בית הספר רוממה-ניגונים
בית הספר רוממה-ניגונים

תוכנית להעשרה באמנות החלה לפעול בבתי ספר יסודיים

לתוכנית להעשרה באמנות הצטרפו תשעה בתי ספר יסודיים בחיפה, ובמסגרתה העביר משרד החינוך לבתי הספר תקנים למורים למחול, לתיאטרון, לקולנוע ולאמנות חזותית. בבית הספר רוממה-ניגונים מתמקדת התוכנית בלימודים על מחזות זמר

פורסם בתאריך: 6.1.19 10:41

תשעה בתי ספר יסודיים בחיפה נענו ליוזמת משרד החינוך להצטרף לתוכנית לימודים של העשרה מיוחדת באמנות. במסגרת התוכנית העביר המשרד לבתי הספר תקנים להעסקת מורים מקצועיים בתחומים מחול, תיאטרון, קולנוע ואמנות חזותית, ובהמשך יעביר להם המשרד גם תקציב למופע סוף שנה. בתי הספר שנענו לקול הקורא שפרסם המשרד – רוממה-ניגונים, יזרעאליה, גבריאלי, דרור, רמות, דוד ילין, אל-חיואר, אהרון הרא"ה בנים ובית חיה בקרית שמואל – נדרשו להגיש תוכנית לימודים סדורה ללימודי אמנות.

התוכנית פועלת הן במסגרת שעות הלימודים והן בשעות אחר הצהריים, ובמשרד החינוך מציינים כי היא ניתנת לתלמידים ללא תשלום וכי על בתי ספר שהצטרפו לתוכנית נאסר לגבות תשלומי הורים עבורה.

מנהלת בית הספר רוממה-ניגונים דפנה בוננה: "דווקא בימים אלה, כשכולם מדברים על ציונים, להציב את האמנות בקדמת הבמה זה מעשה מרגש. תלמיד שמצליח להביא את עצמו לידי ביטוי בתחום אמנותי שהוא אוהב חווה הצלחה, ובהמשך זה יתורגם גם לחלקים אחרים של הלימודים".

איך התוכנית משפיעה על התלמידים?

"היא משפיעה מצוין. בית הספר שלנו בחר להתמקד במחזות זמר, ובמסגרת זו בעוד כחודש וחצי יעלו תלמידי כיתות ג' את המופע 'זרעים של מסטיק' שכתבה לאה נאור. אני כבר יכולה להעיד על תלמידים שקטים שהתגלו בהכנה למופע והפכו להיות בולטים כי התוכנית החדשה פתחה להם עולם חדש. על הבמה הם מקבלים הכרה והוקרה על היכולות המיוחדות שלהם בתחום, וזו בהחלט הצלחה. התלמידים הם שותפים מלאים לעשייה, ולא רק למשחק ולשירה אלא גם לתפאורה, לצילום ולעריכה".

 

 

לדבריה של בוננה, אירוע השיא יהיה שיתוף פעולה עם האופרה הישראלית: "בימים אלה אנחנו בונים ביחד תוכנית שבמסגרתה יבואו אנשי האופרה לבית הספר וילמדו את התלמידים נושאים כמו איפור, תלבושות וכמובן מוזיקה. במקביל הילדים ילמדו את היצירות המוזיקליות".

מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "המהלך נובע מהחשיבות שמייחס משרד החינוך ללימודי האמנות כערוץ לביטוי של מצוינות אישית, ככלי לפיתוח ולשכלול של יכולות קוגניטיביות, כאמצעי לביטוי עצמי וכמרכיב חיוני בטיפוחו של בוגר משמעותי בעל ארגז כלים חינוכי רחב ועשיר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר