כרזת הפסטיבל ה-12 לסרטי פועלים (צילום: יח"צ)
כרזת הפסטיבל ה-12 לסרטי פועלים (צילום: יח"צ)

פסטיבל סרטי הפועלים יעסוק בפגיעה בעבודה המאורגנת

בימים שישי-שני יתקיים בסינמטק פסטיבל סרטי הפועלים ה-12, שיכלול, ביחד עם הסרטים, הרצאות של ראשי איגודי עובדים ופעילים בתחום העבודה המאורגנת. "הפסטיבל עומד השנה בצל התקפות הימין הכלכלי-פוליטי", אומר רפי קמחי, מפיק שותף של הפסטיבל

פורסם בתאריך: 2.5.19 12:27

פסטיבל סרטי הפועלים ה-12 יתקיים בימים שישי-שני בסינמטק. הפסטיבל הוא פרי הפקה משותפת של הסינמטק והתוכנית למנהיגות עובדים במכללה החברתית-כלכלית. "הפסטיבל הוא הזדמנות לדיאלוג בין דמויות מרכזיות המשפיעות על דמותו של שוק העבודה הישראלי לבין הביטוי האמנותי-קולנועי שלו", אומרים יוזמי הפסטיבל, "הקהל מוזמן לצפות, לגבש עמדה ולקחת חלק בדיון על דמותה של חברה ישראלית צודקת והוגנת יותר".

את הפסטיבל יפתחו הזמרים רקפת אמסלם ומיכאל וקנין ביום שישי בשעה 16:00 בקבלת שבת שכותרתה היא "בין שירי מאבק לפיוט". בשעה 17:00 יוקרן באולם הסרט "חופי הכרך" משנת 1954, שבעקבותיו יתקיים דיון בנושא "העבודה המאורגנת – דימוי מול מציאות" שיוביל יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי. בשעה 20:00 יוקרן הסרט הצרפתי "מלחמה" משנת 2018, ובעקבותיו ישוחח חבר הכנסת לשעבר ד"ר דב חנין עם הקהל על השאלה "מי נאבק במעמד העובדים".

 

 

ביום שבת, בין שאר הפעילויות, יוקרן הסרט "המאבקים שלנו" – קופרודוקציה בלגית-צרפתית משנת 2018, ואחריו שיחה עם פרופ' דני גוטוויין על "קווים לדמותו של המעמד הפגיע". ביום ראשון תרצה יו"ר ארגון העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני על הנושא "נשים מטפלות בנשים" בעקבות הסרט "העבודה שלה" היווני-צרפתי-סרבי משנת 2018. מזכ"ל ארגון כוח לעובדים ד"ר עמי וטורי ישוחח עם הקהל ביום שני על השאלה "על מה איגודי עובדים נאבקים".

מנהל התוכנית למנהיגות עובדים במכללה החברתית-כלכלית ומפיק שותף של הפסטיבל רפי קמחי: "הפסטיבל עומד השנה בצל התקפות הימין הכלכלי-פוליטי על העבודה המאורגנת בישראל. הניסיון לפגוע בזכות ההתארגנות, בזכות השביתה ובזכות לחתום על הסכמים קיבוציים מיטיבים הוא בראש ובראשונה ניסיון לפגוע כלכלית במאות אלפי משרתי ציבור – רופאים, עובדים סוציאליים, מורים ועובדי רשויות מוניציפליות. מטרתו היא להעמיק את ההפרטה של השירותים הציבוריים, ולא פחות מכך – היא ניסיון לפגוע בדמוקרטיה. חופש ההתאגדות הוא זכות בסיסית במשטרים דמוקרטיים, והניסיון להגבילה הוא עוד צעד במדרון החלקלק למשטר דיקטטורי".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר