בית הספר עין הים
בית הספר עין הים

השיעורים בבית הספר עין הים קוצרו בחמש דקות

מנהל בית הספר עין הים ברוך יעקובי החליט על קיצור משך השיעורים מ-45 דקות ל-40 דקות ועל שינוי שעת התחלת הלימודים מ-8:00 ל-8:20. הסיבה: תוכנית חדשה שנקראת "בוקר טוב"

פורסם בתאריך: 14.10.18 08:24

הנהלת בית הספר הממלכתי עין הים בחיפה קיצרה את משך השיעורים מ-45 דקות ל-40 דקות ושינתה את שעת התחלת הלימודים מהשעה 8:00 לשעה 8:20. הסיבה לשינויים היא תוכנית חדשה שנקראת "בוקר טוב" שבמסגרתה נפגשים התלמידים בכל בוקר למשך 25 דקות עם המחנך או המחנכת של כיתתם. לפני שנה נוסתה התוכנית, שהועלתה כרעיון של המורים, כפיילוט בבית הספר, ולנוכח הצלחתה היא נכנסה השנה כחלק אינטגרלי ממערכת השעות.

מנהל בית הספר ברוך יעקובי. "כאשר מכינים את מערכת השעות, גם אם מתאמצים לעבוד נכון קורה שהמחנכים לא תמיד פותחים את היום בכיתתם. נוצר מצב שיש ימים בשבוע שהמחנכים נכנסים לכיתה שלהם רק בשעה השלישית או אפילו בסוף היום, ואז קורים דברים לא רצויים. ביקשנו ליצור מצב שבו בכל יום יפתח המחנך את הבוקר כשהוא שומע את תלמידיו ועושה איתם דברים נעימים כמו לשיר, לחוות חוויות ביחד ולעשות פעילות שמוקדשת אך ורק להם ולקשר איתם, ולא לתוכנית הלימודים".

 

 

לדבריו של יעקובי, חמש הדקות שנגרעו מהשיעורים יצרו את מסגרת הזמן למפגש של המחנכים עם כיתותיהם: "למרות שתוכנית הלימודים מתחילה 20 דקות מאוחר יותר, התלמידים צריכים להיות בכיתות חמש דקות לפני השעה הרשמית של תחילת יום הלימודים".

האם החריגה ממערכת השעות שקבע משרד החינוך ללימודים לא פוגעת בשיעורים?

"לתפישתי, התלמידים באים לבית הספר כדי ללמוד איך יוצרים קשרים ומחזקים אותם. תלמיד יכול ללמוד בצורה הטובה ביותר מתמטיקה, שפה או כל מקצוע אחר רק כאשר טוב לו. כיום התלמידים בעין הים מבינים שיום הלימודים שלהם לא נפתח בשיעור כזה או אחר אלא ב-25 דקות שמוקדשות רק להם. זהו גם זמן טוב למחנכים כי הם עוסקים בענייני הכיתה והתלמידים מעבר לטיפול השוטף, וזה יוצר אווירה נעימה בכיתות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבא מרוצה

    התוכנית מזנ שנתיים עובדת בבית ספר עארה ב' ללא פגיעב בשיעורים. אלא הורדת 5 דקות בין השיעורים.
    והתוכנית כל מחנך מקבל את הכתה שלו 10 דקות בבוקר "בור של כח.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר