם לעניין. שטח בית הספר שו"ב לשעבר בנוה דוד, שבו ביקשה העירייה לבנות את בית הספר, נרכש בינתיים במכרז שהוציא משרד האוצר על ידי יזם פרטי שתכנן להקים שם מבני מגורים, אך הקצה חלק מהשטח לטובת הקמתו של בסמ"ת.

 

 

פרופ' צמיר, מה היה הקונספט שהנחה אותך בתכנון בית הספר?

"המשימה שקיבלתי היתה לתכנן לא סתם עוד בית ספר אלא מקום שיהווה גם מרכז תצוגה לטכנולוגיה שיהיה פתוח לקהל הרחב, מעין מרכז כנסים וידע בתחום הטכנולוגיה. כך נולד הרעיון של יצירת חלל מרכזי אשר מעוצב ככדור זכוכית שמחולק למשושים המזכירים את מולקולת היסוד של הננוטכנולוגיה – הפולירין. החלל המרכזי יכול לשמש לתצוגות ולתערוכות, מעין מוזיאון, ויש לו גם חדשנות סמלית מבחינת הארכיטקטורה".

לדבריו של צמיר, החלל המרכזי יכיל את כל הסירקולציה הפנימית של הבניין – מעליות, גשרים ומשטחים שעליהם יהיו התצוגות: "יוקמו שם מרכז יזמות ואולם שישמש להרצאות ולמופעים. הוקצה גם שטח למעבדות ולבתי מלאכה. את החלל המרכזי הגדול חובקת מעטפת של כיתות. בחלק המערבי, לאורך כביש חיפה-תל אביב, יוכשרו גן טכנולוגי וגן אמנותי".

צמיר תכנן עבור היזם הפרטי את מבנה המגורים ואת שטח המסחר שמתחתיו שיכיל בית מלון, מרכזי מסחרי, בתי קפה וכיכר פתוחה. גשר בצורת מולקלת דנ"א יקשר בין הכיכר לחוף הים ליד מסעדת מקסים. צמיר: "עיצוב בית הספר נועד לבטא את מהותו הרוחנית והחינוכית – שילוב של טכנולוגיה, מדע ואמנות החותרים כולם לחדשנות ולאיכות".

 

הגשר העתידי מבית הספר לחוף הים, בצורת מולקולת DNA (הדמיה: משרד צמיר אדריכלים ומתכנני ערים)

הגשר העתידי מבית הספר לחוף הים, בצורת מולקולת DNA (הדמיה: משרד צמיר אדריכלים ומתכנני ערים)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. טל

    אולי מספיק להעסיק אדריכלים ישנים? תעשו תחרות! תנו לצעירים הציע! העיצוב המוצע מזעזע… כמו גם התוכנה שאיתה משתמש מיושנת.

  2. ראש עיר אומלל

    עכשיו אחרי שרוקנו את הדר מבתי ספר, העבירו אפילו את בסמ"ת לבי"ס שוב שגם הוא נסגר (ממש גיחצי בומבה..)
    אפשר להתחיל למלא את הדר במסתננים ושב"חים נוספים
    כי הרי משפחות כבר לא יבואו לשכונה אם אין בתי ספר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר