מי ברז (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
מי ברז (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

מי ברז לבנים? לשכת הבריאות המחוזית מרגיעה

בעקבות תלונות רבות של תושבים על פגיעה באיכות המים פרסמה לשכת הבריאות המחוזית הודעה ולפיה חברת מקורות החלה לספק לחיפה מים עם קשיות גבוהה המאופיינים בריכוז גבוה של מגנזיום וסידן במקום מי כנרת ומים מותפלים

פורסם בתאריך: 23.1.19 13:53

חברת מקורות החלה לספק לחיפה מים עם קשיות גבוהה המאופיינים בריכוז גבוה של מגנזיום וסידן במקום מי כנרת ומים מותפלים שסופקו לעיר עד כה – כך נמסר מלשכת הבריאות המחוזית.

לאחר השינוי במקור אספקת המים הגיעו ללשכת הבריאות תלונות רבות של תושבים על פגיעה באיכות המים ועל חשש ממפגע בריאותי. בשל כך הוציאה הלשכה הודעה למנהל חטיבת הנדסה בתאגיד המים מי כרמל גל אינדיך, ובה נכתב כי אין חשש לבריאות אלא קיימת רק בעיה אסתטית. עם זאת יצוין כי בענף הרפואה מוכרת תופעה של צריכת יתר של מגנזיום שנקראת היפר מגנזמיה והיא מהווה סיכון למי שסובלים מבעיות של אי ספיקת כליות.

 

 

במכתבו ציין מהנדס בריאות הסביבה בלשכה צור שן כי כל מקורות המים בארץ מפוקחים על ידי משרד הבריאות ועומדים בדרישות התקנות וכתב: "משיקולי תפעול ותחזוקה, בחודשים ינואר ופברואר 2019 אספקת המים לחיפה היא רק ממי קידוחים (בארות)". שן הוסיף כי בחימום של מים בקשיות גבוהה "נוצר משקע של אבנית שנראה בעיקר בקומקומים. המשקע הוא תופעה אסתטית בלבד. ניתן לנקות משקע זה באמצעות חומרים שונים לפי הוראות יצרן". לדבריו של שן, נוסף על מקורות המים נבדקת גם איכות המים המסופקים בתוך העיר.

מחברת מקורות נמסר בתגובה: "בשל הפסקת אספקת מים מתוכננת מהמוביל הארצי לצורך עבודות תחזוקה, החל בחודש דצמבר 2018 ועד אמצע חודש פברואר 2019 מתבססת אספקת המים בחיבורים הצפוניים לחיפה על מי תהום באמצעות קידוחי מי שתייה. מי התהום באזור מאופיינים ברמת קשיות גבוהה שמקורה בתופעה טבעית שקשורה בהמסת סלעי גיר בעת מעבר מי התהום דרכם. דבר זה מביא להעשרת מי התהום במרכיבי אבנית – סידן ומגנזיום – שנוכחותם עשויה לבוא לידי ביטוי גם במשקעי אבנית על גופי חימום שונים. מעבר לכך, למרכיבי האבנית במים יש דווקא השפעה בריאותית חיובית, ולכן בתקנות בריאות העם אין הגבלה או ערך מירבי לריכוזם במים. חברת מקורות מספקת מי שתייה בהתאם לתקנות בריאות העם ומבצעת בדיקות לאיכות המים כנדרש בתקנות ובפיקוח מתמיד של משרד הבריאות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר