משאית ברחובות העיר (צילום: תומר אפלבאום)
משאית ברחובות העיר (צילום: תומר אפלבאום)

החל ביום ראשון: דוחות וקנסות לרכבים מזהמים

בשלושת החודשים האחרונים הסתפקה עיריית חיפה בדוחות אזהרה לרכבים מזהמים. ביום ראשון היא תחל ברישום דוחות אמת ובהטלת קנסות בסכומים של 1,000-500 שקל

פורסם בתאריך: 1.5.18 13:09

לאחר כשלושה חודשים שבהם ניתנו דוחות אזהרה בלבד לרכבים מזהמים, תחל עיריית חיפה ביום ראשון ברישום דוחות אמת ובהטלת קנסות בסכומים של 1,000-500 שקל. הדוחות יינתנו על פי חוק העזר העירוני החדש שעניינו הוא אזור מופחת פליטות מזהמות מתחבורה, שאושר על ידי שר הפנים ושר התחבורה ופורסם ברשומות בסוף שנת 2017.

בשלב הראשון ייאסרו כניסה וחניה של כלי רכב מזהמים במשקל כולל של יותר משלושה וחצי טונות, אלא אם הותקן בהם מסנן חלקיקים להפחתת זיהום האוויר. בשלב השני של יישום התוכנית, החל מינואר 2019, תוגבל כניסתם של רכבי דיזל שהוגדרו על ידי ארגון הבריאות הבין לאומי כמזהמים.

 

 

מהעירייה נמסר כי בשלושת החודשים האחרונים נבדקו 2,113 כלי רכב, ו-2,015 מהם נמצאו תקינים ועומדים בדרישות החוק. לעומת זאת, נגד 98 רכבים נרשמו דוחות אזהרה ובעליהם נדרשו להתקין מסננים ייעודים למניעת זיהום.

בעירייה ובמשרד להגנת הסביבה מעריכים כי איסור כניסת רכבים מזהמים לעיר יוביל להפחתה של יותר מ-20 אחוז מזיהום האוויר התחבורתי בחיפה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שמואל גלבהרט

    ברבו! ומה עם קנסות של ממש על מפעלים, שבשעה אחת מעניקים לנו מנת זיהום שווה למה שנפלט ממכונית כל השנה? מספיק לעבוד עלינו. לא קונים!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר