גד זאבי. "העמותה תעמיד לרשות הנהלת העיר חומר רב על כל תחלואי העבר" (צילום: עופר וקנין)
גד זאבי. "העמותה תעמיד לרשות הנהלת העיר חומר רב על כל תחלואי העבר" (צילום: עופר וקנין)

"מעתה תפקיד העמותה יהיה לעקוב אחרי פעולות העירייה"

יו"ר עמותת שינוי בחיפה גד זאבי שלח רמז עבה לראש העיר עינת קליש רותם על כך שכדאי לה לאמץ את תוכנית "חיפה 2070". וגם: מה הקשר בין העמותה לעו"ד איתן הברמן שייצג את קליש רותם בעתירתה למחוזי?

פורסם בתאריך: 27.11.18 13:07

עמותת שינוי בחיפה, שאותה הקים איש העסקים גד זאבי, הודיעה אתמול (שני) כי "מעתה תפקיד העמותה יהיה לעקוב אחרי פעולות עיריית חיפה, לעזור ככל שיידרש להנהלת העיר לממש את התוכניות ואת השינויים שחיפה כה זקוקה להם ושלמענם נעשה מהפך ונבחרה הנהלה חדשה לראשות העיר – הכל מתוך מטרה לפעול לפיתוחה של העיר לרווחת תושביה".

עוד נמסר מהעמותה כי "מצופה מהנהלת העיר קודם לכל להכין תוכנית מתאר ארוכת טווח, לבצע לאורה השקעות מתאימות בפיתוח תעסוקה לצעירים, בתשתיות, בתרבות, בחינוך ובשעות פנאי, תקציבים, לוחות זמנים ועוד, בדומה לתוכנית 'חיפה 2070' שהוכנה על ידי טובי המומחים בארץ ובעולם בצורת מאקרו".

כזכור, כאשר זאבי הקים לפני כשנה את עמותת שינוי בחיפה הוא הכריז שהעיר חייבת לעבור שינוי יסודי ועיגן את דבריו בתוכנית כלכלית, חברתית ואורבנית בשם "חיפה 2070" שנועדה לפתח את חיפה ולהפוך אותה למטרופולין של הצפון. ההערכות במערכת הפוליטית היו שזאבי מעוניין לנגח את ראש העיר לשעבר יונה יהב בעקבות העיכוב שגרמה העירייה לבניית המגדלים שהוא יוזם במרכז הכרמל, ושהוא זה שעמד מאחורי מנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן שהתמודד בבחירות לראשות העיר אך השיג שני אחוזים בלבד מקולות הבוחרים.

כעת, כשבראשות העיר עומדת עינת קליש רותם, מבטיחים בעמותה להמשיך לפעול למען פיתוח העיר. השבוע קיימה העמותה מפגש שבו נכחו זאבי, מנכ"לית העמותה עו"ד מרב סמואל, היועץ האסטרטגי אייל ארד, היועץ המשפטי עו"ד איתן הברמן, ראש מינהל החת"ר בעיריית חיפה לשעבר צביקה רק והאדריכל מיכה רטנר, שם הוצהר על המשך פעילותם למען העיר. במפגש שלח זאבי רמז עבה לקליש רותם על כך שכדאי לה לאמץ את תוכנית "חיפה 2070": "לשלטון החדש בעיר, ככל שירצה לאמץ את התוכניות כמפורט בתוכנית 'חיפה 2070', יהיה ממה להתחיל או שיביא תוכניות משלו, ובלבד שהתוצאה תביא לפיתוחה של חיפה. כמו כן, ככל שתתבקש תעמיד העמותה לרשות הנהלת העיר חומר רב שהוכן במשך יותר משנה על כל תחלואי העבר, כמו גם תוכניות לפתרון הבעיות ולפיתוח העתידי של העיר".

 

 

דובר העמותה גדי נס, באיזו דרך תעקוב העמותה אחר פעילות העירייה ובאיזו סמכות?

"המעקב ייעשה מתוך אינפורמציה פומבית אשר נגישה לכל מבקש. הסמכות היא זכות הציבור לדעת".

באיזו דרך תסייע העמותה לעירייה?

"לעמותה יש יועצים בעלי ידע וניסיון רב בארץ ובעולם כמעט בכל נושא הקשור בפיתוחה של העיר. ככל שהעמותה תתבקש היא תעמיד את הידע הזה לרשות העירייה".

מה הקשר בין העמותה לעו"ד איתן הברמן, שהוא עורך דינה של מפלגת העבודה שגם ייצג את קליש רותם בעתירתה לבית המשפט המחוזי נגד פסילתה מהתמודדות בבחירות?

"עו"ד הברמן הוא היועץ המשפטי של העמותה מיום היווסדה וזה לא מונע ממנו לתת שירותים גם לאחרים. הקשר המוזכר הוא מקרי בהחלט".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. 002 טיסת אל על

    שחכתם לכתוב שמיכה רטנר הוא ברשימת חיים בחיפה של קליש בבחירות הקודמות. ושזאבי אמר שהוא יצביע לקליש בסיבוב השני .. בטוח יש איזשהו קשר בין קליש לזאבי יאללה סוף סוף הם יהפכו את חיפה לפריז ולברצלונה. יש איזה כיף

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר