חזיר בר (צילום: ארנון דטנר)
חזיר בר (צילום: ארנון דטנר)

קליש רותם הורתה על הפסקת דילול חזירי הבר

תופעת חזירי הבר שמגיעים לשכונות ברחבי חיפה בחיפושם אחר מזון הפכה לבעיה של ממש, אך כבר לפני עשור אסר בית המשפט את דילולם. בהמשך התיר בית המשפט לעיריית חיפה לדלל את אוכלוסיית החזירים בשיתוף עם רשות הטבע והגנים, וכעת הנחתה ראש העיר עינת קליש רותם לעצור את פעולות הדילול עד לגיבוש מדיניות בנושא

פורסם בתאריך: 29.11.18 16:10

ראש העיר עינת קליש רותם הורתה על עצירת פעולות הדילול של חזירי בר בחיפה. בשנים האחרונות, עם צמצום שטחי המחיה של החזירים בוואדיות, הם החלו להגיע בהמוניהם לשכונות העיר בחיפוש אחרי אוכל. החזירים נצפים בעיקר בשכונות שעל רכס הכרמל בעיקר בשעות הלילה אך גם בשעות היום.

חזירי הבר עשויים להגיע למשקל של 200 ק"ג והליכתם או ריצתם על כבישים עלולה לגרום לתאונות דרכים. כמו כן, תועדו גם מקרים שבהם חזירים תקפו אנשים. בעקבות תלונות רבות של תושבים למוקד העירוני החלה העירייה בשיתוף עם רשות הטבע והגנים (רט"ג) לפעול לדילול החזירים, אך בחודש מאי 2007, לבקשת עמותת תנו לחיות לחיות, הוציא בית משפט השלום בחיפה צו מניעה נגד ציד חזירי בר. הצו אסר על העירייה ועל רט"ג לאפשר או לבצע ציד חזירים בשכונות העיר עד לקבלת החלטה בעניין. בחודש דצמבר של אותה שנה ביטל בית משפט השלום את האיסור על הציד ואפשר לעירייה לדלל את מספרם. בעמותת תנו לחיות לחיות עתרו שוב נגד ההחלטה, ובינואר 2008 נעצר שוב הדילול בצו ביניים של בית המשפט המחוזי. בהמשך אותה השנה התיר המחוזי לעירייה לדלל את אוכלוסיית חזירי הבר בתיאום ובשיתוף עם רט"ג.

 

 

מייסדת עמותת תנו לחיות לחיות אתי אלטמן: "לצערי הרב ולמיטב זיכרוני מותר היום לדלל חזירי בר, שזה אומר להרוג. אין דבר כזה להעביר למקום אחר".

חזירי בר מגיעים לשכונות העיר על בסיס יומיומי. מהו הפתרון לכך?

"זה נכון. הם באים לחפש אוכל. אנחנו, בני האדם, לקחנו את כל מקורות המזון שלהם ואת מקומות מגוריהם. בכל מקום בונים, והחזירים צריכים לדאוג לעצמם ולגורים שלהם. הם לא באים להזיק או לפגוע. האדם הוא עליון ולו מותר הכל, ובעלי החיים משלמים את המחיר. אלוהים ברא קודם כל את החיות ורק לאחר מכן את שאר הטעויות, ואנחנו הטעויות".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "בעקבות פניות רבות בנושא הנחתה ראש העיר לעצור את פעילות דילול החזירים עד לגיבוש מדיניות סדורה בנושא".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

30 תגובות
  1. בני

    נקווה שהילדים של אתי אלטמן יםגשו משפחת חזירים בשעות הערב בחצר ביתם

  2. דני דין

    חזיר חיה מסוכנת שיניה מסור ומסוגלת לתקוף לתת לה חופש פעולה בחצרות וברחובות לא נראה הגיוני .העיריה חייבת לתת פתרון.

  3. הצייד

    כל הכבוד
    האדם שונא אותם כי הם שחורים אם הם היו לבנים לא היתה שנאה כזו
    ואני מוכן שיחיו בחצר הפרטית שלי
    עם כל הילדים שלי
    זו חיה שלא מזיקה
    ספורים הם מקרי תקיפת אדם ע״י חזיר

  4. אזרח מודאג מפעילות קליש

    החזירים מהווים סכנה לבני האדם ולסביבה. צעדתי עם אשתי ברמת גולדה ואמא חזירה רדפה אחרינו וזה היה דבר מפחיד מאד. חייבים לדלל אותם. מעבר לכך שהם הפכו את כל פחי הזבל ברחוב ועשו לעלוך כדי לאכול.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לראשת העיר!אנו בני האדם גזלנו מהחזירים טריטורית החיים שלהם וכמובן שהם מתקיימים מאשפה שאנו זורקים. לדעתי כדי למנוע טיולי חזירים בעיר או לפחות לצמצמם יש להתקין נקודות האכלה של שאריות מזון שאנו זורקים לאשפה ואפשר לאסוף את השאריות הנזרקות בשווקים או באולמות שמחות וכדומה. זה ירגיל את החזירים לחזר אחרי המזון במקומות ספציפים מבלי להטריד את התושבים. לא לרצוח את הטבע אלא לטפחו.

  6. זהר

    צבועים כולכם. היהודים גזלו מהערבים את טריטורית החיים שלהם וכאן אגודת צער בעלי חיים איננה מתאבלת.

  7. יעל

    מאחלת לכל מי שאומר לה כל הכבוד להיפגש עם החזירים בלילה ושהילדים שלהם יפלו במדרגות בגלל החזירים פשוט ביזיון.

  8. מתניה טיקטינסקי

    הבעיה החיפאית שזורה גם קשורה לאיזורים בנויים . חלק מהבעיה החיפאית היא הבניה הנמוכה והתפשטות העיר לרוחב ולאורך התוצאה צימצום איזורי הטבע ולחיות הבר . השגיאה הזו מתומצטת אצל כל ראשי העיר חיפה עד היום. הבניה וריכוזיות העיר ובניה לגובה אם נסייר ברכס הכרמל או בהדר אנו לא נראה בניינים גבוהים אלא בני שלוש קומות או ארבע קומות . זו הבעיה החיפאית . במקום מטרפולין ראשי העיר הפכו אותה לכפר או מה שנקרא קריה. התוצאה ריבוי שכונות נמוכות על משאבי טבע טבעיים וגזילת המרחב לחיות הבר והצמחיה . לכן צריך בשינוי תוכנית מתאר העיר ועכשו יש ההזדמנות לאחר שנעצרה התוכנית בבפקודת בית המשפט .לתת לבנות בנינים באיזורים הבנויים מעל עשר או חמש עשרה קומות.זה ירכז את העיר ויפתח את המרכזים הישנים ולא יגזול מהטבע את יופיו ואת חיי חיות הבר. יחד עם זאת ימצא מקום לשכן צעירים ולספק מקומות עבודה בעקבות חיזור צעירים אחר עירנו היקרה והיפה.

  9. שירה

    כל הכבוד. יש למצוא פתרון טוב יותר מהרג. החזירים אינם מהווים בעיה, הם בסה"כ רוצים לחיות. צריך להסביר לאנשים כיצד עליהם להתנהג כשהם פוגשים חזיר. החזירים אמנם חיה גדולה שנראית אולי מאיימת לחלק מהאנשים, אך אין להם שום עניין לתקוף.

  10. אנונימי

    כל הכבוד אבל יש עוד פיתרונות אולי לעקר את החזירים וכך לדלל אותם בדיוק כמו עם החתולים

  11. אלעד

    החזירים לא מסוכנים, הם מפחדים מבני אדם ובורחים כשרואים אנשים.
    תפסיקו לפזר אוכל לחתולים בכל חור, אז גם החזירים לא יגיעו.
    ולעיריה – תתקינו פחי אשפה סגורים!

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם ראשת העיר נותנת מחסה לכל אוכל חינם במועצת העיר,למה שלא תתמוך בחזירים ? בסופו של יום התמונה זהה.האימרה שאומרת שנותנים לחזיר אצבע ,הוא רוצא את כל היד.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בתאום עם הממשלה לרכז בעלי חיים מסויימים כגון החזיר במקומות רחבים בטבע משלהם לא גני חיות ולא שיטות אכזריות : חי בר פארקים שמורות ספארי וכדומה בהם יוכלו להתהלך חופשיים בלא חשש מציידים ושאר המסכנים או המפריעים להם . פקחים ישגיחו על מספרם ותנאי המחייה שלהם . מזון וכו' אפשר כמו עם חתולים והכלבים לעקר

  14. גיל

    פששש כבוד לראשת העירייה החדשה. אני לא בחרתי בה אבל אם ככה היא מתחילה אני איתה לגמרי.

  15. יוסי אוהב את הטבע בחיפה

    החיה המסוכנת באמת, עם כל הצער – היא האדם. לגבי החזירים (חיה חכמה ומדהימה) יש לנהוג בתבונה וראיה כוללת וזהירה.
    ומי שמתלונן על אמא חזירה (מאוימת) שרדפה אחריו – אני מציע לחשוב על כל האזרחים שמאויימים תדירות על ידי ביריונים ועארסים – שם זו ביריונות לשמה.

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מקווה שתטפל בדברים יותר משמעותיים כמו זיהום אויר,

  17. גר בחניתה

    ההחלטה שלא לדלל את החזירים היא " עד גיבוש מדיניות ברורה בנושא " . אין ספק כלל שחובה להגביר את קצב הדילול של חזירי הבר בחיפה , לפני שיקרו אסונות בעיר . ראש עיר אחראי חייב לפעול בנושא בשיקול דעת ,אבל בנחרצות וביעילות . מקווה מאוד שהגברת קליש רותם , שבה בחרתי , תדע לקבל החלטות , גם לא פופולריות ,אבל הכרחיות.

  18. נעמה

    קליש, קליש, קליש, רק נכנסת לתפקיד ואת כבר עסוקה בלהכניס את הרשימה המשותפת לקואליציה, ממנה מחבל לסגן שלך, לא פלא שכל כך חשוב לך לטפל בעניין החזירים, אומר הרבה על האישיות שלך ועל מה באמת חשוב לך. אני מבינה שבאת לסיים את מה שיונה יהב התחיל. מילים גדולות ריקות מתוכן פיזית באוויר במסע הבחירות שלך, מסתבר שאת אפילו לא מתוחכמת. בסך הכל עוד לקקנית כמו ראש העיר הקודם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר