פרופ' יהודה אולמן, מנהל שירותי רפואה אסתטית ברמב"ם. צילום : זיו קורן.
פרופ' יהודה אולמן, מנהל שירותי רפואה אסתטית ברמב"ם. צילום : זיו קורן.

יפה לך | 10 טרנדים ברפואה אסתטית שחייבים להכיר

קופצים להזרקת בוטוקס, מותחים בטן, מזריקים לקרחת, מצמידים אוזניים. הישראלים גילו שמה שלא עושה הטבע יעשה הכירורג הפלסטי. פרופ' יהודה אולמן, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית והשירות לרפואה אסתטית בקריה הרפואית רמב"ם, מתאר את עשר המגמות הנפוצות ביותר בתחום

פורסם בתאריך: 6.8.18 21:21

קפצתי לבוטוקס
יותר ויותר מטופלים בוחרים להעלים את אותות הגיל באמצעות טיפולים אסתטיים קצרים הנותנים מענה לתקופות לא ארוכות מאשר בטיפולים פולשניים (ניתוחי הרמת פנים, למשל), הכרוכים בהחלמה ממושכת יותר ומותירים צלקות.
הטיפולים הלא פולשניים הנפוצים בארץ ובעולם הם הזרקת בוטוקס והזרקת חומצה היאלורונית. הבוטוקס הוא טיפול להצערת השליש העליון של הפנים. הטיפול מסייע להעלמת קמטי המצח וקמטי החיוך בצידי העיניים באמצעות שיתוק מבוקר של חלק מהשרירים באיזור המצח וצידי העיניים. תופעת הלוואי הרצויה היא הרמת צידי הגבות. הטיפול בבוטוקס יעיל לכ- 3 חודשים.
חומצה היאלורונית, היא חיקוי כמעט מושלם של מרכיב הנמצא ברקמות הרכות ובעצמות, היא משמשת ככלי עבודה שיגרתי למילוי קמטים בינוניים ושטחיים, למילוי לחיים וסנטר שהתרוקנו מהשומן ואף לשפתיים שהידקקו. הטיפול בה יעיל למשך כשנה.
בשני המקרים ההזרקות נמשכות דקות ספורות, תופעת הלוואי העיקרית: שטפי דם קטנים באיזור ההזרקה. אלו חולפים לאחר ימים ספורים וניתנים לטשטוש באמצעות איפור. לכן זה לא מפליא שמטופלים רבים בוחרים לקפוץ אחר הצהרים למרפאה לקבל טיפול בהזרקה ולמחרת בבוקר להתייצב בעבודה כאילו כלום. טיפולים אלו, אגב, חביבים גם על גברים עובדים שלא מעוניינים בצלקות.

הגבר החדש
כ-25 עד 30 אחוז מהפונים לפעולות בתחום האסתטי ב- 5 השנים האחרונות הם גברים. הניתוחים הנפוצים בקרבם: תיקון אף, ניתוחי עפעפיים והצמדת אוזניים (וכמובן הזרקות).

שומו שדיים
בראש רשימת הניתוחים האסתטיים בקרב נשים עומד הניתוח להגדלת חזה. ניתוח זה מחליף את ניתוחי תיקון האף ושאיבת השומן שכיכבו בעבר. הסיבות: שביעות רצון גבוהה ומיעוט יחסי של סיבוכים.

הסכם עודפים
הפופולריות הגבוהה של ניתוחי ההרזיה הביאה מטופלים רבים להבנה שניתוח ההרזיה איננו "יתום" ושלאחריו יש להתמודד ניתוחית גם עם עודפי העור הנותרים באיזורים שונים בגוף. בעקבות ניתוח ההרזיה נערכים ניתוחים משלימים נוספים כמו: מתיחת בטן, הרמת עכוזים, הרמת חזה, הרמת פנים ומילוין. כדאי לדעת שכירורגים רבים יימנעו מלנתח את עודפי העור שנוצרו בזרועות ובירכיים בשל הצלקות הארוכות הנותרות לאחר ניתוחים אלו.

טשטוש עמוק
רוב הניתוחים האסתטיים נעשים כיום באמצעות סדציה, טשטוש עמוק, ולא בהרדמה כללית. עובדה זאת צריכה להרגיע מטופלים רבים החוששים להגיע לניתוחים אסתטיים בשל הפחד מהרדמה כללית. היקיצה מסדציה היא קלה יותר ועם פחות תופעות לוואי לא נעימות כמו בחילות, כאבי גרון ועוד. אין יקיצות במהלך הניתוח ויש אפילו מטופלים שזוכרים חלומות נעימים.

מצמיחים שיער
גברים הסובלים מהתקרחות פונים פחות להשתלות שיער ויותר לשימוש בתרופות ( "פרופסיה","מינוקסידיל"). לאחרונה צוברת פופולאריות פרוצדורה חדשנית במהלכה מוזרקת לקרקפת תמיסת פלסמה עצמית המועשרת בטסיות דם. עבודות שונות הוכיחו שב-70 אחוז מהמקרים תוך שלושה עד ארבעה טיפולים מתחדשת צמיחת השיער.

עפעפיים או גבות
כיום יש יותר מודעות להבדלים בין ניתוח עפעפיים לבין הרמת גבות או הרמת מצח. מתברר שלא כל כובד באיזור העיניים או הגבלה בשדה הראייה קשורים בהכרח בעודפי עור בעפעפיים, חלקם מתרחש כתוצאה מצניחת הגבות אל מתחת לארובות העיניים. כירורג פלסטי מיומן יציע את הניתוח המתאים.

תשכחו מדמבו
יותר מטפלים בחדרי הלידה מפנים לכירורגים הפלסטיים תינוקות שנולדו עם אוזניים בולטות. מתברר שניתן לתקן אוזניים בולטות בששת השבועות הראשונים לאחר הלידה באמצעות "הדבקת" האפרכסות בפלסטר ועיצובן באמצעות מטבע מיוחד. האסטרוגן ההורמון הנשי, עדיין מצוי בכמויות גדולות בגופו של היילוד, לכן, אוזניו ניתנות לעיצוב כמו חימר שלא יבש.
אגב, אם פספסתם את הגיל, זה לא נורא. ניתוחי תיקון אוזניים פחות פולשניים היום, עיקר הטיפול הינו בהחדרה של תפרים שקופים אל מתחת לעור, היוצרים את הקפלים החסרים בסחוס,

חכמים לא רק בשמש
לוקח קצת זמן לחנך את הציבור הישראלי אבל יש בהחלט תוצאות. רוב הישראלים, למשל, הפנימו את נזקי קרינת השמש (גידולי עור ממאירים, הזדקנות מוקדמת). זאת הסיבה שהם נמנעים מחשיפה מוגזמת לשמש, משתמשים במסנני קרינה יעילים ואף מתייצבים לבדיקות מעקב אחר שומות בעור.
דוגמא נוספת: יותר ויותר ישראלים מעדיפים לעבור טיפולים אסתטיים אצל מומחה לרפואה פלסטית. גם להם ברור שלא כל רופא מזריק מבין ברפואה אסתטית ושאסתטיקה היא חלק מהתמחות של פלסטיקה ולא של מקצוע רפואי אחר.

משוך בלייזר
בשנים האחרונות קיימת מגמת עלייה בשימושים שונים של לייזר. ביניהם, הבזקי אור להצערת העור, לייזר לטיפול בנגעים טרום ממאירים, או בנגעים שפיריים שבולטים על פני עור הפנים, ולייזר לטיפול בהרחבה של כלי דם בפנים (קופרוז). גם טיפולי הפילינג העמוק בלייזר הפכו להיות פחות פולשניים ומאפשרים חזרה מהירה יותר לשגרה.

היכנסו לפרטים נוספים על שירותי רפואה אסתטית ברמב"ם

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר