חיסון ילדים (צילום: אילן אסייג)
חיסון ילדים (צילום: אילן אסייג)

מפגש בנושא חשיבות החיסון יתקיים במרכז הצעירים בחורב 14

במפגש יקיים ד"ר מאיר עזרא-אליה, יו"ר עמותת מחוסגן, שיחה פתוחה עם הציבור על השאלות ועל הפחדים המטרידים הורים בכל הקשור לחיסונים. "הורים סבורים שאם הילד מחוסן הוא כבר לא יידבק מילד לא מחוסן, וזה לא נכון", אומרת סתו אברהמי, אחת ממייסדות העמותה

פורסם בתאריך: 3.3.19 15:01

עמותת מחוסגן והמרכז להורים צעירים חורב 14 יקיימו היום (ראשון) בערב במרכז מפגש ושיחה עם הורים על חשיבות החיסונים. המפגש ייערך לנוכח התלבטויות של הורים אם לחסן את ילדיהם, במיוחד נגד מחלת החצבת, ולבטים של הורים אחרים אם לשלוח את ילדם המחוסן לגן שבו לומדים ילדים לא מחוסנים. יצוין שבגנים הממלכתיים מגיל 3 ואילך לא מחייבים את ההורים לחסן את הילדים.

במפגש, אשר פתוח לקהל בחינם, ישתתפו גם צוותי חינוך ומנהלות של גנים פרטיים, ובמסגרתו יסביר יו"ר עמותת מחוסגן ד"ר מאיר עזרא-אליה, מומחה ברפואת ילדים, את חשיבותם של החיסונים.

מנהלת המרכז חורב 14 נועה וייסמן סבג: "בעקבות מחלת החצבת שתקפה לא מעט אנשים, נושא החיסונים הגיע לתקשורת ועורר הד חזק. יש מיעוט בקרב ההורים שמתנגד לחיסונים ושולח לגן ילדים ללא חיסון, ופה מתחילה הבעיה. גננת פרטית יכולה להחליט שלגן שלה מתקבלים רק ילדים מחוסנים, ואז הורים שמאמינים בחיסונים ורוצים סביבה מוגנת לילדים שלהם ירשמו אותם לגן הזה. לגנים אלה יש רופא מלווה שבודק את פנקסי החיסונים".

 

 

סתו אברהמי, ממייסדות מחוסגן: "הרופא יקיים שיחה פתוחה עם הציבור. יש היום מידע שגוי רב המופץ באינטרנט ממקורות לא אמינים. כאם צעירה לילד בן שלושה חודשים, המידע הזה מפחיד אותי. אני צריכה לדאוג לייצור קטן שכל מהותו תלויה בי כהורה. כשאתה ניזון ממידע מפחיד כל כך אתה עלול לבחור לא נכון ולמעשה לסכן את הילד שלך. מטרת המפגשים מהסוג הזה שאנחנו מקיימים ברחבי הארץ היא לענות בגובה העיניים על כל השאלות והפחדים שמטרידים הורים בנושא חיסונים".

אברהמי אומרת שהורים רבים סבורים שאם הילד מחוסן הוא כבר לא יידבק מילד לא מחוסן שחולה בחצבת, וזה לא נכון: "חיסון לא נותן 100 אחוז הגנה. מנת חיסון ראשונה נגד חצבת נותנת הגנה של 93 אחוז בלבד והמנה השנייה מגנה ב-97 אחוז. עדיין זה לחיות עם כרטיס הגרלה".

לנוכח העניין הרב בנושא, המרכז להורים צעירים מבקש מהמעוניינים להשתתף להירשם דרך אתר האינטרנט של המרכז.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר