נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא ויו"ר הוועד האולימפי הישראלי יגאל כרמי (צילום: ניצן זוהר)
נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא ויו"ר הוועד האולימפי הישראלי יגאל כרמי (צילום: ניצן זוהר)

הטכניון יקים מרכז משותף עם הוועד האולימפי

לצורך קידום הספורט יוקם מרכז מחקר שמטרתו היא לשפר את ביצועי הספורטאים הישראלים. "זכייה במדליה אולימפית נובעת מיתרון של שברירי שנייה", אומרים בטכניון, "יתרונות כאלה נובעים מהבנה מדעית"

פורסם בתאריך: 31.12.18 09:28

הטכניון והוועד האולימפי בישראל יקימו מרכז מחקר משותף שיעסוק בקידום הספורט האולימפי בארץ. טקס החתימה על ההסכם התקיים בשבוע שעבר בטכניון.

מטרתו של המרכז, שבראשו יעמוד ראש המעבדה לביו-רובוטיקה ולביומכניקה בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון פרופ' אלון וולף, היא עידוד מחקרים שיקדמו את הספורט האולימפי בישראל על ענפיו השונים ויובילו לתובנות מדעיות בסיסיות שעומדות מאחורי הספורט, וזאת לפי מודל הנהוג היום בארצות הברית וברבות ממדינות אירופה.

הפעילות המחקרית המשותפת כבר החלה בפועל, ואחד מהמחקרים הראשונים קשור בענף גלישת הרוח. מאמן נבחרת ישראל בגלישת רוח גור שטיינברג ויאיר טלמון מהיחידה לספורט הישגי ביקשו מהטכניון לערוך מחקר שיתאים את תכונות הגלשן לגולש, כך שהגלשן יספק לספורטאי את הביצועים הטובים ביותר לאורך זמן. לדבריו של שטיינברג, ההבדלים בין סנפירי הגלשן מאותו דגם מחייבים כל גולש לבחון לאורך זמן את הסנפיר שבחר – דבר הגוזל זמן רב ולעתים גם גורם לשבירת הסנפירים. יוזמתם של שטיינברג וטלמון הובילה למחקר שמאפשר לאפיין במדויק את הסנפירים השונים ולהתאים אותם באופן מיטבי לתכונותיו של הגולש. המחקר נערך במרכז למכניקת חומרים בפקולטה להנדסת מכונות.

 

 

וולף: "היום ברור שזכייה במדליה אולימפית נובעת לעתים מיתרון של שבריר שנייה או של סנטימטרים ספורים. יתרונות כאלה נובעים מהבנה מדעית ומיישומה באימונים ובציוד. אנחנו מאמינים שאם נרתום לטובת הספורט האולימפי את הידע ואת היכולות שהפכו את ישראל לאומת הסטרט אפ, נוכל לקדם את הישגי הספורטאים האולימפיים שלנו ולסייע להם להפוך למודל לחיקוי שיחלחל לתרבות הספורט בישראל".

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא: "שיתוף הפעולה בין הוועד לטכניון הוא יוצא דופן ומבטיח מאוד. החיבור בין מדעני הטכניון לספורטאים המובילים בישראל ישדרג את הביצועים האנושיים ויבטיח הישגים עתידיים".

יו"ר הוועד יגאל כרמי: "תחומי הביומכניקה, ניתוחי התנועה והפיתוח הטכנולוגי הם תחומי היישום שיזכו מעתה לתשומת לב ייחודית במטרה להביא לשיפור בביצועי הספורטאים שלנו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מדלית זהב בספורט חליבת קופת המדינה

    עסקנים לקידום העסקנות.
    הספורט מדעי, המדע ספורטיבי והלאה 400 איש בטכניון חולבים 40 אלף שקל שכר בחודש בלגרבץ.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר