שלט של עמותת שומרי הבית הקורא להרחקת האסדות מחופי ישראל (צילום: עמותת שומרי הבית)
שלט של עמותת שומרי הבית הקורא להרחקת האסדות מחופי ישראל (צילום: עמותת שומרי הבית)

קליש רותם הקצתה שטחי פרסום לעמותת שומרי הבית

ראש העיר עינת קליש רותם הורתה להקצות שטחי פרסום עירוניים לעמותת שומרי הבית הפועלת להרחקת אסדות הגז מחופי ישראל. עד כה שימשו שטחי פרסום ליידע את התושבים על עבודות השיקום לאחר השריפה הגדולה בשנת 2016 ועל פעולות של שיפור תשתיות

פורסם בתאריך: 19.2.19 10:01

ראש העיר עינת קליש רותם הורתה להקצות שטחי פרסום עירוניים עבור עמותת שומרי הבית. שומרי הבית הוא ארגון התנדבותי שנלחם להרחקת אסדות הגז מחופי ישראל ושפועל בימים אלה בעיקר בגזרת אסדת הגז של מאגר לווייתן, אשר הוחלט על הקמתה כעשרה ק"מ מחוף דור. לטענת העמותה, במקרה של תקלה באסדה ייגרם נזק אקולוגי שיוביל לסגירת החופים מנתניה ועד לבנון למשך עשרות שנים בשל החשש מדליפת קונדנסט – חומר מסרטן שהוא תוצר לוואי בתהליך הפקת הגז. עוד טוענת העמותה כי הזרמה של מי תוצר שכוללים מתכות כבדות וחומרים מסרטנים מהמתקן יפגעו במתקני ההתפלה וכי האסדה תפלוט יותר חומרים מסרטנים לאוויר מאשר המפעלים של קבוצת בז"ן ותחנות הכוח של חברת החשמל גם יחד.

לאחרונה נפגשו חברים ופעילים בעמותה עם קליש רותם, פרשו בפניה את משנתם וביקשו את תמיכתה. מאבקם לא נפל על אוזניים ערלות, ופנייתו של פעיל השטח של שומרי הבית טל גונן ללשכת ראש העיר בבקשה להקצות לו שטחי פרסום עירוניים נענתה בחיוה. קליש רותם הורתה על הקצאתם של שטחי פרסום, שעד כה שימשו את העירייה ליידע את התושבים על עבודות שיקום לאחר השריפה הגדולה בשנת 2016 ועל פעולות של שיפור תשתיות, ועל עדכון של אגף הפיקוח בעירייה לא להסיר את השלטים. עד כה נתלו שלושה שלטים של שומרי הבית בעלייה בדרך פרויד, שני שלטים בירידה בדרך פרויד, בירידה בדרך פיק"א וברמות ספיר.

 

 

גונן, הצלחתם לרתום את ראש העיר?

"אנחנו שמחים ומברכים על ההירתמות של ראש העיר למאבק. יש כיום 20 ראשי רשויות שתומכים במאבק, וחלקם אפילו הצטרפו לעתירות של שומרי הבית. זה מה שהרשויות צריכות לעשות אם הן רוצות להגן על התושבים שלהן מפני סכנה גדולה מאוד שמתרחשת עליהם. המאבק הזה הוא רלוונטי מאוד לתושבי מדינת ישראל בכלל ולתושבי חיפה בפרט כי האסדה נמצאת דרום מערבית לחיפה ואפשר לראות אותה בקלות. אם עד היום תושבי חיפה חשבו שהם יכולים לגור בכרמל ולנשום אוויר נקי, מהיום הם כבר יכולים לראות את רגליה של האסדה בעיניים ואין להם לאן לברוח. אסדה קרובה לחוף תזרים למדינת ישראל חומרים רעילים כמו קונדנסט שמטייל בצינורות ומגיע לבתי זיקוק, וזהו אחד מהדברים שעומדים בבסיס התוכנית להרחבת בתי הזיקוק שתושבי חיפה מנסים להילחם בה. אם תהיה תקלת שפך ייחרבו חופי הארץ לצמיתות, והזרמים יובילו את הקונדנסט ראשית לחופי חיפה. אם עד היום אפשר היה לברוח מחוף הקישון לחוף דדו, אז כעת אפשר להיפרד גם מחוף דדו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שלומית

    אכן, העירייה הקצתה לנו את שטחי הפרסום שלה. ואולם, יד נעלמה שפעלה בחסות החשיכה ובניגוד לחוק, גנבה בלילה את כל השלטים שתלו המתנדבים שלנו בשטחי הפרסום שהוקצו לנו, וגרמה לנו לנזק כספי ולעוגמת נפש.
    מי אחראי לגניבה השפלה הזו? מי הפעיל את הגנבים?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נובל והקבלנים ששוכרת כדי לנסות להשתיק את המחאה האזרחית, כדי שהציבור ישן ולא יהיה מודע לאמת.
    לא יעזור להם על כול אחד שיורידו נשים שתים נוספים

  3. מרק

    החברה להגנת הטבע תומכת במיקום אסדת הגז "ליוותן" מול חוף דור. על רקע מאבק התושבים המתגוררים באזור חוף דור, מתייצבים שניים מארגוני הסביבה החשובים, החברה להגנת הטבע ועמותת "אדם טבע ודין", לצד המדינה. "לא נמצא בסיס לחשש ממשי, המצדיק את העברת האסדה לעומק הים, על כל ההיבטים השליליים, המשתמעים מכך", נכתב בהודעת החברה להגנת הטבע.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר