פסטיבל "החג של החגים" (צילום: בית הגפן)
פסטיבל "החג של החגים" (צילום: בית הגפן)

לא בוואדי: "החג של החגים" ייערך במושבה הגרמנית

לראשונה ב-25 שנות קיומו יתקיים פסטיבל "החג של החגים" במושבה הגרמנית ובסיורים בכל רחבי העיר, ומתחם האירועים המרכזי לא יהיה בוואדי ניסנאס. הסיבה: ריבוי המבקרים. הפסטיבל ייחגג בשתי שבתות - 8 ו-15 בדצמבר

פורסם בתאריך: 13.11.18 18:27

פסטיבל "החג של החגים", אשר מצוין מדי שנה בחודש דצמבר, יתקיים השנה במושבה הגרמנית ובסיורים בכל רחבי העיר. לראשונה ב-25 שנות קיומו של הפסטיבל, מתחם האירועים המרכזי לא יהיה בוואדי ניסנאס אלא במושבה. לצורך קיומם של אירועי הפסטיבל תסגור המשטרה לתנועה בשני ימי שבת את שדרות בן גוריון מהגנים הבהאיים עד לשדרות המגינים.

מנכ"ל בית הגפן אסף רון: "במלאת 25 שנה לקיום הפסטיבל ביצענו שינויים, ואירועי הרחוב לא יהיו השנה בוואדי. הפסטיבל יתקיים בשתי שבתות – 8 בדצמבר ו-15 בדצמבר. בעקבות שינוי המיקום אישרה המשטרה להאריך את משך הפעילות, והשנה היא תחל בשעה 12:00 ותימשך עד 22:00 ולא עד 17:00 כפי שהיה בעבר".

למה החלטתם לשנות את המסורת שהחלה כבר בשנת 1993?

"כי זה כבר בלתי אפשרי לקיים את האירוע בוואדי. לפני שבע שנים, כשהתחלתי בתפקידי, הגיעו לפסטיבל 25,000 איש, ואילו בשנה שעברה הגיעו לפסטיבל בכל שבת 70,000 איש. השנה המשטרה כבר לא אישרה לנו לפעול רק בוואדי ניסנאס כמתחם מרכזי סגור. הוואדי הוא חשוב לנו מאוד ולכן יהיו שם סיורים ומפגשים עם תושבים, אבל מרכז הפסטיבל יהיה במושבה הגרמנית. אני מניח שלמרות זאת אלפים יבקרו גם בוואדי".

 

 

אירוע הפתיחה לציון 25 שנים לקיומו של פסטיבל יתקיים באודיטוריום במרכז הכרמל. שיאו של האירוע יהיה הופעה של התזמורת פירקת א-נור שתלווה את הזמרות ויולט סלאמה, ריימונד אבקסיס ונטלי פרץ אשר ישירו שירי אהבה בעברית, בערבית ובמרוקאית. לפני כן יתקיים מופע שירה, תיאטרון ומחול בעברית, בערבית, בצרפתית ובאנגלית בהשתתפותם של להקת תיאטרון מצרפת ואמנים ישראלים.

במהלך הפסטיבל יתקיימו סיורים בכל רחבי העיר ובהם סיור טעימות מומחז "שף בא לשוק" במושבה הגרמנית, וסיור במרכז הכרמל בנושא "נשים מעוררות השראה", סיור שכולל נסיעה בכרמלית וטעימות במסעדת רולא בעיר התחתית, סיור עם האגרונום העירוני חנוך בורגר בשכונת רוממה החדשה שיספר על שיקומו של האזור לאחר השריפה הגדולה שפגעה בעיר בנובמבר 2016, סיור בנושא "הגרפיטי כאמנות בועטת" ברחובות הדר, סיור מקצועי בשוק הפשפשים שיכלול הסבר והדרכה איך מוצאים מציאות בשוק, וסיור בשכונת עין הים ביוזמת תושבי השכונה. עוד בתוכנית: תערוכת בגלריית בית הגפן, קונצרטים באודיטוריום, במוזיאון טיקוטין במרכז הכרמל ובכנסייה היוונית אורתודוקסית בעיר התחתית, ומופעים בתיאטרון בית הגפן שאחד מהם יהיה של השחקנית מירה עוואד.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. Daniel kahn

    הוא שאמרתי חזרה לימי עמרם מצנע וכל יהיה כל 5 השנים הבאות כראש העיר היא עינת רותם קליש. גם המכרזים התפורים לפי מידה לכד זאבי ולפינגולד יחזרו.אני כל עוד שהגברת בראשות העיר לא אקח חלק באירועים בעיר.

  2. הכל ברור, שקר לציבור

    בקיצןר נקרא חילד בשמו: מחיקת חג חנוכה ב8.12
    וחגיגה ערבית נוצרית במקום חנוכה תחת השם השקרי חג החגין, שבו אין אף ארוע יהודי או הקשור לחנוכה..

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יכלו העיריה להעביר את הפסטיבל לחליסה
    לא מספיק הפגנות נגד ממשלת ישראל במושבה וכאות תודה
    מעבירים למושבה את הפסטיבל
    לדעתי יש להחרים אותו ולבטל לאלטר

  4. הרב חנוכה בן יוסף הלוי

    אסור להתקרב למושבה הגרמנית בתאריכים האלה, גם לא לעבור שם סתם עם הרכב בדרך לאן שהוא. המוני אדם, צפיפות ודוחק, עם ישראל בהמוניו במלוא כיעורו. לבי לבי עם התושבים האומללים שאתרע מזלם לגור ב"מרכז הפסטיבל". העיריה לא דואגת להסעות למקום בחינם בשאטלים ולכן נוצרים במקום עומסי תנועה בלתי נסבלים.

  5. יש

    בכלל צריך לבטל את החג המזוייף הזה שמצנע החל איתו כדי לתת פרנסה לבעלי עסקים שבוחרים עבורו ויהב המשיך איתו

  6. איפה חנוכה

    ראיתי רק הודעות על פסטיבל ערבי א-שאם וחג החגים הערבי במושבה וואדי נסנאס
    ואני תוהה האם אני בביירות או בחיפה ולאן נעלם חג חנוכה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר