ילד עם משאף (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
ילד עם משאף (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

שיעור הילדים הסובלים מאסתמה בחיפה – פי 2.3 מהממוצע הארצי

לפי מחקר חדש של משרד הבריאות, שיעור אשפוז ילדים בנפת חיפה בשל אסתמה הוא גבוה פי 2.32 מהממוצע הארצי. סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן: "הנתונים מוכיחים שוב כי המצב הסביבתי באזור חיפה לוקה בחסר ודורש תיקון וכי יש סכנה להשפעה שלילית לבריאות תושבי חיפה והסביבה"

פורסם בתאריך: 13.12.18 16:19

מחקר חדש של משרד הבריאות מלמד כי שיעור אשפוז ילדים בנפת חיפה עקב אסתמה הוא גבוה פי 2.32 מהממוצע הארצי.

המחקר בדק הבדלים אזוריים בין שיעורי אשפוזים בשל אסתמה בילדים, ובתגובה לממצאיו הקשים מסר היום (חמישי) סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן: "הנתונים מוכיחים שוב כי המצב הסביבתי באזור חיפה לוקה בחסר ודורש תיקון וכי יש סכנה להשפעה שלילית לבריאות תושבי חיפה והסביבה. גורמי המקצוע במשרד הבריאות מתריעים על כך זה זמן רב ופועלים למיגור התופעה, אך נדרשת פעולה ממשית של כלל הגורמים הנוגעים בדבר, ובהם התגייסות מצד עיריית חיפה, משרד האנרגיה והמשרד להגנת הסביבה שביחד עם משרד הבריאות יאכפו את הנהלים כדי למנוע פגיעה בבריאות תושבי חיפה".

ממשרד הבריאות נמסר כי אסתמה היא מחלה כרונית שכיחה בילדים ובמבוגרים, וההערכה היא כי 15-5 אחוז מהילדים סובלים ממנה. מטרת המחקר הנוכחי היתה לבדוק את שיעורי האשפוזים עקב אסתמה בקרב הילדים בגילאים 14-0 בפרק זמן של כ-20 שנה לפי מחוזות ונפות בישראל. במסגרת המחקר נאסף מידע לגבי השנים 2015-1996.

תוצאות המחקר מלמדות כי שיעורי האשפוז בגלל אסתמה ירדו באופן משמעותי בכל קבוצות הגיל לאורך השנים ללא קשר למיקום המגורים, אך בחלק מהנפות נמצא שיעור אשפוז גבוה מהממוצע הארצי. בכלל הילדים בגילאים 14-0 בולטות במיוחד נפות חיפה, כינרת וגולן. שיעור האשפוז בנפת כנרת הוא פי 4.13 מהממוצע הארצי, בנפת גולן פי 2.12 מהממוצע הארצי ובנפת חיפה פי 2.32 מהממוצע הארצי.

מניתוח שיעורי אשפוז לפי מחוזות התברר במחקר כי שיעור אשפוז בשל אסתמה בילדים הנמוך ביותר הוא במחוז ירושלים, וכי במחוז חיפה שיעורי האשפוז כתוצאה מאסתמה גבוהים ביחס לשאר המחוזות בקבוצות הגיל 4-1 ו-14-5. בקבוצת הגיל 1-0 השיעור הגבוה ביותר הוא במחוז צפון, ומחוז חיפה ממוקם במקום השני.

 

 

בהודעה של משרד הבריאות הוצגו מסקנות המחקר: "לפי הנתונים, מחוז חיפה מראה שיעורי אשפוז גבוהים בכל קבוצות הגיל ולאורך כל השנים, ושיעורי האשפוז בנפת חיפה גבוהים מהממוצע הארצי. לנוכח העובדה שעודף אשפוזים בנפת חיפה הוא עקבי ומתאים למחקרים קודמים ולידע הקיים בספרות העולמית, ניתן לומר כי לגורמים הסביבתיים המאפיינים אזור גיאוגרפי יש תרומה לעודף האשפוזים בנפת חיפה".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מסר בתגובה לנתוני המחקר: "הממצאים הראשוניים שהובאו בפנינו מחייבים אותנו, ביחד עם שותפינו בממשלה, לבחינה מעמיקה של הנתונים לצד שדרוג מערך ניטור המזהמים במדינה על מנת שנוכל לקבל תמונה מלאה. תושבי חיפה, כמו שאר תושבי המדינה, זכאים לממש את זכותם לבריאות, ועלינו כממשלה מוטלת החובה לנקוט את האמצעים הנדרשים כדי להבטיח זאת".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו: "המספרים מצביעים על מתאם ברור – עודף התחלואה באסתמה בנפת חיפה הוא גבוה מהממוצע הארצי לאורך שנים רבות ונמשך עד לשנת 2015 . אנו יודעים כי התקפי אסתמה קשורים בין השאר בזיהום אוויר. המחקר הנוכחי מצטרף למחקרים רבים אחרים שמצביעים על הקשר כאמור. אנחנו מחויבים לפעול ביחד עם משרדי הממשלה האחרים הנוגעים בדבר לשיפור המצב".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ירון מטולה

    המצב התברואי באזור חיפה ידוע למשרד הבריאות כבר שנים מעלימים מהציבור את האמת. אם הציבור באזור חיפה והמפרץ היה יודע את האמת .האזור כולו אלפי בני אדם היו נוטשים את הצפון .
    .לכן הממשלה משתיקה את הסוד הקשה הזה …תראו מה מתרחש ביפן באזורי אסון אקולוגי ..מפרץ חיפה אזור אסון אקולוגי
    .

  2. חיפה פח אשפה לאומי

    חיפה גמורה טוטאל לוס המפעלים המסרטנים רק מתרחבים, הרכבת רוצה עוד שתי מסילות.. עוד נמל דלקים. עוד שתי תחנות כח. עוד הרחבת בתי זיקוק. עוד זיהום חופים בביוב. עוד ועוד מפגעים
    מרכז חיפה זה פח האשפה לאומי מי שחי בפח אשפה וסרטן מפקיר את בריאות משפחתו. חיפה כבר לעולם לא תשתקם מהנזקים האלה.

  3. נו בואו נראה מה תעשה קליש בנידון

    אחרי שסיימה להקים קואליציה "לתפארת", זה הזמן לעשות עבור תושבי העיר.

  4. קישמן טוכעס

    יהב יכל לעשות, אבל לא רצה כי עבד עבור השקשוקה של משפחת עופר ובז"ן.
    קליש רוצה אבל לא יכולה לעשות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר