המלונות על רכס הכרמל (צילום: אורי אקרמן)
המלונות על רכס הכרמל (צילום: אורי אקרמן)

קליש רותם חשפה את חזונה התיירותי

במפגש של חברי התאחדות המלונות באזור חיפה והצפון הציגה ראש העיר עינת קליש רותם את חזונה התיירותי שמתבסס על שני עוגנים מרכזיים - הפיכתו של שדה התעופה בחיפה למשמעותי יותר, ופיתוח אטרקציות תיירותיות חדשות

פורסם בתאריך: 25.3.19 08:01

ראש העיר חיפה עינת קליש רותם וממלא מקומה נחשון צוק התארחו אתמול (ראשון) במפגש של חברי התאחדות המלונות באזור חיפה והצפון והציגו את חזונם התיירותי לחיפה. החזון, כך התברר, מתבסס על שני עוגנים מרכזיים: הראשון הוא הפיכתו של שדה התעופה בחיפה למשמעותי יותר – מהלך שתלוי בנכונות ממשלתית לקדמו; והשני הוא פיתוח אטרקציות תיירותיות חדשות בחיפה – מהלך שלעיריית חיפה יש השפעה משמעותית על קידומו.

בפני כ-25 מלונאים הציגו קליש רותם וצוק את חזונם באמצעות מצגת, שכללה כמה רעיונות לפיתוח התיירות בעיר. ראש העיר אמרה כי פיתוחו של שדה התעופה, תוך הרחבת טווח הטיסות מחיפה ואליה, יאפשר גידול משמעותי במספר התיירים המבקרים בעיר, וכך יגדלו גם מספר הלינות ושיעור התפוסה במלונותיה. צוק הציג את האטרקציות התיירותיות שבכוונת העירייה לקדם, ובהן פרויקט המדרגות הנעות שיחברו חלקים שונים בעיר.

 

 

פרויקט המדרגות הנעות הוא מרכיב משמעותי בתפישת העולם האורבנית של קליש רותם, והוא קיבל ביטוי עוד בהיותה חברת אופוזיציה בקדנציה הקודמת, כאשר סיעת חיים בחיפה שבראשותה הציעה לקדמו במסגרת תוכנית המתאר החדשה של חיפה. בהתנגדות שהגישה הסיעה לפני כארבע וחצי שנים לתוכנית המתאר היא הציעה להכשיר חיבור בין שכונות העיר באמצעות מערכת של מדרגות נעות שינועו מהעיר התחתית לשכונת הדר ומשם למרכז הכרמל. במפגש אמר צוק כי הכוונה היא לקדם בשלב הראשון מקטע מדרגות שינועו בין העיר התחתית להדר, ולאורכן יוקמו חנויות ובתי קפה.

יו"ר התאחדות המלונות באזור חיפה והצפון עדי מאור, המכהן גם כמנכ"ל רשת מלונות דן בצפון, אמר לאחר המפגש: "המפגש היה מוצלח מאוד, ובמהלכו הציגו קליש רותם וצוק את תפישת עולמם התיירותית. הגישה שהם הציגו היא אופטימית מאוד, ולפיה הפיכת העיר לאטרקטיבית יותר תוביל להגדלת הביקוש למלונות בחיפה. אני כמובן תומך ברוח החדשה ובחשיבה החדשה של הנהגת העיר החדשה אשר נועדו להביא יותר תיירים לחיפה, ובכך לשפר את כלכלת העיר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. יוסי לפיד

    הצהרות נבובות ובלתי ישימות. פנטזיה לא רצינית של אדריכלית קטנה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל המפרץ מקרית חיים עד עכו צריך להיות ריביירה עם ננמל תעופה הכי גדול בארץ ועשרות אלפי חדרי מלון

  3. Dr No

    רכבת סופר מהירה בין חיפה לתל אביב זה הדבר היחיד שיציל את עירנו. כך נהפוך למעין פרבר של תל אביב עם זמן נסיעה של 20 דק'. חבל שמבזבזים את כספנו על פרוייקטים פחות חשובים.

  4. השלמות לפנטזיות של יהב...

    נראה מה יצא בסוף מהכל
    עוד פילים לבנים או אטרקציות אמיתיות ?!

  5. דניאל

    נתחיל בקטנות.מדרגות נעות משוק תלפיות לרח הרצל.אבל במידית!

  6. שיינדל

    ומה יראו התיירים שיטוסו לחיפה ויסעו במדרגות הנעות? מה עם אתרי תיירות ואטרקציות? זה נמצא בחזון התיירותי?

  7. תיירים יעלו מהעיר התחתית לראש הכרמל במדרגות הנעות... יכולים לעשות גם קו מהיר ואקסטרימי של מדרגות... כנראה המקום היחיד בעולם שיהיה כזה !

    בואו ונראה מה יהיה

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז למה ממשיכים להזניח את תל שקמונה במקום להפוך אותו לאבן שואבת לתיירים?

  9. אבנר בן נר

    תחנות הכרמלית מכיכר פריז, סולל בונה והנביאים מחברות יפה מאד את התחתית עם הדר…ולא רגישות לגשם ולשמש. הדרגנועים המוצעים יהיו חשופים לפגעי הטבע ותהיינה בהם הרבה יותר תקלות . או קיי…יגזרו סרטים ביום הפתיחה ויהיו נאומים יפים….אבל התחזוקה הסבירה (למניעת תקלות חדשות לבקרים) תעלה הון תועפות. אלה לא מדרגות נעות במבנים ממוזגים כמו במרכזי קניות.. המדרגות חשופות לתנאי סביבה חיצוניים.

  10. לצערי פסימי

    התאכזבתי מאוד לאחר הבחירה בקליש, השיגעונות גדולים והאישה קטנה, נחייה ונראה, שיהיה לנו בהצלחה 🙁

  11. מישהו שם בעיריה לא מחובר לקרקע יציבה... חבל !

    היו תקוות גדולות לפני הבחירות,
    בינתיים הכל מתפוגג… נראה מה יתפתח בעתיד

  12. חיפאית

    לא נכתב אילו עוד אטרקציות תיירות מתוכננות מלבד המדרגות הנעות.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במקום לבזבז כספי חיפאים על דבר מיותר כמו הדרגנועים האלה – תורידו את הארנונה לעסקים, תידאגו לאויר נקי, תפסיקו לקחת כסף על חניה. תיירים לא יבואו לחיפה כי אין מה לעשות פה, כי אין פה מועדונים שווים כי העיר מלאה בפסיכים שדוקרים בעלי מועדונים… ביריוני פרוטקשן סוגרים פה עסקים, זונות סוחרי סמים נרקומנים מיסתובבים מסביב לביניין העיריה. בעיר הזאת חיים פראי אדם והחיים פה הם סכנת נפשות… קרבות ירי ברחובות העיר ומשטרה לא מעיזה להיכנס לשכונות הפשע…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר