המשט של קהילת שייטי כרמל. בשיוטים של העיוורים בכל סירה שלושה שייטים עיוורים ובקר בטיחות אחד (צילום: ראובן פליט)
המשט של קהילת שייטי כרמל. בשיוטים של העיוורים בכל סירה שלושה שייטים עיוורים ובקר בטיחות אחד (צילום: ראובן פליט)

אליפות ישראל בשיט לעיוורים נערכה במפרץ חיפה

השייטים העיוורים מתחרים במסגרת מועדוני השיט של עמותת אתגרים בחיפה ובתל אביב, והתחרות נושאת את שמו של אמיר רוסו, שייט עיוור בן 31 שנהרג במהלך פעילות שיט ביוון

פורסם בתאריך: 13.4.18 14:50

אליפות ישראל בשיט לשייטים עיוורים נערכה היום (שישי) במפרץ חיפה בפעם הרביעית. התחרות נושאת את שמו של אמיר רוסו, שייט עיוור בן 31 שנהרג במהלך פעילות שיט ביוון. את התחרות ארגן יורם שרת – נכדו של ראש הממשלה השני של מדינת ישראל משה שרת (שרתוק), שמשמש גם מאמן במועדון השיט לעיוורים.

השייטים העיוורים מתחרים במסגרת מועדוני השיט של עמותת אתגרים בחיפה ובתל אביב. העמותה פועלת במטרה לאפשר לילדים, לבני נוער ולבוגרים עם מוגבלויות פיזיות, חושיות ונפשיות למצות את הפוטנציאל האישי הגלום בהם באמצעות ספורט ופעילות אתגרית בטבע.

שלמה כהן, יו"ר קהילת שייטי כרמל המאמצת את עמותת השיט אתגרים: "כבוד גדול לקהילה שלנו לארח את מועדוני השיט אתגרים. השייטים העיוורים מתחרים על סירות מפרש מדגם סונאר, כאשר בכל סירה שטים שלושה שייטים ובקר בטיחות. המשט הזה נערך במקביל למשט ליגה רגיל של היאכטות ולתחרות לנערים מכמה מועדוני שיט. זו חגיגה גדולה במים".

האם העיוורים יכולים לתפקד בתחרות שבה משתתפות כל כך הרבה סירות?

"זו לו תחרות שיט רגילה אלא תחרות בסגנון דו קרב, כלומר בכל פעם מתמודדת סירה מול סירה. במסלול יש מצופים מיוחדים שעל כל אחד מהם הותקן צופר שמפיק צלילים שונים. המתחרים צריכים לדעת לפי הצליל ולפי כיוון הרוח ליד איזה מצוף הם נמצאים ואם יש להם זכות קדימה ליד המצוף או שהם צריכים לפנות את הדרך ולתת לסירה אחרת לעבור".

 

אליפות ישראל בשיט לעיוורים. תחרות בסגנון דו קרב (צילום: יורם שרת)

אליפות ישראל בשיט לעיוורים. תחרות בסגנון דו קרב (צילום: יורם שרת)

 

 

רכזת עמותת אתגרים אורלי דרי: "המשט הזה מרגש אותי בכל פעם מחדש. רוסו היה שייט עיוור באתגרים, ובפעילות שנערכה באפריל 2002 ביוון הוא נחבל בראשן במעבר בין סירת הדינגי (סירת מנוע קטנה; ש"מ) ליאכטה ונהרג".

דרי מספרת שקהילת שייטי כרמל פתחה עבורם את הדלת ומסייעת להם בכל דרך אפשרית. "הם אפילו משתפים חבר'ה שלנו על הסירות שלהם בתחרויות הליגה".

האם תחרות שיט היא לא משימה קשה מדי עבור שייטים עיוורים?

"בהחלט לא. הם מתפעלים את הסירה לבד, והבקר שנמצא איתם מתערב רק במקרה של סכנה. הסיסמה שלנו 'רוח האדם יכולה לגוף', והשייטים העיוורים מיישמים אותה בכבוד רב".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר