פעילים מתנועת עומדים ביחד בפעילות הסברה ברכבת (צילום: אסף יקיר)
פעילים מתנועת עומדים ביחד בפעילות הסברה ברכבת (צילום: אסף יקיר)

סולידריות עם "עובדי הרכבת המסורים"

לרגל 1 במאי מקיימים פעילים מתנועת עומדים ביחד, מצעירי מר"צ ומצעירי העבודה פעילות הסברה על מאבקם של עובדי הרכבת. "הנוסע לא מבין את התמונה המלאה, ותפקידנו הוא להסביר מה קורה במציאות"

פורסם בתאריך: 1.5.19 14:34

כ-40 פעילים חיפאים מתנועת עומדים ביחד, מצעירי מר"צ ומצעירי העבודה מקיימים היום (רביעי) פעילות הסברה על מאבקם של עובדי הרכבת בכל תחנות הרכבת בחיפה לרגל 1 במאי (חג הפועלים). הפעילות מתקיימת במקביל ב-14 מוקדים בארץ.

הפעילים מחלקים עלונים ברציפים ובקרונות אשר מסבירים כי ביום הסולידריות הבין לאומי של העובדים הם מבקשים לחזק את "עובדי הרכבת המסורים שעושים כמיטב יכולתם ברכבות העמוסות נוסעים ועובדים שעות ארוכות, ואילו הפוליטיקאים מסיתים נגדם".

"מטרת הפעילות היא לספר על המאבק של ועד עובדי הרכבת נגד חוק הבוררות שפוגע בזכות השביתה של עובדי הרכבת בפרט ושל ציבור העובדים בכלל", אומר שגיא זילבר, דובר צעירי העבודה בחיפה, "אנחנו מסבירים לציבור הנוסעים שיש קשר בין העובדה שדוח מבקר המדינה מצביע על מצב תחבורה ירוד לבין הכעס והתסכול שחווים כתוצאה מהשביתות. זהו צעד מתוכנן של הנהלת הרכבת ולא של ועד עובדי הרכבת".

 

 

זילבר מציין שהנוסעים נחלקים לאלו שמקשיבים ולאלו שפחות: "רצינו להסביר את כל התהליכים כי הם רלוונטיים לנוסעים. הנוסע לא מבין את התמונה המלאה, ותפקידנו הוא להסביר מה קורה במציאות. היום הוא חג הפועלים, והמאבק של ועד עובדי הרכבת נוגע לציבור הנוסעים החיפאי הגדול שנוסע ברכבת בכל יום. זו היתה הזדמנות שלנו להסביר על כך".

ממובילי המחאה נמסר: "הממשלה מייבשת במהלך מכוון את רכבת ישראל. התעלמות מצפיפות בקרונות, ביטולים של רכבות וחוסר השקעה בתשתיות הם חלק ממהלך שלם שמטרותיו האמיתיות הן הפרטת הרכבת ופגיעה בזכות השביתה. במקום לקחת אחריות על המחדלים הקשים שפוקדים את הרכבת, הממשלה והנהלת הרכבת מנהלות קמפיין הכפשה נגד העובדים וחומקות מהאחריות המוטלת עליהם. ככה מתנהלת ממשלה שדורכת על העובדים שלה, מתעלמת מנוסעי הרכבת ומשרתת את האינטרסים של בעלי ההון".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יואב

    מרץ, כרגיל, היא מפלגה הזויה שאחראית לא במעט להמשך השלטון של הדיקטטור

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר