נחש צפע (צילום: ירון קמינסקי)
נחש צפע (צילום: ירון קמינסקי)

גן במצור: עשרות ילדים לא יוצאים לחצר בגלל נחש

תלמידי גן ניצני אינשטיין נאלצים לשהות זה שלושה ימים במבנה הגן ולא יכולים לצאת לחצר בגלל נחש שבו הבחינו שכנים והחשש שמדובר במין ארסי. לוכד נחשים ששלחה העירייה לא מצא דבר, והילדים מסוגרים ימים שלמים בגן

פורסם בתאריך: 24.5.18 16:19

עשרות תלמידי גן ניצני אינשטיין בחיפה נאלצים לשהות זה שלושה ימים במבנה הגן ולא יכולים לצאת לחצר בגלל נחש שבו הבחינו שכנים והחשש שמדובר במין ארסי. לוכד נחשים שהגיע לגן לא מצא את הנחש, ובשל כך הילדים אינם מורשים לצאת לחצר. ההורים המבועתים פוחדים שהנחש ייכנס לתוך המבנה וביקשו מעיריית חיפה לבצע בדיקה קפדנית בכל בוקר לפני שהגן נפתח.

חדוה תענך רובין, אם לילדה בגן: "הכל התחיל ביום שלישי כאשר אחד מהשכנים זיהה נחש ליד הגן. הוא צילם אותו והעביר את התמונה לגננות, ומאותו הרגע החלה סאגה. הנחש מסתובב בין הבתים והחצרות, והילדים לא יוצאים אל החצר. הגננות סידרו לילדים מרחב חלופי עם משחקים עד שיתאפשר לצאת שוב החוצה".

 

 

לדבריה של תענך רובין, הבעיה נעוצה בצמחייה שגדלה פרא ליד הגן ואינה מטופלת: "יש שם עשבייה סבוכה, ביוב זורם וחורים באדמה שיכול להיות שמהם הנחש יוצא. האזור הזה ממש מזמין נחשים, כך שגם אם ילכדו את הנחש הספציפי הזה יכול להגיע לכאן עוד נחש. אולי כבר עכשיו יש שם יותר מנחש אחד. אני מקווה שהעירייה תתחיל לטפל בשטח, ליישר אותו, לנכש את העשבייה ולגזום את הצמחים. ליד גן ילדים לא אמורה להיות צמחייה כזו או מפגעים סביבתיים. הקיץ התחיל וחייבים לסדר את זה. מדובר בגן עירוני, ובטיחות הילדים היא באחריותה של העירייה".

האם נעשתה פנייה לעירייה?

"בוודאי. הגיע לוכד נחשים שביצע סריקה גם בחצר וגם בתוך מבנה הגן אבל לא מצא כלום. בינתיים אף אחד לא אומר לנו מה קורה. הנחש עדיין בשטח, ואנחנו נמצאים בחרדה גדולה. אנחנו מרגישים שלא נעשה מספיק. אתה שולח ילד לגן, ויכול להיות שהוא ייתקל בנחש. זה עלול להיגמר לא טוב".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הלוכד שנשלח למקום מטעם העירייה לא הצליח לאתר את הנחש, אבל מסר את מספר הטלפון האישי שלו למנהלת הגן על מנת שהיא תוכל להזעיקו בעת הצורך. כמו כן נעשו כמה פעולות מנע כמו גיזום של הצמחייה בסביבת הגן וייעשו פעולות נוספות. במקביל תדרך צוות מערכת החינוך של העירייה את הגננות בדרכי פעולה אם ייתקלו בנחש בשנית".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר