הגנים הבהאיים (צילום: המרכז הבהאי העולמי)
הגנים הבהאיים (צילום: המרכז הבהאי העולמי)

לרגל הנאו רוז: הגנים הבהאיים ייסגרו ליום אחד

הבהאים בעולם מציינים את ראש השנה שלהם ביום השוויון - 21 במרץ - אך אחת לארבע שנים, בשל תזוזת כדור הארץ, מתבצע תיקון ויום השוויון מצוין ב-20 במרץ

פורסם בתאריך: 19.3.18 13:40

הגנים הבהאיים בחיפה ובעכו יסגרו מחר (רביעי) לציבור לרגל חגיגות ראש השנה הבהאי – הנאו רוז (יום חדש בפרסית).

הבהאים בעולם מציינים את החג ביום השוויון – 21 במרץ – אך אחת לארבע שנים, בשל תזוזת כדור הארץ, מתבצע תיקון ויום השוויון מצוין ב-20 במרץ.

ד"ר סולי שהוואר, שעומד בראש מרכז עזרי לחקר איראן והמפרץ הפרסי באוניברסיטת חיפה, מציין כי הנאו רוז הוא חג לאומי איראני המסמל את תחילת האביב: "באיראן מציינים אותו בני כל הדתות – מוסלמים, יהודים, נוצרים, בני דת הזרתוסטרה וגם העמים האפגניים והטג'יקיים – כלומר כל מי ששייך לעולם התרבות האיראני".

לדבריו של שהוואר, החג מצוין באיראן במשך 13 ימים שמוקדשים לחופשה, כאשר ביום ה-13 יוצאים תושבי הרפובליקה האסלאמית לטבע ולפארקים.

 

 

בישראל יערוך המרכז הבהאי העולמי את טקס קבלת הפנים המסורתי במלון מצודת דוד בירושלים בהשתתפותם של מאות מוזמנים, ובהם שרים, חברי כנסת ודיפלומטים מכל העולם.

ביום שישי ייערך בעכו טקס קבלת פנים לנכבדי העיר ולנציגי הדתות השונות. טקס זה יתקיים בבית עבוד – בית עבדאללה פאשה – שם התגורר מייסד הדת הבהאית הבהאא אוללה לאחר שגורש מאיראן, נדד לעיראק והוגלה על ידי האימפריה העות'ומנית לעכו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר