מתוך ההצגה "הדוד וניה" (צילום: ילנה לפינה)
מתוך ההצגה "הדוד וניה" (צילום: ילנה לפינה)

פסגת התיאטרון הרוסי מגיעה לתיאטרון הצפון

במאי הקולנוע והתיאטרון עטור הפרסים אנדרי קונצ’לובסקי, שעל גרסתו הקולנועית ל”דוד וניה” אמר וודי אלן שהיא הטובה ביותר שראה, יעלה בתיאטרון הצפון שתי הצגות של צ’כוב בבימויו - “הדוד וניה” ו“גן הדובדבנים”

פורסם בתאריך: 7.5.18 08:13

אנדרי קונצ’לובסקי, במאי שקשה להפריז בחשיבות מעמדו, מגיע לתיאטרון הצפון עם שני מחזות של צ’כוב בבימויו – “הדוד וניה” ו”גן הדובדבנים”. שתי ההצגות מועלות על ידי תיאטרון מוסובייט – אחד מהתיאטראות הוותיקים ביותר במוסקבה שחוגג השנה 95 שנים להיווסדו.

להקת המוסובייט היא להקת תיאטרון יצירתית ופעילה ביותר אשר משמשת בית לכמה מהמפורסמים שבשחקני התיאטרון והקולנוע ברוסיה. היא מרבה לסייר באירופה ובעולם ולהשתתף בפסטיבל חשובים. במשך שנים רבות נוהל התיאטרון על ידי יורי זוודסקי, שהיה תלמידו של קונסטנטין סטניסלבסקי עצמו.

קונצ’לובסקי, יליד שנת 1937, הוא במאי עתיר תארים שבסיסו באיטליה, אך הוא מביים סרטים, הצגות ואופרות ברחבי העולם. הוא אחיו של אחד מגדולי הבמאים בקולנוע העולמי – ניקיטה מיכאלקוב – וגדל במשפחת אמנים. בתחילת דרכו הוא שיתף פעולה בכתיבת תסריטים עם גדול במאי הקולנוע הרוסים אנדרי טרקובסקי. לאורך הקריירה שלו הוא ביים סרטי מופת כמו “סיביריאדה” – זוכה פרס השופטים בפסטיבל קאן, ואת סדרת הטלוויזיה “אריה בחורף” שזכתה בפרס גלובוס הזהב. בשנה שעברה הוא זכה בפרס אריה הכסף בפסטיבל ונציה על סרטו “גן עדן” שעסק בגורלה של אסירה לא יהודייה במחנה ריכוז.

 

 

קונצ’לובסקי עסק בעבר לא מעט בבימוי מחזות של צ’כוב. בשנת 1970 הוא ביים סרט לפי המחזה “הדוד וניה” שזכה בפרסים בין לאומיים רבים. וודי אלן אמר על גרסה זו שהיא הטובה ביותר שראה בחייו.

בשתי ההצגות שאיתן מגיע קונצ’לובסקי לתיאטרון הצפון הוא משלב אסתטיקה קלאסית ופרשנות מודרנית. “הדוד וניה” הוא מחזה המספר על ביקורו של פרופסור מזדקן ואשתו הצעירה באחוזה משפחתית שמנוהלת על ידי אחיה של אשתו הראשונה. הנוכחים נקלעים לסבך רומנטי ומלודרמטי. "גן הדובדבנים" עוסק גם הוא באריסטוקרטיה כפרית ובמשפחה שירדה מנכסיה ומנסה למנוע את מכירת אחוזתה וגן הדובדבנים הגדל בה. משך ההצגות הוא כשלוש שעות.

“הדוד וניה” תועלה בתיאטרון הצפון ביום שישי בשעה 20:00, ו”גן הדובדבנים” תועלה ביום שבת בשעה 20:00. ההצגות יתקיימו ברוסית עם כתוביות בעברית.

 

מתוך ההצגה "הדוד וניה" (צילום: ילנה לפינה)

מתוך ההצגה "הדוד וניה" (צילום: ילנה לפינה)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר