צוות פסטיבל הצגות הילדים הבין לאומי (צילום: יוסי צבקר)
צוות פסטיבל הצגות הילדים הבין לאומי (צילום: יוסי צבקר)

נחשפו הצגות התחרות בפסטיבל הצגות הילדים הבין לאומי

הפסטיבל הבין לאומי להצגות ילדים יעמוד השנה בסימן עיבודים לסופרים וליוצרים ויעסוק בנושאים אוניברסליים כמו בדידות והצורך באהבה. מתוך מאות הצעות בחרה הוועדה האמנותית של הפסטיבל שישה מחזות, ובהם עיבודים לספרים של דויד גרוסמן, דניאלה לונדון דקל ובוני בקר

פורסם בתאריך: 17.1.19 14:01

הוועדה האמנותית של פסטיבל הצגות הילדים הבין לאומי בחיפה בחרה את שש ההצגות שישתתפו בתחרות ויעלו בבכורה עולמית בפסטיבל. השש נבחרו מבין מאות הצעות שנשלחו לפסטיבל ה-29, שיתקיים בחיפה בחול המועד פסח. בוועדה שבחרה את ההצגות חברים המנהל האמנותי איציק ויינגרטן, פרידה שהם, יעל טל ויואב בר לב.

הפסטיבל יעמוד השנה בסימן עיבודים לסופרים וליוצרים, ויעסוק בנושאים אוניברסליים כמו בדידות והצורך באהבה, יחסי חברות, היגיון אל מול דמיון, קבלת האחר וביטחון עצמי.

ההצגות שנבחרו הן "דב מצב רוח טוב" שחיברה דניאלה לונדון דקל על פי ספרה, העוסק בארנבת, צב, שבלולית ושבלול שמטיילים ביחד בכל בוקר ופוגשים דוב המחפש חברים. הם מציעים לו להצטרף אליהם אך נתקלים בקשיים. ההצגה מיועדות לגילאים 7-3. ההצגה "אורח בא לדוב" היא עיבוד של גבריאל הדר ורותי תמיר לסיפורים של בוני בקר – סופרת אמריקאית עטורת פרסים. ההצגה עוסקת בדוב זועף שאינו מסתדר עם אף אחד ולא מעוניין בחברה. לביתו מגיע עכבר קטן, נלהב ונחוש שמנסה ללמד את בדוב מהי ידידות. הצגה זו מיועדת לגילאים 8-4. ההצגה "ספר השיאים של פוז" היא עיבוד למחזה של קרן חובב לספרו של דויד גרוסמן. פוז הארנב משתעמם מהחיים בספארי ומחליט לשבור שיא כדי להיות הכי טוב במשהו. אלא שככל הידוע לו, כל השיאים נשברו כבר, והוא יוצא למסע כדי למצוא לו שיא שיוכל לשבור. ההצגה נועדה לגילאים 8-4.

 

 

ההצגה "פומי – הטפיר שאיש לא מכיר" היא עיבוד של יואב הימין לספרו של הסופר והמאייר רוני חפר. היא מספרת על טפיר סקרן שאוהב לקרוא ולהקשיב לסיפורים שקוראים לו מדי ערב לפני השינה. פומי מביע פליאה למה יש סיפורים על כל החיות אבל לא על טפיר ומנסה לברר את הסיבה לכך. ההצגה מיועדת לגילאים 9-5. המחזה "המסע לאי המוזר לפפה" של הבמאי יאיר שפירא מספר על האי לפפה ועל מכשף המתגורר בו ומעניק סיבה לכל דבר. טומי, ילד שברח לבדו ממלחמה, מגיע לאי ומשנה את הדרך שבה תושביו רואים את העולם. ההצגה מיועדת לגילאים 12-6. ההצגה האחרונה במסגרת התחרות היא "האיש והתיבה" – הצגת יחיד שחיבר השחקן והמוזיקאי אורנן ברייר ואשר עוסקת באדם בודד שחי בתוך תיבת נגינה קסומה. העניינים משתבשים כאשר נפתחת לו דלת לעולם שבחוץ והוא חווה יציאה מהקופסה.

במסגרת הפסטיבל תעלה גם הפקה מיוחדת בעברית ובערבית על בסיס ספר הילדים "הקטר הכחול שיכול" שעיבדה השחקנית והמחזאית חנאן חילו. ההצגה עוסקת בשני ילדים – אח ואחות – שלא מצליחים להירדם ורוכבים על גבי קרונות וקטרים כחלק מסיפור לפני השינה. מעבר להרפתקה עוסקת ההצגה ביכולתו של הקטן להפתיע ביכולותיו בזכות אמונה בעצמו. ההצגה מיועדת לגילאים 8-3.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר