טקס יום השואה בעמותת יד עזר לחבר (צילום: אלה אהרונוב)
טקס יום השואה בעמותת יד עזר לחבר (צילום: אלה אהרונוב)

"נמשיך לחיות, כי זאת הצוואה שלכם אלינו"

סגן ראש העיר דוד עציוני, שנכח בטקס יום השואה של עמותת יד עזר לחבר, סיפר על סבתו ניצולת השואה. "נמשיך להפיץ את זה הלאה", הוא הבטיח. ראש העיר לשעבר יונה יהב, שנאם גם הוא בטקס, התבטא נגד הבחירה של ישראלים להתגורר בברלין

פורסם בתאריך: 2.5.19 19:12

עמותת יד עזר לחבר קיימה היום (חמישי) את טקס יום השואה סמוך למתחם העמותה בשכונת הדר. בטקס נכחו סגן ראש העיר דוד עציוני, ראש העיר לשעבר יונה יהב ושר הכלכלה אלי כהן. הנחה את הטקס העיתונאי יוני הללי.

עציוני סיפור בטקס על סבתו ניצולת השואה ואמר: "אני מבטיח לכם בשם תושבי חיפה וכל מדינת ישראל – אנחנו נמשיך קדימה, נמשיך לחיות ולהפיץ את זה הלאה, כי זאת הצוואה שלכם אלינו".

הללי אמר על מייסד העמותה שמעון סבג שמקדיש את חייו למען הניצולים כי הוא "מעסיק בעמותה עשרות מתנדבים ומנסה לשפר בכל דרך אפשרית את חייהם של ניצולי השואה".

יחד איתם נכחו בטקס מאות ניצולי שואה, ובהם כ-100 דיירים בבית החם של ניצולי השואה של העמותה. את אש הלפיד באנדרטת יד לניצול הדליקו השנה שלושה ניצולי שואה – שלום שטמברג בן ה-95, ניצול גטו ורשה, יהודית רוזנצוייג בת ה-95, ניצולת אושוויץ ושלמה שרצר בן ה-92, ניצול שואה מרומניה.

 

ד"ר יהודית זוסמנוביץ' שהחוקרת את שואת יהודי אפריקה אמרה בטקס: "דברו, אחרת איך העולם ידע מה שקרה לנו? הזיכרונות נותרו והם העדות לשואה. השואה לא פסחה גם על יהודי צפון אפריקה. הם חלו, עונו וסבלו מרעב ומצמא. בנינו את המדינה מהמקום של אהבת האדם. חשוב שלא נעצום עיניים ולא נתעלם ממצבם של היהודים שנותרו, שנדחה את המפלג ואת המשסע ושנזכור כי אנשים אחים אנחנו".

"יש עלייה של 27 אחוז באירועים האנטישמיים בעולם המערבי", אמר יהב, "בעולם המזרחי יש ירידה, ואני האחרון שמתפלא על זה. גרמניה של שנות ה-30 וה-40 היתה המדינה ברמה התרבותית הגבוהה ביותר בעולם, והמדינה הזאת לקחה את היהודים, העמיסה אותם על רכבות והביאה אותם לכבשנים בגלל שהם יהודים. לדאבוני, אני כל הזמן בדעה שהשואה ההיא לא היתה האחרונה. גם כי אנחנו לא יודעים לשמור על המדינה שאלוהים נתן לנו את הצ'אנס האחרון לחיות בה. יותר מ-23,000 ישראלים חיים בברלין היום. זאת עיר בגודל של נשר. זה פשוט לא ייאמן".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר