חוף בת גלים (צילום: איציק בן מלכי)
חוף בת גלים (צילום: איציק בן מלכי)

"עומס בלתי סביר על החופים שלא מקרב תושבי חיפה"

מפרוטוקול ישיבת ועדת הביטחון העירונית עולה כי אלפי מתרחצים מאזור כרמיאל ובית שאן מציפים את חופי הרחצה בחיפה שאינם ערוכים לקליטתם

פורסם בתאריך: 28.3.18 11:03

אלפי מתרחצים מאזור כרמיאל ובית שאן מציפים את חופי הרחצה בחיפה שאינם ערוכים לקליטתם – כך עולה מפרוטוקול ישיבת ועדת הביטחון העירונית של עיריית חיפה שהתקיימה בשבוע שעבר.

בישיבה אמר מאיר ברק, מנהל תפעולי באגף החופים: "בשל היכולת לנסוע מבית שאן ומכרמיאל ברכבת לחוף הכרמל בנסיעה של עד 50 דקות, נוצר עומס בלתי סביר על החופים שלא מקרב תושבי העיר". ברק הוסיף כי הדבר מגדיל את הצורך בפיקוח "לפי שעון החיים בחופים" וקבל על כך שכוח האדם העוסק בפיקוח בחופים אינו מספיק כדי לתת מענה לאלפי המתרחצים החדשים הפוקדים את חופי העיר: "קיים פער בכוח אדם ביחס לתקינה בשנה שעברה, אף שמספר הפקחים הקבועים עלה".

אגף החופים מעסיק 30 פקחים בחופי העיר, ושישה נוספים נמצאים בהליך של קליטה. לנוכח הבעיה שנוצרה ביקש נציג הציבור בוועדה מאיר לוי ממנכ"ל העירייה גדי מרגלית שנכח בישיבה לבחון הפעלת רחפן להצלה ולאיתור מוקדי התקהלות בחוף. נושא נוסף שעלה בישיבה הוא הצורך באיוש נקודת המשטרה בחוף דדו דרום בסופי שבוע כדי לתת מענה למצב החדש נוצר.

 

 

יו"ר ועדת הביטחון העירונית חבר המועצה ד"ר איתי גלבוע: "מספר האנשים שמגיעים לחופי העיר נמדד באלפים. אין לנו סטטיסטיקה מדויקת אך מדובר באלפים רבים. מסילת הרכבת בקו כרמיאל-חיפה ורכבת העמק מבית שאן לתחנות חיפה מביאות תוך זמן קצר אנשים רבים לחופי העיר, וכך נוצר עומס גדול בכל החופים, בדגש על חוף הכרמל".

מה הפתרון? הרי לא ניתן למנוע כניסה לחופים.

"נכון. לכן חייבים תגבור בכוח האדם. מנכ"ל העירייה הבטיח לבדוק את הבקשה".

אלו בעיות נוצרו בעקבות העלייה במספר המתרחצים?

"בעיה ראשונה היא בתחום הניקיון והסדר, ובעיה נוספת היא שאנחנו מקבלים דיווחים על עלייה בפריצות לכלי רכב שחונים בחניוני החופים. מגיעים לכאן אלפי אנשים שלא יודעים שבחיפה אסור להבעיר מנגלים ולהכניס כוסות ובקבוקים מזכוכית לחוף אלא רק מפלסטיק. צריך עכשיו להתחיל לחנך אלפי איש שאינם תושבי העיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. צפוני

    לא אוהבים אורחים; בתל אביב מתלוננים על פלישת תושבי איזור חיפה למקומות הבילוי והחניה של תל אביב.

  2. יורם

    וכי מה שעתרתם שיקרה כשיפתח הקו מחיפה לבית שאן? לא יכולתם לצפות זאת מראש?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    'מאזור בית שאן וכרמיאל' לא פוליטקלי קורטקט לכתוב ערבים אה?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפה עיר מעורבת עם מיעוט יהודי…די מפחיד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר