סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. האם ההצהרה שלו תגרום לפיצול? (צילום: מגד גוזני)
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. האם ההצהרה שלו תגרום לפיצול? (צילום: מגד גוזני)

בגלל ליצמן: שס"ג בדרך לפיצול

לאחר שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע על תמיכתו ביונה יהב בבחירות, יו"ר סיעת שס"ג מיכי אלפר מאיים על שותפיו לסיעה שתמיכה בראש העיר תגרום לו ולאנשיו לשקול שוב ריצה ברשימה מאוחדת: "מבחינתנו זה סוג של הכרזה על הליכה נפרדת"

פורסם בתאריך: 20.8.18 10:48

לאחר שהשיפוד חשף כי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) תומך בראש העיר יונה יהב בבחירות, הרוחות במגזר החרדי סוערות ונראה שסיעת שס"ג, שבה מאוחדות ש"ס ויהדות התורה, בדרך לפיצול. יו"ר הסיעה מיכי אלפר, שכבר הכריז כי הוא יתמוך בכל מי שיכול להחליף את יהב, מאיים על שותפיו לסיעה שתמיכה ביהב תגרום לו ולאנשיו לשקול שוב ריצה ברשימה מאוחדת.

אלפר, המגזר החרדי מתפצל?

"הציבור החרדי לא יתמוך ביהב, גם אם יש קבוצות קטנות שכלל לא בטוח שליצמן מייצג אותן. ליצמן מייצג קבוצה קטנה מאוד שמונה 327 משפחות, קרי בערך 750 מצביעים מתוך 12,000 המצביעים של שס"ג. ליצמן הוא חבר כנסת, כבודו במקומו מונח, אבל אסור לשכוח שיהב פעל נגד האינטרס החרדי. גדולי ישראל התבטאו באופן ברור והביעו את מורת רוחם מהתנהלותו של ראש העיר, ואמירה כזו של ליצמן בהחלט גורמת לנו לשקול שוב את החיבור הזה. בשורה התחתונה – אנחנו הולכים לבחירות כדי לייצג את האינטרס החרדי, ותמיכה ביהב היא ההיפך מהאינטרס של תושבי חיפה ומהאינטרס החרדי".

 

 

זו הצהרה קשה.

"האמירה של ליצמן שקורא לתמוך ביהב לקדנציה נוספת פוגעת באינטרס החרדי והיא תביא לכך שנשקול פעם נוספת את השותפות עם האנשים שילכו איתו. בבחירות הקודמות היינו 10,740 קולות, וסביר להניח שבבחירות הקרובות נהיה 12,500 קולות. אם ליצמן משפיע על קהילת גור שמונה 750 קולות לא לתמוך ביהב, מבחינתנו זה סוג של הכרזה על הליכה נפרדת. אנחנו מספיק חזקים גם בלעדיהם".

 

מיכי אלפר. "תמיכה ביהב היא ההיפך מהאינטרס של תושבי חיפה ומהאינטרס החרדי" (צילום: אורלי זיילר)

מיכי אלפר. "תמיכה ביהב היא ההיפך מהאינטרס של תושבי חיפה ומהאינטרס החרדי" (צילום: אורלי זיילר)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עמוס

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

    עוד לצחוקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר