ההצגה "איך לקום מכיסא" (צילום: רדי רובינשטיין)
ההצגה "איך לקום מכיסא" (צילום: רדי רובינשטיין)

בכורה להצגה "איך לקום מכיסא" של החיפאית

ההצגה תעלה לראשונה בתיאטרון חיפה ב-26 ביוני. במסגרת ההצגה עושה להקת התיאטרון הצעירה שימוש בטקסטים של הוראות הפעלה שנאספו מיוטיוב כמחקר של האופן שבו פעולות השגרה המכניות יכולות להיראות מפתיעות

פורסם בתאריך: 20.6.18 14:19

ההצגה "איך לקום מכיסא" של החיפאית – הקבוצה הצעירה של תיאטרון חיפה – תעלה לראשונה על במה 3 של התיאטרון ביום שלישי, 26 ביוני. במאית ההצגה היא רוני ברודצקי, שביימה גם את ההצגה המצליחה "אקווריום". בהצגה היא עשתה שימוש בטקסטים של הוראות הפעלה מיוטיוב שנאספו ביחד עם השחקנים, וההצגה חוקרת את האופן שבו פעולות השגרה המכניות יכולות להיראות מפתיעות.

ברודצקי: "הרעיון להצגה התעורר אצלי שקראתי את הספר 'שמים אחרים' מאת חוליו קורטאסאר. בספר מוצגות הוראות הפעלה לדברים בנאליים – איך לשיר, איך למתוח שעון, איך לטפס במדרגות. חשבתי שבעידן שבו אנו חיים גם לנו יש הוראות הפעלה ביוטיוב לכל דבר. צוות השחקנים של החיפאית חיפשנו סרטוני הדרכה במרחבי היוטיוב. צפינו באין ספור סרטונים, ואלה שהתלכדו להצגה הם כאלה שהיו להם מיליארדי צפיות לצד כאלה שצפו בהם רק כמה עשרות. לכל הסרטונים יש מכנה משותף אחד – הכמיהה העזה לאהבה, להכרה ולשייכות. בהצגה ניסינו לתת לאהבה הזו ביטוי ממשי ולחבר את הסרטונים הפזורים לסיפור ולמשמעות".

 

 

החיפאית נוסדה בשנת 2010 ביוזמת המנהל משה נאור והעלתה מאז כמה הפקות מוצלחות, כמו "אקווריום", "תש"ח" ו"איזראל ג'ורנאל". היא קמה במטרה להצמיח קבוצה יוצרת בתוך התיאטרון בחיפה, שתקרין על סביבתה ותתרום באופן משמעותי לקהילה. חברי החיפאית מתגוררים כולם בחיפה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר