טלפון סלולרי "טיפש"
טלפון סלולרי "טיפש"

בבית הספר רוממה אומרים לא לטלפונים החכמים

הנהגת ההורים בבית הספר היסודי רוממה-ניגונים פנתה להורי התלמידים בבקשה: החליפו לילדים את הטלפונים החכמים בטלפונים פשוטים שאין בהם אפשרות גלישה. חברת הנהגת ההורים יעל הדני: "רציתי להטמיע את הרעיון לפני שלכל תלמידי בית הספר יהיה טלפון חכם, כי אז זה כבר יהיה אבוד"

פורסם בתאריך: 7.1.19 14:07

הנהגת ההורים בבית הספר היסודי רוממה-ניגונים אומרת לא לטלפונים החכמים בבית הספר. חברת הנהגת ההורים ברוממה-ניגונים יעל הדני והורה נוסף שנחשפו ליוזמות דומות בערים אחרות בארץ פנו להורים של תלמידי בית הספר בבקשה: החליפו לילדים את הטלפונים החכמים בטלפונים פשוטים שאין בהם אפשרות גלישה סלולרית או באמצעות רשת אלחוטית אלא ניתן רק לשוחח באמצעותם או לשלוח ולקבל מסרונים.

הדני, אם לתלמידה בכיתה ב', מציינת שהיא נתנה לבתה טלפון פשוט ושלא נשמעה כל מחאה מצד הבת. על מהפכת הטלפונים הפשוטים שאותה היא ממליצה להחיל בכל בתי הספר בעיר היא מספרת: "בגיל צעיר כל כך הילדים לא צריכים טלפונים חכמים. הגלישה בכל מיני אתרים, השימוש באפליקציית ווטסאפ וכדומה יכולים לחשוף את הילדים לכל מיני תכנים שאנחנו כהורים לא מעוניינים שהם ייחשפו אליהם. כשהבת שלי נכנסת ליוטיוב עם הטלפון החכם שלי אני יכולה לראות בדיוק אלו סרטים היא ראתה ובאלו מקומות היא ביקרה. כשיש לילדים טלפונים חכמים עם חשבונות משלהם אין להורים שליטה על מה שהם רואים. לא כל ההורים יודעים איך חוסמים אתרים, כך שזהו נושא בעייתי. התקשורת שהם יודעים לנהל בגיל הזה עדיין לא מתאימה לאפליקציה כמו ווטסאפ, וצריך לתווך עבורם. עדיף שהם יתקשרו פנים אל פנים. הם עדיין לא יודעים מה מותר לצלם, מה מותר לפרסם ומה זה שיימינג. יש עוד הרבה דברים שצריך ללמד אותם בעניין".

 

 

מדוע לא הלכתם צעד נוסף קדימה ולא המלצתם להורים שלא יתנו לילדים בכלל טלפון נייד לבית הספר?

"אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך. הפניתי את הבקשה לעבור לטלפונים פשוטים גם להורי התלמידים בשכבות הגיל הגבוהות יותר, אבל שם זה כבר מאוחר מדי. מכיוון שמדובר ביוזמה חדשה הייתי צריכה להתגבר על הרבה התנגדויות מצד הורים שיש להם ילדים גדולים – גם הורים חדשים בבית הספר וגם הורים ותיקים. כיוונתי במיוחד להורים לתלמידי כיתות א'-ג', אבל שמחנו על כל מי שרצה להצטרף ליוזמה בשכבות הגיל הגבוהות יותר. רציתי להיות מובילה ולא מובלת ולהטמיע את הרעיון לפני שלכל תלמידי בית הספר יהיה טלפון חכם, כי אז זה כבר יהיה אבוד".

לדבריה של הדני, מכיוון שהורים רבים בבית הספר אימצו את היוזמה, התלמידים לא רואים בכך משהו חריג ולא מתלוננים: "הורים יכולים ליזום שינוי תפישתי, הם רק צריכים להתגבש בעניין ולקבל ביטחון".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. רקסי

    שטויות במיץ עגבניות, כנראה מי שכתב את הכתבה או מי שמניע את השינוי אין לו מושג באפליקציות.
    היום גם מהטלפון החכם של ההורים אפשר לעקוב אחרי החשבונות של הילדים, ויש אמון אפליקציות שאפשר לעקוב אחרי כל מה שהם עושים, כותבים, מצלמים וכו'.
    למנוע מהילדים להיות חלק מהתקדמות הטכנולוגיה, זה כמו לסגור עיניים ולהגביל אותם.

  2. בתגובה לרקסי

    זה שאתה שאין לך מושג בחינוך ילדים. אפליקציה לא תמנע מהילד להיות מכור. אפליקציה לא תמנע מהילד לא להישיר מבט ולהסתכל על החברים שלו בעיניים. הסמארטפון בא הרבה לפני שלילד יש את הכישורים הנחוצים. הילדים שלנו יהיו הרבה יותר מוכשרים בלי הסמארטפונים כי יהיה להם את הכישור הכי חשוב במאה שלנו: כישורים חברתיים.

  3. עמיר - ללא קרינה בשבילך

    כל הכבוד!
    כן ירבו יוזמות כאלה בבתי הספר בכל הארץ!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני אקנה לילד שלי איזה טלפון שאני ארצה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר