צביקה ברבי (צילום: שושן מנולה)
צביקה ברבי (צילום: שושן מנולה)

ברבי: "העובדים הסוציאליים הם הלוחמים האמיתיים בחזית"

חבר המועצה צביקה ברבי שמונה למחזיק תיק הרווחה בעיריית חיפה מתכוון לקיים פגישות פתוחות לציבור בלשכות הרווחה, לטפל בבעיית התקנים החסרים של עובדים סוציאליים ולהציף את הבעיות של מינהל הרווחה, שאותו הוא מכנה "החצר האחורית"

פורסם בתאריך: 10.12.18 14:07

לשכות הרווחה בחיפה יהיו פתוחות לציבור אחת לחודש בתיאום ובהרשמה מראש – כך מצהיר חבר מועצת העיר צביקה ברבי, יו"ר סיעת אכפת לי מתושבי חיפה ומחזיק תיק הרווחה בעיריית חיפה. לדבריו, מאחורי היוזמה עומד הרעיון של שיפור תדמית עובדי הרווחה. "הם לא מסבירים את עצמם היטב, ומשום כך הם קיבלו תדמית של אויבי העם, כאשר למעשה הם הלוחמים האמיתיים בחזית", אומר ברבי, המוכר היטב כביצועיסט מתפקידו בעבר כיו"ר ועד רובע נוה שאנן.

מה יהיה תוכן המפגשים?

"הציבור יוזמן להיפגש איתי ועם מנהלי הלשכות. נדבר על הזכויות המגיעות למטופלים, נראה מצגות, נענה על שאלות, נבדוק אם יש מקרים שלגביהם יש סחבת ונפתור אותם. הציבור, ובמיוחד הנזקקים, צריכים להבין מה מגיע להם ומה לא, מה מותר להם ומה אסור, והבסיס לכך הוא יצירת אמון הדדי בין המוסד המשרת לבין האוכלוסייה. כיום הנזקקים מגיעים ללשכות, ממלאים טופס ואז המערכת מתחילה לטפל. המטופל לא מבין את התהליך, ואם לא מוצאים לו פתרון וסוגרים לו את הדלת בפרצוף, דקה אחרי זה מתחילות הבעיות והנזקק פוגע בסביבה שלו".

ברבי מציין כי הבעיות שבהן הוא נתקל עם כניסתו לתפקיד הן נתק בין העובדים למערכת ולחץ רב על העובדים הסוציאליים בגלל העדר תקנים: "בעשור האחרון אף אחד לא נפגש עם עובדי הרווחה, וכשהממונה על התחום בעירייה שוחח עם ראש העיר על הבעיות של העובדים הסוציאליים זה לא תרם לשינוי המצב. זה לא כמו כשחבר מועצה נבחר נפגש עם ראש העיר – עובדי העירייה נזהרים לא להכעיס את המערכת. אני, כמחזיק התיק, יכול לדפוק על שולחנה של ראש העיר ולהציף את הבעיות, ואת זה עובד עירייה – בכיר ככל שיהיה – לא יעז לעשות. אף אחד לא רוצה להסתכסך עם ראש העיר. כל אחד רוצה שקט תעשייתי בתחום שלו".

 

 

האם כבר נפגשת בנושא עם העובדים?

"שוחחתי כבר עם כמה מהם ואמרתי שאני מחויב להם. בגלל הדחיפות קבעתי מיד עם כניסתי לתפקיד פגישות עבודה וביקשתי לקבל נתונים. אני רוצה לדעת מה יש לנו במצבת כוח האדם ומה חסר. לעירייה יש חמש לשכות רווחה ברובעים השונים, ברובם חסרים תקנים, וכולם משלימים עם המצב הזה. הרווחה היא החצר האחורית של מינהל החינוך, התרבות והרווחה העירוני. אין לאף אחד עניין לטפל בבעיות שם כי זה לא סקסי, אבל אם היית אומר שחסרה גננת במערכת החינוך היתה קמה מהומת אלוהים".

במשא ומתן הקואליציוני דרש ברבי בתוקף את התיק כדי לסגור מעגל. "גדלתי במושב ברכיה בדרום במשפחה של 13 ילדים, וסווגנו כמשפחה מוכרת לרווחה", הוא מספר, "עד גיל 18 הייתי רשום ברווחה כנזקק. אבי ז"ל לא הצליח להגיע למצב שיהיה לנו אפילו לחם על השולחן, וברווחה דאגו לצרכים שלנו – החל מהלבשה וכלה במיטות ובמזרונים. עכשיו הגיע תורי לעזור לאחרים כמו שעזרו לי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתה לא מאמין בעצמך ברגע שאתה תומך בקליש למנות ערבי שונא ישראל לסגן ראש עיר בתשלום ,
    זה פשע מצד כולכם במועצת העיר ,מר ברבי ,

  2. עידן

    צביקה כל הכבוד לך . מטפל בנושא החשוב שרצית בשבילו להגיע למועצה . עלה והצלח

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר