השחקנית סוזנה קורונובה ומנהל מכון התרבות הצ'כי רוברט מיקולאש בפתיחת הפסטיבל (צילום: דוברות המכון הצ'כי)
השחקנית סוזנה קורונובה ומנהל מכון התרבות הצ'כי רוברט מיקולאש בפתיחת הפסטיבל (צילום: דוברות המכון הצ'כי)

נפתח פסטיבל הקולנוע הצ'כוסלובקי בסינמטק

פסטיבל הקולנוע הצ'כוסלובקי מתקיים לכבוד 100 שנים להיווסדה של צ'כוסלובקיה והוא מצוין על ידי שתי המדינות שהרכיבו אותה - צ'כיה וסלובקיה. בפסטיבל, שיימשך עד 31 באוגוסט, יוקרנו סרטים לזכרו של הבמאי מילוש פורמן ותיערך רטרוספקטיבה לסרטיו של יאן קאדאר

פורסם בתאריך: 16.8.18 11:16

פסטיבל הקולנוע הצ'כוסלובקי נפתח אתמול (רביעי) בסינמטק חיפה. הפסטיבל מתקיים לכבוד 100 שנים להיווסדה של צ'כוסלובקיה והוא מצוין על ידי שתי המדינות שהרכיבו אותה – צ'כיה וסלובקיה. הפסטיבל מאורגן על ידי המכון הצ'כי בשיתוף עם שגרירויות צ'כיה וסלובקיה בישראל ויימשך עד 31 באוגוסט בשש ערים – תל אביב, ירושלים, חיפה, חולון, הרצליה ושדרות. בסינמטק יוקרנו סרטים בולטים מההיסטוריה של הקולנוע הצ'כוסלובקי, ובהם הסרט האילם "ארוטיקון" (1929) שהוא אחד הסרטים הארוטיים הראשונים בהיסטוריה, והסרט "אמא קרח" (2017) בכיכובה של סוזנה קרונרובה.

במסגרת הפסטיבל יתקיים אירוע לזכרו של במאי הסרטים הנודע מילוש פורמן ("שיער") ויוקרנו שניים מסרטיו – "אהבותיה של בלונדינית" ו"התחרות". נוסף על כך תתקיים רטרוספקטיבה לבמאי זוכה האוסקר יאן קאדאר ויוקרנו חמישה מסרטיו, ובהם "חנות ברחוב הראשי" ב-18 באוגוסט. להקרנה יגיע ואצלב מאצ'ק, מנהל המכון המרכז אירופי לצילום, שיספר על קאדאר.

 

 

השחקנית הסלובקית סוזנה קורונובה, בתו של השחקן יוזף קרונר, היתה אורחת הכבוד אתמול בפתיחת הפסטיבל. קורונובה: "היהדות הוא נושא חשוב עבורי ועבור משפחתי. הייתי בת 12 כאשר צולם הסרט 'חנות ברחוב הראשי' על הגורל הטרגי של יהודי סלובקיה, ואבי גילם בו את הדמות הראשית. זוהי הפעם הראשונה שלי בישראל, ואני ושמחה שהמארגנים בחרו בחיפה כאחת מהפלטפורמות המרכזיות לקיום הפסטיבל. שמעתי רבות על העיר ורציתי מאוד לטייל בטיילת בים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר