יונה יהב ומירי רגב (צילומים: ערן גילווארג, ניר קידר)
יונה יהב ומירי רגב (צילומים: ערן גילווארג, ניר קידר)

יהב נגד רגב: "העירייה תממן תקציבים שיישללו"

ראש העיר יונה יהב הודיע כי עיריית חיפה תממן גופים בעיר שמשרד התרבות והספורט ישלול מהם תקציבים במסגרת חוק הנאמנות בתרבות: "נעשית פגיעה מתמשכת ביצירה התרבותית, והכל בגלל פופוליזם ולצורכי בחירות"

פורסם בתאריך: 26.10.18 07:58

ראש העיר יונה יהב הודיע כי עיריית חיפה תממן גופים בעיר שמשרד התרבות והספורט ישלול מהם תקציבים במסגרת חוק הנאמנות בתרבות. בכך מצטרף יהב לראש העיר תל אביב רון חולדאי, שהיה הראשון להודיע כי יתמוך במוסדות תרבות שהשרה מירי רגב תשלול את תקציביהם.

החוק קובע כי יש לשלול תקציבים מגופים שחותרים תחת ערכי המדינה וסמליה. לפי החוק יישלל תקציב מגופים אשר שוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית יהודית, מסיתים לטרור או מסיתים לגזענות. יהב קרא לרגב לא להתערב במקומות שבהם לא צריך להתערב והם מתנהלים היטב. לדבריו, בכל הפסטיבלים הגדולים בעולם יש ייצוג לישראל, והחוק של רגב יוביל לאסון: "יש מקומות שאתה לא צריך להיות בהם אם אתה לא מבין בחומר".

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמר יהב: "נעשית פגיעה מתמשכת ביצירה התרבותית, כולל ניסיון לפגוע בחוק הקולנוע שאני יזמתי, והכל בגלל פופוליזם ולצורכי בחירות. אני מתנגד לזה. זה יערער את היצירה התרבותית שלנו. חייבים למנוע את זה במיוחד בחיפה כי הדבר יערער את אופיה של העיר. לכן, אם המדינה תקצץ, העירייה תצטרך לתמוך ולממן את ההפרשים בתקציבים שיישללו גם לסרטים וגם להצגות".

האם המימון שאתה מציע יינתן גם לתיאטרון אלמידאן?

"כמובן שהכל צריך להתנהל בהתאם לכללים הנהוגים. צריך שיהיה למוסד אישור על ניהול תקין מרשם העמותות ואישור של היועץ המשפטי לממשלה. אלה הם גופים אובייקטיביים, ואת החלטותיהם לא נעקוף. למי שיעמוד בתנאים אין סיבה לקצץ בתקציב".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

30 תגובות
  1. חיפאי מלידה,בעד דו קיום,נגד פוליטיקה שמשמרת מלחמת דמים

    וזו רק אחת מן הסיבות שאין לך מה לחפש יותר בלשכת ראש העיר מר יהב!
    מירי רגב אמנם לא העיפרון הכי חד בקלמר בלשון המעטה אך בעניין זה הצדק איתה.
    כשהדרך היחידה שלך לגייס קולות מהמגזר הערבי בעיר כוללת תמיכה כספית בתאטרון שמחזק ארגונים כמו בצלם..
    איבדת את זה לגמרי אדוני, שים את המפתחות ולך הביתה
    אתה כבר לא רצוי כאן כראש עיר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יונה יהב ידוע ידוע כאיש שמאל רדיקלי שאוהב ערבים ובטח שבטח לפני בחירות , הוא כבר סופר את הקולות של הערבים שהוא עומד לקבל .
    הגיע הזמן שהציבור יקיא אותו מתוך העיר חיפה .

  3. השלב הבא - חוק הנאמנות mark II

    חוק לקיזוז תקציבים מעיריית יהב שהעבירה לתיאטרון אלמידאן. השיטה נוסתה בהצלחה בשטחים.

  4. יעקב איתן

    יונה יהב הרסת את חיפה…בצער אני אומר שאני לא יכל לזקוף אף לא מעשה טוב אחד לטובת חיפה שעשית בתפקידך כראש עיר ב15 שנות ראשותך…ובנוסף בתפקיד סגן של עמרם מצנע. לא רצית לפרוש בטוב אז באה קליש ותצא ממשרד ראש העיר מבוזה. השארת גרעון עתק!!! עיר רפאים דועכת מזוהמת עלובה ועצובה מבוגרת ללא צעירים וללא תקוה. זו האמת מר יונה יהב. חבל שהגעת לתפקיד ראש העיר חבל מאוד.

  5. דני דין

    יהב גם הפך למבקר אומנות יחליט מי זכאי לתמיכה תרבותית וזאת במקום להביא מופעי תרבות לחיפה כמה אופרות הביא כמה מופעי תרבות לגימלאים במחיר מוזל ועוד.

  6. הכל ביזנס

    הוא בנה איצטדיון על חשבוננו ועל חשבון פיתוח העיר. עכשיו הוא יבזבז כספים על מלחמת תרבות נגד ממשלה נבחרת ובעד מחבלים

  7. יונה יזכה בגלל כישלון מתמודדיו

    קמפיינרים נולדו לתת ערך מוסף לבחירות.לשדרג או להנמיך את הישגיו של מועמד זה או אחר.הלוגו של יהב:יהב וצעירי חיפה הוא מצוין ומבטל את גילו בהיבט הגיל שלו.לעומתו מתמודדיו נוקטים ביד רכה ביחס לראש עיר מכהן.הם צריכים לרוץ,לצעוק ולזעזע(בגבולות החוק וחופש הביטוי כמובן)למשל לוגו כמו:יהב ראש עיר טוב למגזר..עם תמונה שלו מתחת,באחת השכונות הערביות ויש כאלה מיני רבות.עם קמפיינים פרווה של מתמודדיו כמו עכשיו אפשר להכתיר אותו כראש העיר הבא שוב

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יהב מה אתה מקשקש? בעוד 3 ימים אתה הביתה……בדרך קח את צורי ממוצקין לבית אבות

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני דווקא מצדד במהלך הזה. הבעיה היא שהוא נעשה 4 ימים לפני הבחירות במטרה לגרד עוד קולות מהמגזר הערבי. אני נגד החוק של רגב אבל יהב לא את הקול שלי כבר לא תקבל.

  10. תומך בעמדתך אך לא תומך בך. תמיד אתה עושה מעט מדי ומאוחר מדי…

    אני דווקא מצדד במהלך הזה. הבעיה היא שהוא נעשה 4 ימים לפני הבחירות במטרה לגרד עוד קולות מהמגזר הערבי. אני נגד החוק של רגב אבל יהב לא את הקול שלי כבר לא תקבל.

  11. חיים מי-רז, הורה לתלמיד בבית הספר הריאלי העברי בחיפה.

    יונה יהב מוכן להוציא כספי עירנו לטובת תיאטרון אל-מידאן (בערבית: مسرح الميدان), התיאטרון הערבי בחיפה, הוקם בשנת 1994 על ידי שרת החינוך והתרבות שולמית אלוני. אך מתחמק מלתקצב את תלמידי העיר הלומדים ב"בית הספר ריאלי העברי בחיפה" , בית הספר היחיד בעיר הנושא את שמה. תרבות חשובה, חינוך ילדי עירך ב"ריאלי" חשוב יותר!

  12. אנונימי

    כל הכבוד יונה !
    אתה צודק במאה אחוז, אם הגוף מאושר על ידי גורמים מוסמכים אז אין לגברת רגב המסיטה מה להתערב.

  13. עופר

    יונה יהב ביאושו מחזר אחר הקול הערבי בעיר ובדרך יורק לפרצוף של רוב תושבי בעיר שהם ציוניים גאים. לא אשכח איך הוא התרפס והשפיל את עצמו כשהלך לבקר אצל ג'עפר פרח שהשתתף בהפגנת תמיכה בארגון טרור. 15 שנה זה מספיק והגיע הזמן לבחור ראש או ראשת עיר חדש/ה כדי שייקחו סוף סוף את חיפה למאה ה-21. חיפה נראית כמו הפרצוף של יונה יהב, עייפה ,עצובה ומשעממת.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שמאלן מנוול. צריך שהחקיקה תורחב לכל גוף צבורי לאו דווקא ממשלתי
    החתירה של השמאלנים תחת העם והמדינה היהודית לא נגמרת
    והממשלה של ביבי האפס השמאלן לא מתפקדת

    זה ייגמר ברחובות. הלכוד אינו ימין, מפלגה סמרטוט
    וביבי שמאלן דפוק, פחדן שכל מה שהוא יודע לעשות זה הצגות ונאומים

    העם היהודי זקוק למהיג חזק שיחתוך את השמאל הארור מחיינו

  15. יונה אתה אסון!

    יונה יהב, את הקול שלי ושל כל משפחתי הפסדת. עברנו לתמוך בעינת קליש.

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יונה יהב מנסה בכוחותיו האחרונים את הספין התקשורתי לגבי חוק הנאמנות בתרבות כדי לקבל קולות של מצביעי בל"ד להצביע קליש ולחזק אותה יותר ולהחליף את השלטון המקומי המושחת בחיפה

  17. הכל קמפיין להמשך טיסות בחול

    אם יהב מפסיד כבר אמר לסביבתו שלא ישאר במועצה משמע חיפה לא מזיזה לו רק הכסא והכיבודים ושיאן ארצי בטיסות על חשבוננו לחו"ל.. בזבז מליונים רק על טיוליו וסגניו לחו"ל

  18. בן האדמה האמיתי

    תגובות גזעניות מימינסתי מעפן אתה מקומכה בבית סוהר אתה סכנה לציבור

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר