ד"ר אדוארדו שחר (צילום: פיוטר פליטר) 
ד"ר אדוארדו שחר (צילום: פיוטר פליטר) 

מחקר חדש: האם ניתן למנוע אלרגיה בקרב ילודים בסיכון?

היחידה לאימונולוגיה ולאלרגיה בקריה הרפואית רמב"ם משתתפת במחקר בין לאומי שבודק את השפעתו של תחליף חלב היפואלרגני בתוספת של פרוביוטיקה על תינוקות שנמצאים בסיכון גבוה לפתח אלרגיה

פורסם בתאריך: 3.5.18 07:38

בין 25 ל-40 אחוז מאוכלוסיית ישראל סובלים ממחלות אלרגיה, שהבולטות שבהן הן אלרגיות למזונות שונים, לבעלי חיים, לאבקנים, למתכות ולתרופות. חשיפה לאלרגן עשויה לעורר תגובות רבות, החל מפריחות ונפיחות, דרך סימפטומים שבאים לידי ביטוי במערכת העיכול וכלה במצבים מסכני חיים. הטיפול משתנה בהתאם לאלרגיה, והוא ברובו תרופתי.

מחקר בין לאומי חדש שמתנהל כעת ב-15 מדינות בעולם, ובהן ישראל, בודק את השפעתו של תחליף חלב היפואלרגני בתוספת של פרוביוטיקה על תינוקות שנמצאים בסיכון גבוה לפתח אלרגיה. לדבריו של ד"ר אדוארדו שחר, מנהל היחידה לאימונולוגיה ולאלרגיה בקריה הרפואית רמב"ם אשר לוקח חלק במחקר, החוקרים מקווים שבאמצעות המחקר אפשר יהיה למנוע בתינוקות אלה אלרגיה עתידית: "בעבודות דומות שנעשו במקומות שונים בעולם נמצאו אינדיקציות לכך שאולי ניתן למצוא פתרון לבעיה הזו שמעיבה על חייהם של רבים. המחקר החדש בוחן אם הזנה של תינוק בתחליף חלב אשר מכיל חיידקים ידידותיים תוכל לייצר עמידות אצל תינוקות המועדים לפתח אלרגיה בהמשך חייהם".

 

 

במסגרת המחקר מגייס צוות לאימונולוגיה ולאלרגיה ברמב"ם תינוקות בריאים שנמצאים בסיכון גבוה לפתח אלרגיה בשל היסטוריה משפחתית ומסיבות שונות לא יוזנו בהנקה. נשים בהיריון שלהן קרוב משפחה מדרגה ראשונה הסובל מאלרגיה מוזמנות להצטרף למחקר, שיכלול גם תינוקות יונקים כקבוצת ביקורת, והתינוקות המשתתפים במחקר יקבלו את אחד ממוצרי המחקר.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר