בית הספר עירוני ג' (צילום: קובי פאר)
בית הספר עירוני ג' (צילום: קובי פאר)

התנגדות עזה לחטיבת הביניים המשותפת

נציגי ההורים בבתי הספר העלייה ועין הים מתנגדים לתוכנית של עיריית חיפה לפתוח בבית הספר עירוני ג' חטיבת ביניים שתיתן מענה לזרמים האלטרנטיביים. "בעירייה רוצים לעשות מישמש טכני", אומר יו"ר ועד ההורים בעין הים אילן פרקש

פורסם בתאריך: 23.3.18 07:54

הורים לתלמידים בבית הספר עין הים העוסק בלימוד במרחב משחקי ובבית הספר עלייה האנתרופוסופי מתנגדים להחלטת מערכת החינוך העירונית לעבור בשלב חטיבת הביניים לבית הספר עירוני ג'. כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והצפון", בכוונת העירייה להקים שם מסלול ייחודי על יסודי לשלושה בתי ספר – עין הים, עלייה ופיכמן המעניק חינוך דמוקרטי.

יו"ר ועד ההורים בעין הים אילן פרקש אומר כי בית הספר נותן מענה ישיר לשתי שכונות – עין הים וקרית שפרינצק – ומענה אזורי לשאר השכונות בעיר, והוסיף: "שמעתי שבחטיבת הביניים של עירוני ג' יש בעיית הרשמה, אז יכול להיות שהילדים שלנו הם הפתרון לכך. אנחנו בכל אופן מתנגדים בתוקף".

לדבריו של פרקש, לאחרונה נכחו ההורים בישיבה במערכת החינוך בעיריית חיפה אך לא נאמר להם דבר לגבי הפתרון המוצע: "אסור ליפול בפח של הרעיון הגרוע הזה. זה סוג של פתרון קוסמטי. אולי הוא חסכוני לעירייה אבל הוא לא חינוכי. בתי הספר בשיתוף עם העירייה מטפחים במשך שנים את הייחודיות של כל בית ספר, נוסד מארג יחסים של קהילה לוקאלית ונבנים הקשרים והשייכות למקום. אי אפשר להעביר קהילה לחטיבה משותפת. מדוע ילדי עין הים שקשורים למערב העיר ילמדו בנוה שאנן? בעירייה רוצים לעשות מישמש טכני בין עולמות שונים. יש כאן סתירה מובנית – אומרים לנו 'תהיו ייחודיים ביסודי, ובחטיבה כבר יערבבו אתכם למשהו אחר'. זה לא המשחק שלנו ואנחנו מתנגדים לכך. חטיבה כזו היא עוד מאותו הדבר, ואנחנו לא רוצים לשכפל את כישלונות העבר של חטיבות הביניים. ההורים עומדים על כך שהרצף החינוכי יימשך בעין הים".

 

 

בבית הספר עלייה הופתעו מאוד מדבריה של ראש מערכת החינוך בעירייה אילנה טרוק, ולפיהם חטיבת הביניים של האנתרופוסופי אמורה להיות בעירוני ג'. "הצורך בהקמת המסלול הזה נוצר מתוך הבנה שתלמיד אשר לומד בשיטת לימוד אלטרנטיבית זקוק למסגרת המשך מכילה שתדע לתווך לו את המסגרת העל יסודית, שבה גם מצפות לתלמיד בחינות הבגרות שהן זהות בכל המסגרות החינוכיות הקיימות", אמרה טרוק והסבירה כי המסלול ייבנה לפי עקרונות חינוכיים שמשותפים לשלוש הגישות.

בתגובה שפרסם פורום הורי בית הספר נכתב: "אנו שמחים מאוד על כוונת העירייה לתת מענה לצורך הזה. אנו מאמינים כי שיח אמיתי צריך להתקיים בין אנשים, רשויות ומקבלי החלטות באופן ישיר לא בשיח עקיף דרך העיתונות. עם הרצון המבורך של העירייה נוכל בקלות לפתוח כיתות ז' ו-ח' בבית ספרנו. דווקא בעידן של ניו אייג' ופוסט מודרניזם מנושל אג'נדה בהירה אנו מעוניינים להמשיך לחנך את ילדינו לפי מהלך חינוכי ספציפי, מדויק ועקבי ולא על מצע של גבב של שיטות אלטרנטיביות שאינן מתכתבות כלל זו עם זו. אנו מאמינים שבכוחות משותפים נצליח ביחד להקים חטיבה בבית ספרנו, ומצפים לשיח פורה וישיר עם אגף החינוך כדי לסלול ביחד את הדרך החינוכית של ילדינו".

בבית הספר פיכמן, שלמעשה כבר החל בתהליך, מרוצים מהשותפות עם העירייה, אך עומדים על כך שרוח החינוך הדמוקרטי תישאר. אורלי ששון, נציגת ההורים וחברה בוועד הפעולה להקמת חטיבת ביניים: "אנחנו מברכים על התהליך ועל השותפות שהעירייה יזמה ליצירת רצף חינוכי לבתי הספר הייחודיים בעיר. יחד עם זאת חשוב לנו מאוד שהמערכת תבין איך שומרים את הערכים של הרוח הדמוקרטית במתווה החדש".

לדבריה של טרוק, לאחר חופשת פסח תיצור העירייה קשר עם בתי הספר עלייה ועין הים כדי לדון בנושא.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר