תהלוכת יום ראשון של הדקלים (צילום: אמיל סלמן)
תהלוכת יום ראשון של הדקלים (צילום: אמיל סלמן)

יום ראשון של הדקלים יצוין בתהלוכה בחיפה

התהלוכה של הכנסייה היוונית-קתולית שתצא בשעה 11:15 מכנסיית מאר אליאס היא האירוע הראשון בסדרה של תהלוכות לרגל השבוע שלפני חג הפסחא

פורסם בתאריך: 11.4.19 10:10

מאות מאמינים ישתתפו ביום ראשון בתהלוכה של הכנסייה היוונית-קתולית לרגל יום ראשון של הדקלים. התהלוכה, שאותה יובילו ראשי העדה היוונית-קתולית בחיפה, תצא בשעה 11:15 מכנסיית מאר אליאס ברחוב עין דור. היא תעבור ברחוב אלנבי ובשדרות המגינים, ומשם תחזור לכנסייה. התהלוכה היא המועד הראשון שבו יציינו הפלגים הנוצריים השונים בחיפה את השבוע שלפני חג הפסחא, אשר נקרא גם השבוע הקדוש.

יום ראשון של הדקלים הוא חג המציין את כניסתו של ישו לירושלים. לפי המסורת הנוצרית, ישו שהה בבית עניה, ואחר כך נכנס לירושלים כשהוא רכוב על גבי עיר ואנשי העיר מפזרים לפניו ענפים, שככל הנראה היו ענפי עץ דקל.

גם הנוצרים המרונים יקיימו תהלוכה רבת משתתפים ביום ראשון. תהלוכה זו תצא בשעה 11:30 מהכנסייה בסמטת המרוניטים לשדרות המגינים, ומשם בחזרה לכנסייה דרך רחוב אלנבי.

 

 

בהמשך השבוע הבא, ביום שישי, המכונה במסורת הנוצרית "יום שישי הטוב" ואשר מציין את צליבתו של ישו, ייצאו תהלוכה נוספת מהכנסייה המרוניטית בשעה 19:00 ותהלוכה נוספת של הכנסייה היוונית-קתולית בשעה 19:30.

ביום ראשון, 21 באפריל – המועד שבו מצוין חג הפסחא באופן רשמי – תקיים הכנסייה האורתודוכסית תהלוכה שבה משתתפים באופן מסורתי כ־1,000 איש. תהלוכה זו תצא בשעה 11:30 מהכנסייה ברחוב הפרסים, תמשיך לרחובות סנט לוקס, שדרות הציונות ואלנבי, ומשם בחזרה לכנסייה.

בעקבות תהלוכות הפסחא צפויים שיבושי תנועה, וציבור הנהגים מתבקש להישמע להוראות השוטרים שיכוונו את התנועה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר