האירוע המשותף של אוניברסיטת חיפה ובית הספר הריאלי לציון יום השואה הבין לאומי (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
האירוע המשותף של אוניברסיטת חיפה ובית הספר הריאלי לציון יום השואה הבין לאומי (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

האוניברסיטה והריאלי ציינו במשותף את יום השואה הבין לאומי

אוניברסיטת חיפה ובית הספר הריאלי ציינה את יום הזיכרון הבין לאומי לשואה בצפייה משותפת בסרט התיעודי "Who Will Write Our History", שעוסק בחשיבות של שימור הזיכרון והעדויות. באירוע נכחו נציגים דיפלומטיים משווייץ, מצרפת, מאוקראינה ומסלובקיה

פורסם בתאריך: 29.1.19 14:02

אוניברסיטת חיפה ציינה ביום ראשון את יום הזיכרון הבין לאומי לשואה באירוע משותף עם בית הספר הריאלי. במסגרת זו צפו 250 תלמידי קמפוס בית בירם של הריאלי ביחד עם אנשי האוניברסיטה בסרטן התיעודי של ננסי שפילברג ורוברטה גרוסמן "Who Will Write Our History", שעוסק בחשיבות של שימור הזיכרון והעדויות. הסרט הוקרן בו זמנית בכמה מקומות ברחבי העולם כחלק מקמפיין "We Remember", ובאירוע של האוניברסיטה נכחו נציגים דיפלומטיים משווייץ, מצרפת, מאוקראינה ומסלובקיה.

באוניברסיטה מציינים שהיוזמה לקיום האירוע במשותף עם הריאלי היתה של מרכז ויס-לבנת לחקר הוראת השואה, שבראשו עומד פרופ' אריה כוכבי ושמתמקד בחקר עיצוב זיכרון השואה ברחבי העולם. במסגרת תוכנית הלימודים לתואר שני בלימודי שואה מציע המרכז קורסים בנושא בתחומים שונים, ובהם היסטוריה של השואה ומלחמת העולם השנייה, אנתרופולוגיה של טראומה, פסיכולוגיה, חינוך והוראת שואה, משפט בין לאומי, מוזיאולוגיה ואוצרות וספרות שואה. נוסף על כך מציעה התוכנית התמחות בתחום במוסדות רלוונטיים בארץ ובעולם, סמינרים מחקריים וסיורים לימודיים.

 

 

נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין: "הדמוקרטיה המערבית נמצאת תחת מתקפה מתמדת והיא שבירה מאוד בשנים האחרונות. האקדמיה היא מעוז של ידע ואמת מדעית, ולכן יש לה תפקיד מכריע במאבק על הדמוקרטיה היקרה לנו כל כך. תפקידנו הוא לא רק להתריע על שעלול להתרחש אלא לפעול למען חיזוק הערכים החשובים לנו ולמען מיגור והוקעת אלה המפריעים למהלך חיינו התקין והטוב. אנחנו באוניברסיטה נמשיך ללמד, לחקור ולשמר במרץ את זיכרון השואה ואת השלכותיה".

מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב אמר באירוע כי הרעיון של שימור זיכרון השואה, על הסיפורים האנושיים השבים ועולים מתוך התופת, עומד לנגד עיניו של המוסד כל הזמן, ולא רק ביום השואה: "כפי שאנחנו מחנכים את תלמידינו להיות ראשית כל אדם, כך אנו רוצים ללמוד על המאורעות. ברוח זו אנחנו מעודדים למידה מרובדת באמצעות קריאה, כתיבה וחוויה של מה שאירע, אשר עדיו הולכים ומתמעטים בקרבנו. יש לנו משימה חינוכית ואנושית לזכור ולהזכיר, ואנו נחושים להצטיין בה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר